obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken

geen internet op PC

anne
Hallo allemaal,

we zijn nu een maand of 8 klant van alice.
In het begin werkte alles prima.

Het modem (Copperjet 1616-2P ) is via een crosskabel aangesloten op een netwerkkaart van de computer.
Ons thuisnetwerk loopt via een andere netwerkkaart van de zelfde computer naar een andere computer en een laptop.

Nu begonnen enkele weken geleden de problemen.
Het internet viel telkens na enkele minuten uit.
Ik heb de helpdesk gebeld en volgens hun stond het modem te ver van het aansluitpunt.Hetmodem stond boven en het aansluitpunt is beneden .zat dus een meter og 8 kabel tussen. Ik moest dus het modem dichter bij het aansluitpunt plaatsen en een langere crosskabel kopen en mijn internet zou gewoon weer werken.

We hebben een andere kabel opgehaald, die we gelijk in de computershop hebben laten testen, want je weet maar nooit.

Thuisgekomen de kabel weer aangesloten .

Maar helaas geen internet, er werd geen ip adres verkregen.Sad

Weer de helpdesk gebeld.

Ik moest eerst een ander ip adres en een ander DSN server adres invullen. Het hielp niet.

Nadat de helpdesk medewerker een collega had geraadpleegt werd mij gezegd dat ze mij niet konden helpen. Ik moest maar zien dat ik iemandkon vinden met verstand van computers.Shock

Wie o wie weet wat hier aan de hand kan zijn? Kanhet misschien zo zijn dat de router de crosskabel niet erkend of dat er iets ingesteld moet worden?

groet Anne
Gewijzigd door anne op 21 februari 2009, 19:04

BMP
Anne,

Vraagje:

Heb je lokaal internet? dan zou je in kunnen loggen in de copperjet

kan je inloggen in de copperjet dan kan je ziet of je verbinding hebt. zoals hieronder treu is dan een groen vinkje.

DSL atm true Up
Ethernet ethernet true Up

Heb je geen lokaal intranet dan kan je ook nooit internet hebben, de verbinding tussen pc en copperjet moet er wel zijn.

Is je netwerkkaart goed geïnstalleerd?? soms kan een virus ook de boosdoener zijn en er voor zorgen dat je geen verbinding meer hebt. (brand het ethetnet lampje op de copperjet?)

In de laatste zin heb je het over een router bedoel je daar de copperjet mee??

BMPSmile
Gewijzigd door BMP op 21 februari 2009, 19:55
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

anne
BMP schreef:
Anne,

Vraagje:

Heb je lokaal internet? dan zou je in kunnen loggen in de copperjet

kan je inloggen in de copperjet dan kan je ziet of je verbinding hebt. zoals hieronder treu is dan een groen vinkje.

DSL atm true Up
Ethernet ethernet true Up

Heb je geen lokaal intranet dan kan je ook nooit internet hebben, de verbinding tussen pc en copperjet moet er wel zijn.

Is je netwerkkaart goed geïnstalleerd?? soms kan een virus ook de boosdoener zijn en er voor zorgen dat je geen verbinding meer hebt. (brand het ethetnet lampje op de copperjet?)

In de laatste zin heb je het over een router bedoel je daar de copperjet mee??

BMPSmile

Ik heb ethernet en adsl, de lampjes branden (modem)
De netwerkkaartenzitten er al langer in en het was altijd goed.
Pas nadat ik een langer crosskabel geplaats heb heb ik geen internet

Of ik op de computer een virus heb gan ik morgen controleren. Misschien zet ik XP er even opnieuw op., want we hebben enige tijd geleden wat besmetting gehad, mar volgens he PChelp forum was de computer weer schoon.

Alvast bedankt voor de moeite.

BMP
Je kan er beter een switch tussen zetten nu moet je altijd twee computers aan hebben.

Een switch heb je al voor een 15 euro.

BMP
Gewijzigd door BMP op 21 februari 2009, 20:19

anne
BMP schreef:
Je kan er beter een switch tussen zetten nu moet je altijd twee computers aan hebben.

Een switch heb je al voor een 15 euro.

BMP

Ja dat ga ik doen.Bedankt
.

anne
De computer had geen virus. De lange croos kabel krijgt geen contact. Dus heb ik het modem even weer naar boven gezet op 6 meter afstand van de telefoon lijn en wat dachten jullie wat er gebeurde?

Mijn internet werkt weer goed. Ik heb de snelheid op speedtest getest en het was weer 19 MB.
Ik snap er niets van.

Ik ben alleen bang dat het morgen weer mis is.

Ik zet toch het modem naar beneden en gooi er een switch tussen.

Waar moet ik op letten als ik een switch koop?
Kan ik hem er zo tussen plaatsen of moet ik dan nog iets instellen?

Anne

BMP
Die kan je er zo tussen zetten, wel even de copperjet en pc rebooten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internet op PC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief