obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 17:52
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Aansluiting nieuwe telefoonlijn in rekening gebracht

Rices
In december 2008 heb ik een abonnement van Alice aangevraagd. De actie voorwaarden toen een waren:gratis router , eerste twee maanden € 20,00 ipv 30,00 en omdat ik nog geen telefoonlijn had kreeg ik deze ook gratis van Alice. Vandaag heeft Alice voor de eerste keer het abonnementsgeld e.d. van mijn rekening afgeschreven, in totaal € 118,33!!! Dit bleek abonnementsgeld van twee maandne te zijn (dus 40 euro), verzendkosten van iets van 10 euro en bijna 70 euro voor het aanlsuiten van een telefoonlijn!!! Zijn er meerdere mensen die met dit probleem zitten???

bruno001
Rices schreef:
In december 2008 heb ik een abonnement van Alice aangevraagd. De actie voorwaarden toen een waren:gratis router , eerste twee maanden € 20,00 ipv 30,00 en omdat ik nog geen telefoonlijn had kreeg ik deze ook gratis van Alice. Vandaag heeft Alice voor de eerste keer het abonnementsgeld e.d. van mijn rekening afgeschreven, in totaal € 118,33!!! Dit bleek abonnementsgeld van twee maandne te zijn (dus 40 euro), verzendkosten van iets van 10 euro en bijna 70 euro voor het aanlsuiten van een telefoonlijn!!! Zijn er meerdere mensen die met dit probleem zitten???

Dit is binnen de adminstratie van Alice normaal, die 69,90 wordt bij de volgende factuur weer gecrediteerd, let goed op de volgende rekening dat die correcties worden uitgevoerd, anders moet je Alice er even aan herinneren.
Dit is niet duidelijk wat Alice zegt, maar daar moet je even doorheen bijten.

Gefeliciteerd als dit je enige/grootste probleem is, dan heeft Alice er op termijn toch weer een tevreden klant bij.

bruno

Rices
nou ja tevreden, de gratis router zou ik ontvangen binnen vijf dagen na aansluiting, dit werd uiteindelijk twee maanden na ansluiting, ook kon ik pas naa twee maanden de Alice Lounge in omdat er een error bij mij in zit, verder kan ik wel bellen maar als ik gebeld wordt, valt de lijn elke keer precies na 15 seconden weg, elke keer als je een klacht via de mail in dient bij de klantenservice, kunnen ze alleen maar zeggen dat ik telefonisch contact op moet nemen, dus de gratis router is onderhand voor mij niet meer zo gratis.... oh wat een feest dat Alice

mr_chivas_regal
Bij mij hetzelfde: In oktober 2008 aangemeld, waarbij de telefoonlijn niks zou kosten. In December diensten laten activeren vervolgens eind januari 2009 een factuur gekregen met daarin de facturatie van de kosten voor het activeren van de nieuwe lijn. Klantenservice gebeld, daar is mij medegedeeld dat de kosten met de twee facturatie gecrediteerd zouden worden, nou mooi niet. Hierbij een mail gestuurd naar de klantenservice met het verhaal nogmaals in uitgelegd, ook gevraagd of zij mij middels mail een antwoordt willen geven (als reden omdat ik teveel kosten heb gemaakt met het bellen naar de klantenservice van Alice). Antwoord van Alice middels mail (geciteerd):

"
Geachte heer xxxxxxx,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft de teruggave van uw aansluitkosten.

U heeft inderdaad recht op een teruggave van de €69,- aansluitkosten. Vandaar dat wij dit hebben doorgestuurd naar onze technische dienst zodat zij u kunnen crediteren. Onze excuses voor het ongemak en het feit dat wij onjuiste informatie hebben verstrekt.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 15 eurocent per minuut) of op http://www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team
"

Nou dacht ik dat het euvel nu wel opgelost zou zijn, mooi niet. Niet kort na het antwoord van alice via mail heb ik een brief ontvangen via de post met daarin het volgende (letterlijk overgenomen):

"
Geachte heer xxxxx,

Via deze brief willen wij reageren op uw schrijven. U heeft bezwaar aangetekend tegen de volledige facturatie van uw abonnement. De reden is dat er volgens u onterecht kosten voor een Nieuwe Lijn Service is. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hebben geconstateerd dat u wel degelijk de kosten voor een Nieuwe Lijn Service (NLS) terecht gefactureerd krijgt. Ten tijde uw aanmelding van uw Alice Easy (alleen Internet) abonnement had u geen beschikking tot een analoog abonnemnent van de KPN vandaar dat er een NLS is aangevraagd voor eenmalig Euro 69,-. Op uw factuur wordt deze lijn omschreven als een aan aanvraag voor een nieuwe telefoonlijn, dit heeft echter niks met een telefoonverbinding te maken via Alice. Deze Analoge lijn is nodig om Alice op uw adres te activeren.

Op basis van deze informatie kunnen wij aan uw verzoek tot creditering niet voldoen.
"

Daar zaakte mijn broek helemaal van af. Ten eerste Ik heb een Alice Comfort aangevraagd en geen Easy en ten tweede heb ik geen bezwaar getekend tegen de volledige facturatie van mijn abonnement. Het ging mij alleen om de kosten van de nieuwe lijn die gefactureerd is.
Natuurlijk weer de Klantenservice gebeld en hun op deze brief gewezen (moet wel zeggen dat ik ze snel aan de lijn had), antwoordt van klantenservice: Excuses voor het ongemak, deze brief had niet naar mij verstuurd mogen worden. Is niet voor mij bedoeld. Met spoed gaan ze de kosten crediteren.

Ik wacht het af!

marlou
Zoals ze zeggen het draait niet om het uiterlijk , maar om het karakter. Dat geldt bij alice dus ook. Spijt dat ik klant ben geworden. Ze Hadden een aktie met gratis lijn in november , er stond dat ze geen kosten voor de nieuwe lijn zouden berekenen. Dus wel op het contract, maar onderaan stond dat ze wel vanzelfsprekend rekening hielden met eventuele acties op de factuur. Telefonisch contact opgenomen, volgens medewerker was alles in orde. Voor zekerheid ook maar email gestuurd, maar geen antwoord.
Kosten voor de nieuwe lijn staan WEL op mijn factuur en geincasseerd door hun.Gestorneerd door mij. Correcte bedrag wel betaald. Weer aan de telefoon, antwoord: stuur een email naar incasso. Antwoord van incasso: stuur een brief l, aangetekende brief gestuurd. Nog altijd geen antwoord., maar de 69 euro zijn wéér afgeboekt. Zo duidelijk is Alice.Angry

marlou
bruno001 schreef:
Rices schreef:

Dit is binnen de adminstratie van Alice normaal, die 69,90 wordt bij de volgende factuur weer gecrediteerd, let goed op de volgende rekening dat die correcties worden uitgevoerd, anders moet je Alice er even aan herinneren.

Gefeliciteerd als dit je enige/grootste probleem is, dan heeft Alice er op termijn toch weer een tevreden klant bij.

bruno

Dit is normaal ? Wie noemt dat normaal ? Ik niet. No way !Shock

bruno001
marlou schreef:
bruno001 schreef:
Rices schreef:

bruno

Dat ben ik met je eens. Ik schrijf dat dit binnen de administratie van Alice normaal is. Net zoals alle ISP heeft ook Alice een waardeloze administratie en veroorzaakt daarmee keer op keer ergernis bij de klanten. Helaas gebeurt hetzelfde ook bij de andere budget aanbieders.
Administratie deugt niet, helpdesk functioneert slecht, support is 0,0 maar als je tot de gelukkigen hoort die zonder problemen precies dat krijgen waar ze op hopen, heb je een redelijk product voor een lage prijs.
Zoals ik zelf na een schriftelijke bevestiging van opzegging nog steeds incasso's zie langs komen van HetNet (al een half jaar ellende en een rechtszaak) en een maat met Telfort eveneens zulke problemen, valt het bij het aantal abonnees van Alice nog mee.

Bruno

marlou
bruno001 schreef:
marlou schreef:
bruno001 schreef:
Rices schreef:

bruno

Dat ben ik met je eens. Ik schrijf dat dit binnen de administratie van Alice normaal is. Net zoals alle ISP heeft ook Alice een waardeloze administratie en veroorzaakt daarmee keer op keer ergernis bij de klanten. Helaas gebeurt hetzelfde ook bij de andere budget aanbieders.
Administratie deugt niet, helpdesk functioneert slecht, support is 0,0 maar als je tot de gelukkigen hoort die zonder problemen precies dat krijgen waar ze op hopen, heb je een redelijk product voor een lage prijs.
Zoals ik zelf na een schriftelijke bevestiging van opzegging nog steeds incasso's zie langs komen van HetNet (al een half jaar ellende en een rechtszaak) en een maat met Telfort eveneens zulke problemen, valt het bij het aantal abonnees van Alice nog mee.

Bruno
Was ook niet op jou bedoeld hoor, ben gewoon alice-frusti, veel sterkte bij jouw hetnet probleem. Smile

Rices
ondertussen heb ik contact gehad met klantenservice. Zij zeggen dat ik mijn kllacht moet mailen. Prima ik mijn klacht gemaild naar de klantenservice en naar de incasso. Klantenservice schreef daarop terug dat dit alleen schirftelijk/per post doorgegeven kan worden. Vreemd Alice is toch een internet bedrijf??? Als ik Alice daaraan herinner heeft het ineens met de privacy te maken. Maar goed. van incasso nooit een reactie gehad. Ik heb mijn klacht per post toegezonden en het afgeschreven bedrag gestorneerd. Ik heb alleen datgene overgemaakt waar Alice naar mijn idee recht op heeft. Afgelopen week kraag ik een brief van Alice dat inderdaad de € 69,00 van de telefoonlijn onterecht in rekening is gebracht. Hopelijk blijft het hierbij........

HenkJan
In november 2008 hadden ze ook een aanbieding met een gratis nieuwe lijn. En ook mij werd een nieuwe lijn op de eerste factuur van januari 2009 in rekening gebracht. Daar heb ik in dit topic ook al over gepost.

Nadat ik Alice daarop gewezen had kreeg ik een mail terug dat het op de eerst volgende factuur van februari gecrediteerd zou worden. Doordat ze veel te laat waren met hun antwoord heb ik de bank opdracht gegeven het totale bedrag te storneren en handmatig het bedrag van de factuur–eur 69,00 overgemaakt.

Vervolgens heb ik de factuur van februari afgewacht en daar vond geen creditering van de lijn plaats. Wel had Alice intussen het bedrag voor een 2e keer van mijn rekening afgeschreven.

Opnieuw heb ik de factuur van maart afgewacht en ook daarop geen creditering van de nieuwe gratis lijn. Hierop heb ik de bank opnieuw opdracht gegeven het bedrag van eur 69,00 te storneren wat inmiddels gebeurd is.

Tevens heb ik Alice laten weten bij een derde poging dit bedrag opnieuw af te schrijven ik het bedrag niet alleen opnieuw te laten storneren maar ook de incasso machtiging te blokkeren en een klacht bij de bank van Alice, in dit geval de ING, neer te leggen wegens misbruik van de incasso vergunning. Ook zal ik de communicatie over dat onderwerp dan beeindigen en de zaak uit handen geven aan mijn rechtsbijstandsverzekering.

Ik kan iedereen die met deze praktijk van Alice te maken krijgt, aanraden het bedrag binnen dertig dagen door je eigen bank te laten storneren. Het is slechts een kwestie van een telefoontje naar je eigen bank. Het is beter het geld in je zak te houden dan het later maar van Alice terug te moeten zien krijgen. Als Alice het bedrag blijft afschrijven dien dan ook een klacht in bij de ING wegens misbruik van hun incasso vergunning.

Bedenk wel dat jij niet op hoeft te draaien voor moedwillige fouten in hun administratie en dat je het bij een eventueel faillissement van Alice gewoon kwijt bent.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiting nieuwe telefoonlijn in rekening gebracht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
Vanaf aansluiting geen telefoon Storing 4 29 maart 2010, 11:37
Aansluiting Webcare Alice 1 24 november 2009, 00:24
Telefoonlijn heeft geen in bezet toon Eigen telefoon netwerk 5 18 november 2009, 10:28
Nieuwe aansluiting en geen internet Klacht over Alice 7 05 juni 2009, 17:34
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief