obey-robots.txt
18 Juli 2018, 22:08
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Opta

pindah007
Beste allemaal,

Ik heb de OPTA Tel. (070) 315 35 00 afd. ConsuWijzer gebeld om eens navraag te doen hoe het in NL zit met die 0900 nummers en het genereren van inkomen door (potentiële) klanten door je eindeloos - al dan niet moedwillig - in de wachtstand te houden. Ikzelf ben al dik €50,- kwijt in nog geen drie weken!!
(OPTA is toezichthouder van telecom in NL).
Tis maar hoe je het bekijkt: Is Alice als internetprovider nou een telecombedrijf of niet?
Ik vind nl. dat al die 'bedrijven' die achter een 0900 nr zitten pas 'tikken' in rekening mogen brengen wanneer je daadwerkelijk verbonden bent met een medewerker van desbetreffend bedrijf. Voor het in de wachtstand staan mag wat mij betreft een heel ander tarief aangehouden worden!
Tja, die medewerker van Opta heeft mijn 'klacht' genoteerd en als onafhankelijke waakhond geven zij geen informatie over het feit of er al dan niet meerdere klanten hebben geklaagd.
Ik hoop dat de Opta 'platgebeld' wordt (tegen lokaal tarief en als je verbinding met Alice hebt dan kost het je geen centGrinGrinGrin) en dat zij een bijdrage kunnen leveren om deze praktijken te doen stoppen.
Alice-helpdesk is tel. niet of nauwelijks bereikbaar en ze verwijzen je naar email-mogelijkheid.... op meerdere mails van mij wordt niet gereageerd.

Ook de nationale ombudsman en KASSA ga ik benaderen want ik heb er schoon genoeg van.ShockShockShockShock

HB - Nijmegen

Hoppy
Goede actie en ik ben het geheel met je eens.
Onnodig hoge kosten doordat de Klantenservice niet bereikbaar is is niet acceptabel.

Dat men kosten in rekening brengt als je ondersteuning wilt vind ik reeel maar dat tgv verkeerde acties van Alice je ZELF kosten moet maken kan gewoon niet.

Ik heb hier al een hele stapel brieven met fouten en moet er zelf iedere keer achteraan met als gevolg onnodig hoge kosten.

Als ik zelf de oorzaak was van problemen zou ik er geen moeite mee hebben een betaalnummer te bellen.

Ik zou willen voorstellen dat je voor storingen en fouten van Alice gewoon tegen lokaal tarief kunt bellen.
Voor dringende en grote storingen zou je ook 24x7 moeten kunnen bellen en desnoods een bericht achterlaten met je probleem en telefoonnummer zodat men actie kan ondernemen en je teruggebeld kunt worden.

Alex
Ik heb een aparte sectie met Nuttige Weblinks., als nog iemand hier tips voor heeft?
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief