obey-robots.txt
21 September 2017, 07:11
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Abuse melding (spam??)

guido
Sinds deze week heb ik 2 maal onderstaande melding gekergen toen ik mijn pc aanzette, ik heb op virussen en dergelijke gecontroleerd maar niks te vinden, Als ik dan op de onderste knop druk werkt mijn internet verbinding weer. Wat kan dit zijn bij de alice helpdesk kunnen ze niks vreemds zien.

Waarschuwing

Dit is niet de door u opgevraagde pagina op www.nu.nl
Dit is een waarschuwing voor de gebruiker(s) van het ip adres 78.XX.XX.XXX

U krijgt deze melding omdat contact per e-mail en/of telefoon niet mogelijk of effectief is gebleken en we u toch willen waarschuwen omdat (iets of iemand via) uw pc (het ip-adres 78.xx.xx.xx) overlast veroorzaakt voor andere internet gebruikers

Als dit het ip adres van uw router/modem is en u heeft een lokaal netwerk (bijv. op basis van NAT) dan kan deze melding ook door een andere computer in dit netwerk veroorzaakt zijn (waarschuw dan ook uw medenetwerkgebruikers).

Bij deze melden wij u dat u recent, mogelijk onbewust, ongewenste e-mail(s) oftewel spam heeft verspreid. Via dit bericht willen wij u verzoeken maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Meer informatie over spam kunt u hier vinden
Als er vanaf uw pc veel spam is verzonden kan het zijn dat deze inmiddels op diverse blocklists terecht is gekomen. Hierdoor kan het zo zijn dat mailservers die deze lijsten gebruiken uw mail niet meer accepteren.

Zorg er voor dat u besturingssysteem up-to-date is, zodat kwaadwillenden niet meer via bekende beveiligingslekken misbruik kunnen maken van uw computer. Meer informatie over het beveiligen van uw pc kunt u in deze FAQ vinden

De pagina's die u nodig heeft om uw computer weer veilig te maken kunt u over het algemeen normaal raadplegen. Zo zijn bijvoorbeeld de websites van de grote anti-virus producenten en windows-update gewoon te gebruiken. Als het probleem is verholpen kunt u zich met behulp van het onderstaande formulier weer afmelden en zullen de websites na enige minuten weer normaal gepresenteerd worden.
Als uw ip-adres op externe blocklists is terechtgekomen dient u zichzelf alleen dan af te melden als u zeker weet dat het probleem is opgelost, vaak is het afmelden bij een 2e keer moeilijker of wordt uw ip-adres voor langere tijd geblokt. Deze lijsten zijn niet in ons beheer maar wij (en veel andere providers) gebruiken deze lijsten wel op de mailservers om e-mail vanaf de ip-adressen op deze lijsten tegen te houden. (Ook reguliere mail vanaf uw ip-adres zal dan in veel gevallen dus niet meer aankomen.)

Abuse Case-id: IAID00E53L0499FFFC1
Uw e-mailadres: [ ]

Opmerking: (Geef hieronder kort aan welke maatregelen u heeft getroffen en eventuele bijzonderheden over uw configuratie/netwerkgebruik zodat wij daar rekening mee kunnen houden bij eventuele vervolgstappen)

[Het probleem is opgelost, haal mijn ip-adres weer van de lijst]

Alex
Scan je computer met een antivirus programma. Zoek met Google Search hitman pro. Dit programma installeerd een bundel aan scanprogramma's Laat dit rustig zijn werk doen, dit kan uren duren.

Als er echt geen meldingen zijn dan kan het zijn dat je netwerk van buiten af misbruikt wordt. Heb je een draadloos netwerk? Beveiligen die handel!

Midden boven in de gele balk zie je staan; "Wat-is-mijn-IP".

Controleer of je ip overeenkomt met het ip in de mail.

Laat ons de resultaten weten!

Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

bruno001
Dit abuse gebeuren is eerder gezien als bot bij pogingen om pay pal informatie te kraken, Als je pay pal gebruikt, let dan extra op.

Helaas is Hitman pro maar 30 dgn vrij.

Standaard staat de firewall in de copperjet uit, inschakelen kan veel problemen voorkomen.

Na scannen misschien goed iets te installeren dat aktief blijft zoals SpybotSD met Teatimer of van www.download.com/Advanced-SystemCare-Free, met een aantal goeie opties om te zien waar de lekken in Windows zitten.

Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 27 februari 2009, 00:17

soeresh
Hoi,

Ik krijg ook dezelfde melding:
Met een waarschuwing...bla bla bla verhaal.

Echter, ik gebuik meerdere os door elkaar en op elke van de machines komt dezelfde melding voor.

Hitmanpro gedraaid op m'n windows machine..geen resultaat...

Op m'n MacbookPro geen internet verbinding....op m'n iPhone geen internet verbinding...

Iemand enig idee waar dit vandaan komt en hoe je ervan afkomt?

thx

zervos
Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem, een keer in de zoveel weken kom ik ook zo'n pagina tegen.
Als ik dan op "Deze lijsten" klik, kom ik uit bij blacklistalert.org, dan vervolgens op de rode "See why" dan kan ik er uit opmaken dat dit heeft te maken met een dns entry die niet goed zou staan.
Dat heb ik geprobeert uit te leggen aan de Alice helpdesk, maar zonder bevredigend resultaat, het enige wat ze kunnen vragen is dingen zoals: hoever staat je modem van het isra-punt af, en meer van dat soort onzinnigheid.

heb al meerdere malen de boel gescanned, maar niks te vinden.
Ik heb ook al een mail ontvangen dat ik mischien een rootkit zou kunnen hebben, maar ik zou geen fatsoenlijke rootkit scanner weten, ik heb sophos geprobeert, die schijnt heel goed te zijn, maar het enige wat die doet is een berg bestanden opnoemen die het als "unknown hidden" ziet.
als ik al die bestanden met google moet gaan nalopen ben ik nog wel even bezig.

Wie weet hier antwoord op?

Bijvoorbaat dank,

Perry

BMP
Met een IP adres van een vorige eigenaar is er misbruik gepleegd dmv besmette botnet computer/s, netwerken.

Het is ook mogelijk dat je eigen pc binnen het netwerk schoon is maar dat de pc van zus of broer enz enz besmet is en de spam malware het internet opgooit zonder dat de zus broer enz het in de gaten heeft, uiteindelijk komt het van een ip adres dat dan in de blacklist komt

Ook kan je eigen pc besmet zijn natuurlijk, omdat te voorkomen zorg voor een up to date legitiem systeem met goede antivirussoftware en firewall, toch wil dat niet zeggen dat je gevrijwaard bent.

Een zogenaamd berichtje van een msn contact, met de melding dat hij wat heeft gewonnen en dat jij dat ook kan winnen als je naar de aangegeven link toe gaat bla bla bla,.... kan genoeg zijn dat je software installeert met als doel privacy gegevens, en contactpersonen te besmetten.

BMP
Gewijzigd door BMP op 24 februari 2011, 23:17
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

M Torringa
Mijn allerbeste vriend heeft hetzelfde probleem een paar dagen geleden gehad.Ik los al vanaf 2003 computerproblemen op,dus die abusemelding heb ik ook weer weggekregen.Daarna begon ik na te denken wat het zou kunnen zijn,maar kwam er niet uit.Tot de dochter van mijn vriend haar wifi van haar mobiel had aangezet.Alles ging weer plat,en het bleek dus haar mobieltje te zijn.Ik heb daar een AVG programma voor mobieltjes in gezet,en er zaten inderdaad virusjes in.Haar mobiel is weer virusvvrij en het internet bij mijn vriend gaat weer als een zoinnetjeGrin
Ik had hier zelf nooit aan gedacht,maar het ongeluk kan dus ook in een heel klein mobiel hoekje zitten!
Ik wens iedereen hele fijne paasdagen toe zonder virus problemen!Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Abuse melding (spam??)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Weer email storing en weer geen melding op de site?? Storing 8 30 augustus 2011, 00:32
MSN spam slimme social engineering Algemeen 24 14 juni 2010, 22:18
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief