obey-robots.txt
18 Juli 2018, 18:32
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

bij problemen geen actie aan het netwerk?

aetor
Omdat ik sind begin deze maand alice heb, en maar 4,5 mb, probeer ik me in te lezen hoe het een en ander in elkaar steekt over de verbinding die ik heb.

Op dit forum lees ik verschillende malen dat mensen niet de snelheid hebben die ze verwacht hadden.
soms ligt dit aan de afstand naar de wijkcentrale, maar meestal ligt het aan de kwaliteit van de koperdraad.

Het verbaasd me dat BBned of KPN Niets maar dan ook niets doet aan dit probleem, laat staan Alice, met wie ik een contract heb!

zelf begon ik met 5,5 mb, maar zit nu op 4,5. als het buiten regent, dan heb ik trager internet?
ook 's nachts is het veel sneller dan overdag. bijzonder voor adsl.

Eigenlijk ben ik het nu al spuug zat dat zovelen van ons de boodschap krijgen van "daar kunnen we niets aan doen"

ik betaal toch voor 20 mb, waarom dan maar 4,5? ok factor afstand dat had ik kunen weten, maar bij 1670m is dat geen kwart!

als de lijn dan slecht is, en van wie die dan is, maakt mij niet uit, dan maak hem maar beter!

als ik een 2e hands auto koop, die in de folder 1:20 rijd, en na aankoop rijd ie 1:5, dan ga ik er ook mee terug naar de verkoper.
moet ie niet zeggen van ja dat ligt aan de motor... daar doe ik niks aan?

ik denk dat ik het gevecht maar eens aanga met de bierkaai, en dat ik ze in gebreke ga stellen als ze er niet aan gaan doen.

zeg zelf, het is toch raar dat ik NIETS met kpn te maken heb, maar dat zij wel bepalen om een net probleem niet op te lossen, en dat ik daar de dupe van ben? Ik vraag me echt af of dit juridisch wel zo kan?

afz. aetor
Sad
Gewijzigd door aetor op 28 februari 2009, 01:06
"ben met niks begonnen, en het meeste daarvan heb ik nog"

MisterSenseo
Je betaalt niet voor 20 mb,je betaalt TOT 20 mb.
Helaas kun je er geen rechten aan ontleden,of gewoon naar een ander gaan.
Juridisch heb je geen poot om op te staan.
Er is je een internetverbinding bezorgd,je kunt internetten en hoe snel dat gaat is van veel factoren afhankelijk en jij hebt de pech dat het niet snel gaat.
Advies wanneer je hier niet mee kunt leven: ga naar Direct ADSL van KPN en bij de eerste hapering klagen,dan heb je namelijk 100% WEL met KPN te maken,wie weet dat zij er dan wel iets aan doen.

Succes

Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

aetor
eindelijk! alice heeft geluisterd

Bellen ze vanmiddag (zaterdag!) dat ze helaas de snelheid niet hoger kunnen zetten, 10 minuten later belt Alice terug, althans eindelijk imand die echt verstand van zaken heeft Wink. Hij loodst mij door mijn modem met een eigen login (amdin...) en zegt dat ik de GAIN op 7 moet zetten (staat op auto)

save en daarna restart, en voila, van 4,5 naar 6,8 mb! Grin

wel kans op klapperlijn, maar dan moet ik hem terugzetten.

Eindelijk kan ik tervreden zijn, meer dan dit zit er niet in.

Ik groet u allen

Aetor
"ben met niks begonnen, en het meeste daarvan heb ik nog"

bruno001
aetor schreef:
eindelijk! alice heeft geluisterd

Bellen ze vanmiddag (zaterdag!) dat ze helaas de snelheid niet hoger kunnen zetten, 10 minuten later belt Alice terug, althans eindelijk imand die echt verstand van zaken heeft Wink. Hij loodst mij door mijn modem met een eigen login (amdin...) en zegt dat ik de GAIN op 7 moet zetten (staat op auto)

save en daarna restart, en voila, van 4,5 naar 6,8 mb! Grin

wel kans op klapperlijn, maar dan moet ik hem terugzetten.

Eindelijk kan ik tervreden zijn, meer dan dit zit er niet in.

Ik groet u allen

Aetor

Hallo Aetor,

Deze oplossing heb ik in een ander forum gevonden en stond bij mij op 25/2, verder staan hier ook nog wat tips om problemen op te lossen zonder de helpdesk:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327936/0

bruno

elloco
En weer door een aanpassing in de modem internetten veel sneller geworden.

Utorrent op volle toeren lopen.

Download : 15.971 kb/s
Upload: 557/kb/s

Mucha gracias voor dit tip.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'bij problemen geen actie aan het netwerk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief