obey-robots.txt
21 September 2017, 17:59
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Streamproblemen met Alice

shanto2007
> L.S.>> Sinds vorige maand heb ik Alice als provider (Alice Comfort).Ik heb geen zin om alle problemen van Alice nu op te sommen(het zijn er vele op allerlei gebieden!)maar hoop een oplossing te kunnen vinden voor mijn probleem. Ik kan van diverse site's de streams niet meer openen die ik in het verleden wel moeiteloos kon bekijken.Ik heb met Alice diverse keren kontakt gehad maar die zeggen eigenlijk dat ze niets kunnen veranderen(we mogen dat niet!?).Ik kan dus gewoon internet gebruiken maar wat ik graag bekijk gaat dus niet meer.Omdat ik niet direct wil opgeven vraag ik om een mogelijke oplossing,ook omdat ik weinig zin heb om weer alles te moeten veranderen door naar een andere provider over te stappen.Het ligt in ieder geval niet aan mijn computer,dat heb ik nl. al uitgeprobeerd door 'm bij iemand anders aan te sluiten met Tele2 als provider ,dit verliep moeiteloos.De laatste keer dat ik telefonisch kontakt had met iemand van Alice werd mij verteld dat het"waarschijnlijk met "port> forwarding" te maken zou kunnen hebben.Toen ik er meer over wilde weten verbrak de verbinding (?).Opnieuw teruggebeld dus en dan krijg je weer iemand anders aan de lijn die van niets weet en die je ook niet mag doorverbinden met degene die je erover gesproken hebt.Ik raak er toch wel gefrustreerd van, zeker omdat ik niet al te veel verstand heb van computers. Ik ben altijd bereid adviezen op te volgen maar van Alice krijg ik ze gewoon eenvoudigweg niet. Wie kan mij helpen met dit "probleem" wat toch op te lossen zou moeten zijn.Het blijft vreemd dat je met Alice niet alles op internet kan openen en met andere providers wel.Bij voorbaat dank voor uw reactie! M.vr.gr. Shanto>>>> (P.S. Ik gebruik overigens alleen het modem wat ik van Alice heb ontvangen bij het Alice Comfort abonnement dus geen router o.i.d.)

bruno001
Lijkt op een probleem met de firewall.
Om te testen waar het probleem zit, alle beveiliging uitschakelen, in de modem, maar ook in je computer, misschien is je eigen firwall in conflict met de firewall in de modem.
Wil je weten welke poorten open staan kijk bij grc.com en draai shields up.
Portforwarding heeft zin als je een router erachter hebt met voldoende opties om je beveiliging specifiek in te stellen, als je de modem open hebt staan (geen firewall) komt alles direct op je computer, zorg dan wel voor een eigen beveiliging als je het probleem hebt opgelost, de firewall van windows is niet echt een beveiliging. gratis is spybotSD en een antivirusprogramma.
Kies je voor een (draadloze) router, moet je het draadje over ZIPB en portforwarding hier in het forum lezen, goedkoper dan de helpdesk om de juiste informatie te krijgen.

Bruno

willempie
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds 1 maand bij Alice. Voor die tijd op 4 PC's streaming (WMP) zonder problemen. Na de overstap op alle PC's geen streaming meer. Helpdesk beweert dat het aan m'n PC's ligt, maar dat maak je mij niet wijs.
Alles al geprobeerd van herinstallatie WMP tot PC rechtreeks op modem (alle firewalls uitgeschakeld), helaas geen enkel resultaat. Het lijkt erop dat het modem (Copperjet 1616) hiervoor dicht staat. Wie heeft de gouden tip?

bruno001
willempie schreef:
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds 1 maand bij Alice. Voor die tijd op 4 PC's streaming (WMP) zonder problemen. Na de overstap op alle PC's geen streaming meer. Helpdesk beweert dat het aan m'n PC's ligt, maar dat maak je mij niet wijs.
Alles al geprobeerd van herinstallatie WMP tot PC rechtreeks op modem (alle firewalls uitgeschakeld), helaas geen enkel resultaat. Het lijkt erop dat het modem (Copperjet 1616) hiervoor dicht staat. Wie heeft de gouden tip?

Helpdesk heeft niet altijd geljk, maar hier waarschijnlijk het correcte antwoord.
Een nieuwe copperjet van Alice wordt geleverd met alles open, geen firewall en geen blokkade, dus het lijkt idd een intern probleem. Als alles vroeger wel gewerkt heeft ( via een andere provider) zou het wel een proxy probleem kunnen zijn.
WMP zet bepaalde instelling vast in je registry, ook bij opnieuw installeren haalt hij die (foute) info weer op.
Probeer eens een free player voor streaming, die je helemaal vers installeert, dan zie je of het bij Alice fout zit. (denk van niet).
Klooien in je registry kan link zijn, maar als je er iets van snapt en je maakt een backup voor je begint, kun je natuurlijk eerst WMP eraf gooien en dan alles wat naar WMP verwijst in je registry handmatig wissen, daarna opnieuw installeren doet wonderen.

Bruno

fschlimmer
Ik heb denk ik het zelfde probleem. Ik kijk altijd naar de LIVE streams van Sport1, ging altijd probleemloos met oude internet provider. Maar helaas met het internet van Alice werkt het niet meer. Wanneer ik nu de Live stream open, krijg ik een bericht dat mijn IP invalid is en de stream niet geleverd kan worden. Ik neem aan dat ik iets in de copperjet van Alice moet aanpassen?

Als iemand advies kan geven, hoor ik het graag?

bruno001
Heb je abonnement op sport1 en zijn er cookies door de site geplaatst, dan wordt je aansluiting daardoor herkenbaar.
Nu heb je via Alice een ander IP en lijkt het of er iemand meelift op een contract van een ander.
Verwijder alle cookies van sport1 en bestel opnieuw voor live streaming, dan worden nieuwe cookies gezet en zou het probleeem opgelost moeten zijn. Ook mogelijk dat livestreaam de IP range van Alice blokkeert, of een configuratie probleem van een server van sport1. Dan moet je toch bij sport1 reklameren.

Ik heb in de 94 range geen problemen met sport1 en in mijn copperjet staat alles standaard zoals die is geleverd.

Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 11 maart 2009, 23:29

shanto2007
Ik kon sinds zondag 1 maart nadat ik een tip had opgevolgd omtrent mijn probleem (tip van Bruno001 om de firewalls even uit te schakelen en dan kijken of het wel lukt met het bekijken van streams,helaas hielp het niet)helemaal geen internet meer krijgen.Opnieuw talloze telefoontjes met de helpdesk(gaat lekker aantikken zo!)De medewerker van Alice werd zelfs boos en bleef volhouden dat het onmogelijk aan het modem kon liggen en dus moest het mijn computer wel zijn.Ik heb dus m'n hele desktop opgepakt en bij iemand anders aangesloten en raad eens?Wel internet dus en alle streams gingen moeiteloos open dus aan mijn computer lag het in ieder geval niet.Ik heb zelfs een nieuwe laptop aangeschaft en ook daarop geen verbinding.Telefoonverbinding was(soms) er nog wel.Na bijna twee weken geen internet heb ik eindelijk een andere modem gekregen (de oude inmiddels teruggestuurd).Ik heb met het nieuwe modem dus wel weer internet en de telefoon werkt tot nu toe goed.Het lag dus wel aan het modem en niet aan mijn computer.Blijft het feit nog steeds dat de streams dus niet opengaan.Ik denk echt dat Alice dus een modem levert waarbij je niet
100% uit het internet kan halen. Dus Willempie, laat je niet gek maken,het ligt echt niet aan jouw computer(s). Ik ben wel benieuwd of je inmiddels een oplossing gevonden hebt.

H.G. Shanto

bruno001
Sorry dat die copperjet zo stom is, standaard staat de firewall uit, dus in en uitschakelen mag geen effect hebben op de copperjet. Als tie dan toch de geest geeft, moet er iets anders gebeurd zijn.
Ik draai XP en Vista en heb bij beiden geen probleem.
Als je om te testen eens een andere modem op je lijn zet, heb je geen telefoon, maar kun je wel zien of er verschil is met streams, noteer wel de juiste instelling voor internet. Voor mij staan alle connecties gewoon open, dus zeker geen probleem bij Alice, tenzij bepaalde IP series geblokkeerd zijn, probeer alternatief eens een anonymizer

gr

Bruno

shanto2007
bruno001 schreef:
Sorry dat die copperjet zo stom is, standaard staat de firewall uit, dus in en uitschakelen mag geen effect hebben op de copperjet. Als tie dan toch de geest geeft, moet er iets anders gebeurd zijn.
Als je om te testen eens een andere modem op je lijn zet, heb je geen telefoon, maar kun je wel zien of er verschil is met streams, noteer wel de juiste instelling voor internet. Voor mij staan alle connecties gewoon open, dus zeker geen probleem bij Alice, tenzij bepaalde IP series geblokkeerd zijn, probeer alternatief eens een anonymizer

gr

Bruno

Hoi Bruno,
Ik heb al eens een ander modem geprobeerd maar het lukt niet.Toen ik mijn desktop ergens anders aansloot (met Tele2 als provider) opende de streams met gemak en ook met mijn oude provider geen probleem.Het is ook niet zo dat ik geen enkele stream kan open krijgen maar degene die ik regelmatig bekeek kan ik via Alice dus niet open krijgen en elders wel.Van de diverse streams die ik niet open krijg één voorbeeld. www.salto .nl ,een Amsterdamse zender met live streams en streaming on demand wat inhoud dat je uitzendingen tot een maand geleden kunt bekijken. Misschien kun je voor de grap eens kijken of dat bij jou wel lukt als je zin hebt.Ik heb dus ook XP en Vista hier en beide krijgt ze niet open.Ik heb inmiddels een anonymizer gedownload maar dan krijg ik ze nog niet open en bovendien gaat alles wel heel erg traag nu dus deze haal ik er snel af.Als ik de streams wil zien die ik in het verleden moeiteloos kon bekijken vrees ik dat er voor mij maar één manier overblijft en dat is na twee maanden Alice(met much problemen) naar een andere provider. Jammer.
GR.
Shanto

bruno001
shanto2007 schreef:
bruno001 schreef:

gr

Bruno

Hoi Bruno,
Ik heb al eens een ander modem geprobeerd maar het lukt niet.Toen ik mijn desktop ergens anders aansloot (met Tele2 als provider) opende de streams met gemak en ook met mijn oude provider geen probleem.Het is ook niet zo dat ik geen enkele stream kan open krijgen maar degene die ik regelmatig bekeek kan ik via Alice dus niet open krijgen en elders wel.Van de diverse streams die ik niet open krijg één voorbeeld. www.salto .nl ,een Amsterdamse zender met live streams en streaming on demand wat inhoud dat je uitzendingen tot een maand geleden kunt bekijken. Misschien kun je voor de grap eens kijken of dat bij jou wel lukt als je zin hebt.Ik heb dus ook XP en Vista hier en beide krijgt ze niet open.Ik heb inmiddels een anonymizer gedownload maar dan krijg ik ze nog niet open en bovendien gaat alles wel heel erg traag nu dus deze haal ik er snel af.Als ik de streams wil zien die ik in het verleden moeiteloos kon bekijken vrees ik dat er voor mij maar één manier overblijft en dat is na twee maanden Alice(met much problemen) naar een andere provider. Jammer.
GR.
Shanto

Geprobeerd, noppes.

Ik begrijp je frustratie, zou best wel in de instellingen van de copperjet zitten, maar geen idee waar.
heb port forwarding en ZIPB geprobeerd maar zonder resultaat. Schijnt dat compuserve een goed alternatief is.

succes

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Streamproblemen met Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief