obey-robots.txt
20 September 2017, 16:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

telefoon valt af en toe uit

janob
Sinds een aantal maanden komt het voor dat midden in een gesprek de verbinding wegvalt.
Soms is de lijn dan geheel dood ( geen wachttoon) en andere keren kan ik gewoon weer bellen.
Wanneer de lijn dood is kan ik de zaak soms weer aan de gang krijgen met een reset van de modem.
Na deze klacht reeds enkele keren bij Alice te hebben aangekaart werd mij een telefoonblokje gestuurd.
Dit dient aan de phone ingang te worden aangesloten en daarin weer de phonekabel.
Heb geen notie wat het ding moet doen en gisteren viel de verbinding weer weg.
Wie heeft hier enig antwoord op?

bruno001
janob schreef:
Sinds een aantal maanden komt het voor dat midden in een gesprek de verbinding wegvalt.
Soms is de lijn dan geheel dood ( geen wachttoon) en andere keren kan ik gewoon weer bellen.
Wanneer de lijn dood is kan ik de zaak soms weer aan de gang krijgen met een reset van de modem.
Na deze klacht reeds enkele keren bij Alice te hebben aangekaart werd mij een telefoonblokje gestuurd.
Dit dient aan de phone ingang te worden aangesloten en daarin weer de phonekabel.
Heb geen notie wat het ding moet doen en gisteren viel de verbinding weer weg.
Wie heeft hier enig antwoord op?

Janob,
Dit blokje is waarschijnlijk een zg DECT filter, helpt bij storing veroorzaakt door een goedkope DECT telefoon met een verkeerde weerstand. Bij een beetje merktelefoon is geen DECT probleem op Alice.
De helpdesk zal je als eerste vragen een bedraadde telefoon aan te sluiten en dat nog eens te proberen of je lijn wegvalt, blijft de storing terugkomen ligt het in elk geval niet aan je telefoon.
Check in de copperjet voor local en remote line attn en SNR (signal noise ratio) bij slechte waarden, heeft de lijn een probleem, dat kan liggen aan de afstand ISRA - copperjet en de kabel of in de KPN lijn.
Zoek in dit forum naar SNR voor gebruikelijke waarden.
Kun je dit zelf niet oplossen, schrijf dan een PM aan Nexagon met je NL nummer en vraag of hij de kwaliteit van je lijn kan zien, sluiting of een klapperlijn?

Bruno

janob
Bruno,

Hartstikke fijn dat je zo snel hebt geantwoord.
Ik merk dat je beter op deze materie los bent dan ik.

Ik werk met een Philips dect in de woonkamer en daarnaast 2 telefoons welke bedraadt zijn.
Een jaar lang heb ik geen problemen gehad en zo ineens begint het gedoe.
Ik weet echt niet hoe ik in de copperjet moet kijken naar sn ratio en die andere toestanden.
Misschien kun je me iets verder helpen.

JanSmile

bruno001
janob schreef:
Bruno,

Hartstikke fijn dat je zo snel hebt geantwoord.
Ik merk dat je beter op deze materie los bent dan ik.

Ik werk met een Philips dect in de woonkamer en daarnaast 2 telefoons welke bedraadt zijn.
Een jaar lang heb ik geen problemen gehad en zo ineens begint het gedoe.
Ik weet echt niet hoe ik in de copperjet moet kijken naar sn ratio en die andere toestanden.
Misschien kun je me iets verder helpen.

JanSmile

Jan,

ga naar de pagina van de copperjet en kies status
eerste login is user en paswoord user
klik DSL en vraagt de copperjet opnieuw, dan inloggen
met gebruikersnaam admin en wachtwoord bb@l1cE322
Ga dan naar geavanceerde instellingen en zoek halverwege naar:

Local SNR Margin 6.5 dB
Local Line Attn 28.0 dB

en

Remote Line Attn 13.5 dB
Remote SNR Margin 8.0 dB

Deze waarden zijn voor iedereen verschillend, maar bij mij werkt de lijn perfect, als jouw waarden sterk afwijken kan het in de lijn zitten.

De copperjet is overgevoelig voor belasting op de phone aansluiting, bedrade telefons geven meestal geen probleem, maar 2 bedraad en 1 dect, kan te veel zijn voor de copperjet.
Probeer eerst 1 telefoon op de copperjet aan te sluiten en vergeet die andere even, krijg je stabiel met de DECT, koop dan een simpel setje van 2 handsets en sluit die op dezelfde DECT aan, je hebt al een losse DECT voor 8 Euro.
Zoals je nu 3 toestellen parallel hebt, krijg je er dan maar 1, ik denk dat de copperjet een stuk stabieler werkt, daarnaast heb je het gemak om intern te kunnen bellen tussen de verschillende Handsets.

suc6

Bruno

janob
ha Bruno,

Heb ook nog even de Local SNR en Loc. line attn. gemeten deze zijn resp. 6,5 db en 28.0 db.
De rem SNR en Rem. Margin zijn 14,5 db en 6,5 db.
Deze waardes komen aardig overeen met de jouwe.
Dus andere telefoons kopen.

Bedankt ,
Jan

janob
Hallo Bruno,

Heb ondertussen een nieuw modem ontvangen (een rode).
Klacht van ,telefoonverbinding ligt er midden in een gesprek uit, blijft.
Aangezien ik nog via een draad werkte en de modem dus niet direct bij het ISRA punt stond heb ik de modem nu direct bij dit punt staan.
Klacht blijft.
Heb ondertussen een serie van 3 nieuwe Dect telefoons gekocht.
Ook hiermee blijft de klacht en van Technische dienst van Alice hoor ik niets.
Waardeloos !
Zojuist in een gesprek weer 3 keer onderbroken.
Dus weer opnieuw bellen en ja hoor weer weg na 2 woorden gezegd te hebben.
Het gekke is dat internet geen enkel probleem geeft.

pukpietje
ik weet toevallig dat een router bv voor storingen kan zorgen in combinatie met een decttelefoon en helemaal als je de ontvanger en de router vlak bij elkaar hebt staan...
Ik weet niet of je een router hebt?

bruno001
Bij mij geen enkele storing, sinasappel zit 5 cm van mijn asus wireless en 30 cm van mijn Dect basis station. Geen kraak of ruis op de lijn en ook geen onderbreking van het gesprek.
Vraag bij de helpdesk een Dect filter om tussen de copperjet en de DECT te plaatsen, zou best kunnen helpen.
Anders kun je ook proberen rood en blauw in de RJ11 om te wisselen, voor de copperjet. of in de stekker bij de ISRA.
Soms helpt dat, kan een sluiting zitten op de massa of iets tussen de 0 van de stroom en massa van de telefoon.
Zit de voeding direct op het net of heb je een stekkerdoos met beveiliging en spanningsstabilisator?
Zeker als je internet stabiel is, kan het ergens in het stroomnet zitten.

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoon valt af en toe uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
wachtwoord telefoon Instellingen 1 11 februari 2012, 21:14
telefoon valt uit Algemeen 3 27 augustus 2011, 10:51
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief