obey-robots.txt
21 September 2017, 17:52
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Glasvezel aansluiten op MAC en een PC

w19pierre
Situatie: ik heb een MAC (laptop) en een PC, en glasvezel van Alice.
Ik kreeg van Alice te horen dat ik met een router op beide computer gebruik kan maken van Alice.
Ik gebruik hiervoor een Apple Airport Express. Maar daarop lukt het niet een PC aan te sluiten.

Vervolgens hoorde ik van iemand dat ik dan een dongel moest kopen en die op de PC moet aansluiten. De MAC werkt via Apple Airport Express, de dongel op pc zou dan contact zoeken met die router.
Maar dat werkt ook niet, want daarvoor moet ik allerlei codes invoeren zoals een WPA. Blijkbaar een password van meer dan 10 tekens, maar ik heb geen idee waar ik die kan vinden
Vraag: weet iemand hoe ik gewoon met Alice glasvezel zowel met PC als Mac kan internetten. En wat ik daarvoor nodig heb?

Al vele 'vakmensen'gesproken maar niemand weet het. En de klantenservice bij Alice is van bedroevend niveau.
Help!
Gewijzigd door w19pierre op 02 maart 2009, 23:32

bruno001
w19pierre schreef:
Situatie: ik heb een MAC (laptop) en een PC, en glasvezel van Alice.
Ik kreeg van Alice te horen dat ik met een router op beide computer gebruik kan maken van Alice.
Ik gebruik hiervoor een Apple Airport Express. Maar daarop lukt het niet een PC aan te sluiten.

Vervolgens hoorde ik van iemand dat ik dan een dongel moest kopen en die op de PC moet aansluiten. De MAC werkt via Apple Airport Express, de dongel op pc zou dan contact zoeken met die router.
Maar dat werkt ook niet, want daarvoor moet ik allerlei codes invoeren zoals een WPA. Blijkbaar een password van meer dan 10 tekens, maar ik heb geen idee waar ik die kan vinden
Vraag: weet iemand hoe ik gewoon met Alice glasvezel zowel met PC als Mac kan internetten. En wat ik daarvoor nodig heb?

Al vele 'vakmensen'gesproken maar niemand weet het. En de klantenservice bij Alice is van bedroevend niveau.
Help!

Pierre,
Ga met de MAC bekabeld naar de airport express en ga naar het tabblad security, stel daar een WPA key in (lees de gebruiksaanwijzing voor details) noteer de key en gebruik die voor de dongle van de laptop met windows om draadloos verbinding te maken met je interne netwerk.
Let op dat je overal dezelfde naam voor het netwerk gebruikt en dat je alle computers en router opnieuw opstart. Het komt vaak voor dat je alles goed hebt staan maar vergeet opnieuw op te starten en dan niet verder komt.

Bruno

w19pierre
Dank je Bruno.
Ik ga het morgen meteen uiitesten. Het is trouwens geen laptop, maar een pc, maakt dat uit?

THX!

bruno001
w19pierre schreef:
Dank je Bruno.
Ik ga het morgen meteen uiitesten. Het is trouwens geen laptop, maar een pc, maakt dat uit?

THX!

Nee, maakt niets uit, computer PC of laptop alles werkt hetzelfde.

Bruno

Alex
Ter info! Ik heb voor glasvezel een aparte website opgezet. Die gaat over meerder providers met glasvezel. O.a. Alice.

Die website is nog in ontwikkeling en kan nog wat inhoud gebruiken. Smile http://glasvezel.gebruikers.eu/forum/index.php
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel aansluiten op MAC en een PC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Linksys WRT160n aansluiten als accespoint Algemeen 2 12 december 2011, 20:07
Aansluiten Homeplug.... Algemeen 9 25 oktober 2009, 22:50
Klapperlijn op glasvezel? Storing met Alice Glasvezel 1 28 juli 2009, 12:37
aansluiten router op copperjet --> snelheid halveert Eigen netwerk 4 18 juli 2009, 15:39
Lage snelheid na aansluiten router Snelheid 1 05 april 2009, 11:13
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief