obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:27
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

afgesloten vervolg

Emiel
nou vandaag maar weer eens de help-desk gebelt
en gezegt dat hun met 1 druk op de knop alleskunnen overmaken
meerdere keren geprobeert om iemand hogers te krijgen dan een telefonist
die krijg je niet en is er niet.
wel kunnen ze na vragen (toch wel vreemd als dr niemand is he )
dus nu een aangetekende brief verzonden.
en geld overgemaakt (duurt 3 dagen )
heeft iemand mischien een direct nummer van alice
waarbij je wel iemand te spreken krijgt die WEL WATKAN DOEN ?
want die telefonistes weten van niks en mogen ook niks :S
raar dat we wel internet hebben Smile
maar dat kan ook nog afgesloten worden werd er gedrijgt :S
maar als ze dat doen breekt de ******** uit
en ga ik continu die helpdesk bellen.
want wat heb je anders te doen in je vrije tijd ?
(leuke smoes voor morgen op school geen internet dus geen huiswerk kunnen doen en geen roosterwijzigingen kunnen bekijken D )
Gewijzigd door Emiel op 05 maart 2009, 16:14

Picoaltile
Ook wij zijn sinds gisteren 5 maart dor Alice afgesloten. Tenminste afgesloten.... We kunnen niet meer bellen, alleen het alice nummer werkt nog. Maar we kunnen nog wel gebeld worden en ook internet werkt nog.
Na contact met Alice blijkt dit een pressiemaatregel te zijn omdat hun automatische incasso van december 2008 niet gelukt is. Overigens geven ze ruiterlijk toe dat dat de fout bij hun ligt, er is iets verkeerd gegaan bij hun systeem. Het enige wat ik kan doen is zo snel mogelijk het bewuste bedrag (ca. 40 euro) over maken en dan zeker 4 dagen wachten voordat ze het weer willen aansluiten.
Bij de helpdesk zeggen ze dat ze niet kunnen nagaan wie wanbetaler is en wie niet en vandaar dat ze iedereen waarbij dec 2008 niet is afgeschreven gewoon maar afgesloten hebben. Te zot!!!!
jan 2009 en feb 2009 is gewoon wel afgeschreven. Naar mij idee hadden ze wel een incasso kunnen combineren of even een emailtje kunnen sturen met wilt u aub zelfs het bedrag van dec. 2008 overmaken, daar er bij ons iets verkeerd is gegaan.
Overigens heb ik 29-122008 nog contact met ze gehad (deze rekening is van 24-12), naar aanleiding van een ander probleem. Toen heb ik aangegeven of het allemaal wel goed zat met onze rekeninggegevens daar er nog steeds niets afgeschreven was. Alles was in orde. Dus niet!!
Overigens heb ik met de rekening van feb ook weer problemen er is 75 euro van een niet retourneerde modem in rekening gebracht. Een modem waar wij niet om gevraagd hadden (we hadden er al 1). De helpdesk gaf aan dat we hem gewoon moesten weigeren, dit hebben we dus gedaan, maar nu toch een rekening. Tel. contact van gisteren levert op dat we dit bedrag terug gestort krijgen. En nee, natuurlijk kunnen ze het niet verreken met die lagere rekening van december.
Ik hoe mijn hart vast wat ons nog meer te wachten staat!

Ik ben van plan ze een klachtenbrief te sturen, want bij de helpdesk bereik je niets.

Lieke
SadVoor mij precies hetzelfde probleem als Picoaltile, al 3 dagen kan ik niet bellen! Alleen bij de helpdesk geven ze niet toe dat de fout bij hun ligt.....Nu heb ik alice al opgezegd per 1 april en ben er nu alleen maar erg blij mee. Nu maar hopen dat ik voor die tijd nog gewoon kan bellen...

bruno001
Er is bij Alice iets goed fout gegaan met de automatische incasso, de administratie is een puinhoop. Ze zijn er niet in staat om een incasso die niet is uitgevoerd opnieuw te doen, dus krijg je het atwoord om het dan maar een keer zelf over te boeken om de zaak te bespoedigen.
De helpdesk kan er niets aan doen omdat Alice een eigen adminstratie heeft en de helpdesk is Cendris. Het doorzette van de helpdesk naar de Alice administratie duurt een paar dagen en dan hebben die nog een poosje nodig om het te regelen.
Er zijn een groot aantal abonnees van Alice die hier mee te maken hebben.
Hetzelfde geld voor foute incasso voor modem of NLS, ook dat komt uiteindelijk wel goed, maar het is een amateuristisch zooitje bij de financieele administratie.
Bij de meeste gaat het goed, maar indien niet, moet je echt doorzetten en een brief schrijven aan Alice, klantenservice en restitutie eisen voor de tijd dat je geen verbinding hebt gehad. Je krijgt geen geld, maar een maand abo wordt gecrediteerd zodat je een maand niet hoeft te betalen.

Net zo iets als de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, makkelijk ook niet, en zeker niet duidelijk.

Maar als het werkt is het goedkoop en redelijk stabiel, voor dezelfde prijs zit je ergens anders niet beter.

Bruno

Picoaltile
Dat er iets mis is, dat is duidelijk. Maar ik ben niet zo overtuigd van de eerlijke eigenschappen van de helpdesk. Eergisteren dus contact gehad en gehoord van de incasso van dec 2008 die niet gelukt was. Geklaagd dat het toch wel erg makkelijk was als ze even een herinnering hadden gestuurd. Ja dat was helaas niet gebeurd. Gisteren las ik voor de gein eens de algemene voorwaarden door en ik las dat ze mij helemaal niet mogen afsluiten voordat ze een herinnering sturen. Dus ik nogmaals in de bel. En dan zeggen ze opeens dat ze 22 januari wel een herinnering hebben gestuurd. Dus dat ze wel in hun recht zijn. Geef de post maar weer de schuld. Ja sorry en dit geloof ik dus niet. Voor mijn gevoel zijn ze de boel aan het belazeren. Iets waar ik echt niet van hou. Doe gewoon eerlijk!

Verder is er volgens mij wel een ander, zelfs goedkoper alternatief, te weten Compuserve. Toen wij vorig jaar echter een keuze moesten maken voor een andere provider hebben we specifiek gekozen voor een het ander netwerk (BBNed). Dit omdat we al eerder met een andere provider problemen hadden op het netwerk waar Compuserve gebruik van maakt. Later kwamen we er echter achter dat er toch in huis een kabel was die niet altijd correct functioneerde. Dus dat probleem is nu opgelost.

Maar terug naar Alice, ik hoop dat ze heel snel zijn met het terug storten van mijn onterecht afgeschreven 75 euro. Ze krijgen een klachtenbrief betreffende beide problemen. En we wachten dan hun reactie af. Is die ook minderwaardig dan is er dus wel een keuze om over te stappen.

Emiel
ja ze beazeren je meestal.
gelukkig had ik gisteren (waarschijnijk een jong iemand ) die mijn toch wel de waarheid vertelde
dat het gewoon even gaat duren.
wij hebben ook een brief gestuurt en die brief ook naar bijde e-mails van alice gestuurt
nu maa afwachten.
gelukkig werkt internet nog wel

Picoaltile
Nog een geintje. Deze niet gelukte incasso en foutje van Alice heeft ons een BKR registratie opgeleverd. Het lukte ons afgelopen week daarom niet om een nieuw abonnement af te sluiten voor mobiele telefonie.

Dus hoe zit dat met een eventuele nieuwe internet provider? Lieke, jij bijvoorbeeld schrijft dat je Alice al opgezegd hebt, heb je nog problemen gekregen bij je nieuwe provider?

h_henkie
Picoaltile schreef:
Nog een geintje. Deze niet gelukte incasso en foutje van Alice heeft ons een BKR registratie opgeleverd. Het lukte ons afgelopen week daarom niet om een nieuw abonnement af te sluiten voor mobiele telefonie.

Zeker weten dat alice achter de bkr registratie zit? Bij mijn weten kan alice geen bkr registratie doen. http://www.bkr.nl...spx?pid=65

Hahahaha
Het incassobureau van Alice is EDR en EDR doet inderdaad veel credit checks voor mobiele providers en andere internetproviders. Misschien is het een idee om contact met EDR.

Picoaltile
Ik kan inderdaad niet met zekerheid zeggen dat het Alice is. Ik heb het niet gechecked (kost weer geld), maar verder hebben wij geen moeilijkheden met incasso's e.d. Als je Alice telefonisch vraagt ontkennen ze niet, maar inderdaad ze bevestigen het ook niet. Ik heb ze een brief gestuurd, dus ik wacht het antwoord af.
Inmiddels mobiele telefoonabonnement aangeschaft op mijn eigen naam. Dit gaat wel goed. Het telefoonnummer en dus ook het Alice abonnement staat op de naam van mijn man.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'afgesloten vervolg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Het vervolg.... Eigen netwerk 8 25 juli 2009, 10:27
afgesloten Klacht over Alice 3 06 maart 2009, 16:23
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief