obey-robots.txt
17 December 2017, 03:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Raar probleem

MDC
Goeieavond,

Ik heb helaas weer een probleem met me internet en bellen van alice.
Sinds gisternacht is er geen verbinding meer met mijn internet. de telefoon werkt ook niet meer.
Het rare is dat dat mijn line status up staat. de lampjes op mijn modem branden ook netjes.
alleen staat er bij ppp connection: attempting to connect. zo staat hij nu al sinds gisternacht.

Ik zelf eerst paar uurtjes aan het rommelen geweest uiteindelijk vanochtend toch maar de klantenservice gebelt. Daar liep ik het gebruikelijke script door totdat de helpdeskmedewerker het niet meer wist.

Er werd mij verteld dat dit door de technische dienst moest opgelost worden en dat ik gebeld zou worden. Ik deze avond weer gebeld krijg ik te horen dat ik ergens in de loop van deze week wel gebeld zou worden. Dit kan toch niet zomaar. Verder kreeg ik ook te horen dat er een ticket was aangemaakt omdat ik een klapperlijn zou hebben.

Volgens mij is het hele punt van een klapperlijn dat ie aan en uit gaat:S

Nou mijn vraag is dus of iemand een idee heeft hoelang dit zou kunnen gaan duren of dat iemand dit probleem ook heeft gehad en misschien een oplossing heeft.

Alvast bedankt,

Gr. Maurice.

bruno001
Hi Maurice,
Lees dit topic: Diverse instellingen tips snelheid klapperlijn Dns servers enz, copperjet

Zodra de helpdesk aan je snelheid gaat draaien, ga je wel naar beneden en is het de vraag of dat echt nodig is.
Modem geforceerd resetten door een fractie van een seconde de stroom eraf te halen en direct weer erop.
Staan werkelijk alle instellingen goed en zit er geen draadje los in de ISRA, wissel rood en blauw om in de ISRA.
Tweede lijn duurt een dag of tien, dus kan frustrerend zijn.
Misschien wel gewon een brak modem, gebeurt regelmatig, dus als de monteur komt (met een testmodem) kan hij ook oordelen of een vervangend modem gestuurd moet worden en na een week heb je dat.
Heb je nog een gewoon ADSL modem, kun je dat aansluiten, krijg je dan een IP, bel dan de helpdesk en laat direct een modem opsturen.

success

Bruno

MDC
Hoi Bruno

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb vanmiddag dat hele lijstje al afgewerkt van die link die je gaf. resetten, zelf terugschroeven zelf gewoon op adsl gezet ipv adsl2 etc. Ik heb ook bij isra punt gekeken draadjes zitten nog netjes zoals het hoort. Modem is inmiddels de tweede die ik nu heb staan vorige heeft paar weken geleden de geest geveven dus had een nieuwe gekregen de eerste die ik had was nog zo'n oranje heb nu een rode.

Ik heb alleen die alternatieve servers niet geprobeerd maar zou dit helpen voor het feit dat ie niet connect?

Het rare is ook dat ik volgens die medewerker down zou zijn terwijl hier alles up staat en de lampjes branden ook :S

Gr. Maurice

bruno001
MDC schreef:
Hoi Bruno

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb vanmiddag dat hele lijstje al afgewerkt van die link die je gaf. resetten, zelf terugschroeven zelf gewoon op adsl gezet ipv adsl2 etc. Ik heb ook bij isra punt gekeken draadjes zitten nog netjes zoals het hoort. Modem is inmiddels de tweede die ik nu heb staan vorige heeft paar weken geleden de geest geveven dus had een nieuwe gekregen de eerste die ik had was nog zo'n oranje heb nu een rode.

Ik heb alleen die alternatieve servers niet geprobeerd maar zou dit helpen voor het feit dat ie niet connect?

Het rare is ook dat ik volgens die medewerker down zou zijn terwijl hier alles up staat en de lampjes branden ook :S

Gr. Maurice

Hi Maurice,
DNS server maakt geen verschil, dat komt pas nadat je zelf een IP krijgt. Als de helpdesk zegt dat je down bent, en je hebt wel ADSL signaal volgens de copperjet, heeft KPN waarschijnlijk een ader verwisseld voor een andere aansluiting, dan heb je nu misschien signaal van een andere gebruiker (niet Alice) dan geeft de modem wel aan dat er signaal is, maar je logt niet in bij Alice.
Dat is idd een monteur die de KPN weer op het goede spoor moet zetten.
Je kunt een PM aan Nexagon doen met je NL nummer, hij kan misschien de lijn zien, als er een ticket gemaakt is, heeft hij opties.

success

Bruno

MDC
Hoi was ik weer

Dus waarschijnlijk heeft iemand met de verkeerde draden zitten spelen. Tsja dan kan je uren thuis bezig blijven he.
Wat moet ik bij die pm vermelden dan buiten me nl nummer? wat kan nexagon daarmee doen dan?

Bedankt voor je reacties Smile

Gr. Maurice

bruno001
MDC schreef:
Hoi was ik weer

Dus waarschijnlijk heeft iemand met de verkeerde draden zitten spelen. Tsja dan kan je uren thuis bezig blijven he.
Wat moet ik bij die pm vermelden dan buiten me nl nummer? wat kan nexagon daarmee doen dan?

Bedankt voor je reacties Smile

Gr. Maurice

zie PM

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Raar probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
raar telefoon probleem. Storing 10 14 augustus 2011, 11:49
NAT probleem Instellingen 3 21 januari 2011, 21:31
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief