obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:40
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Modem 10x restarten page load error

eezdva
Ok we hebben een probleem. We hebben nu al een tijdje Alice en alles werkte prima.

Na een tijdje kregen we problemen. Internet paginas laden eigenlijk bijna niet . Of krijgen page load error.

Ik had Alice gebeld want als ik het modem restart dan doet alles het weer gewoon. Ze hadden toen de line gereset ( of port reset) en het deed het allemaal weer goed voor een 2 maanden. Nu is het weer zoals voorheen. En eigenlijk nog erger want nu loopt het bijna om de 10 minuten vast.

Het ligt niet aan de PC want als ik op een ander netwerk van mijn buren ga is er geen probleem. Iemand anders ook dit probleem gehad? Kan ik iets in het modem veranderen?

BMP
Misschien kan je opendns eens proberen, via de zoekfunktie zijn er wel topics over te vinden.

Heb je ook bittorent op de achtergrond draaien?

Gr BMP Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

eezdva
HUM, open DNS . MOet dat eens even bekijken. Nee geen Bittorrent draaiend. Maar het voelt wel zo . Het rare is gewoon dat als ik het modem restart alles weer ok is. Hoe kan dat ?

BMP
Hier staat enige info http://alice.gebr...ad_id=1236

Succes

BMP Smile

eezdva
Ja , Ik heb het bekeken maar om eerlijk te zijn vind ik het allemaal een beetje eng :-) Zou graag weten of iemand anders dit ook heeft gehad. En wat dan de beste instellingen zijn. Want zoals vermeld , als ik iets stuk maak ben ik zefl de klos :-(

BMP
eezdva,

je kan op je gemakje in de copperjet alles bekijken als je er vertrouwen in hebt kan je wel een andere dns server instellen zoals beschreven.

Nooit factory defaults aanvinken, verder kan er weinig mis gaan.

veranderingen blijven alleen opgeslagen als je bij config / save config uitvoert, zolang je dat niet doet gaat de copperjet weer na herstart weer in de standaard instellingen.

en veel lezen hier op het forum Wink

BMP

eezdva
Andere DNS servers gebruiken met de Copperjet 1616:

Alice configureert standaard de juiste DNS server in de modems die zijn uitleveren. Mocht je echter in de copperjet (het oranje doosje) een andere DNS server willen invullen dan kan dat als volgt:

Vul in je browser het IP-adres van de Copperjet (meestal 172.19.3.1) en log in met username:user password:user.

Invullen bij: configuration --> dns relay (na herstart staan DNS Servers Alice als optie 3 en 4)
Invullen bij: status --> LAN Status --> DHCP Server settings (na herstart staat er nog een Alice server als laatste DNS server)

InterNLnet:
resolve10.dns.internl.net 217.149.196.6 (5 hops)
resolve20.dns.internl.net 217.149.192.6 (7 hops)

Surfnet:
ns0.amsterdam1.surf.net 192.87.106.106 (9 hops)
ns0.tilburg1.surf.net 192.87.36.36 (8 hops)
ns0.nijmegen1.surf.net 195.169.124.124 (8 hops)

Opendns:
resolver1.opendns.com 208.67.222.222 (13 hops)
resolver2.opendns.com 208.67.220.220 (13 hops)

OK heb dit bekeken. Moet ik alle 3 invullen? En wanneer kiest het modem welke DNS server??

Sprry voor de domme vragen. Ben nog maagd

TCP_IP

Sprry voor de domme vragen. Ben nog maagd

Ik denk dat je "een groentje" bedoeld Pfft

208.67.222.222 en 208.67.220.220 hoef je alleen maar in te vullen.
Modem pakt eerst de 1e, mocht die niet werken dan pakt ie de 2e.
Mocht je bang zijn dat je iets op modem verkeerd doet kun je DNS ook zelf handmatig op je PC instellen, zo gedaan.

XP:
start >> configuratiescherm >> netwerkverbindingen >> rechtermuisklik op je LAN verbinding (of draadloze verbinding als je draadloos zit.)
Kies dan voor eigenschappen.
Klik TCP/IP instellingen 1 maal aan en dan rechts op 'eigenschappen' klikken.
Onderin nieuwe venster zie je DNS, vink dan aan dat je eigen DSN kan invullen.
Vul bij primair in 208.67.220.220 en bij secundair 208.67.222.222 deze in.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

bruno001
Andere optie, als de cache van de copperjet vol loopt helpt opnieuw starten om de cache schoon te maken.
Aangezien er geen knop zit op de cjt, even stroom eraf en direct weer erop. Let op direct is een fractie van een seconde, net genoeg om een herstart te krijgen. Dit doet wonderen en je hoeft er niets voor in te stellen.

gr

Bruno

eezdva
OK , ik zou dat kunnen doen maar huis is nogal groot dus is erg vervelend als ik vaak de trappen af moet , maar als het maar voor een keertje is . Dan natuurlijk wel.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem 10x restarten page load error', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Ellende om retourgestuurde modem Klacht over Alice 22 19 april 2011, 13:24
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief