obey-robots.txt
19 September 2017, 21:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

3 computers + alice modem + tp switch.

memz
Beste forum leden,

Ik heb mijn alicebox vorige week binnen gekregen.
Nu hebben wij thuis 3 computers.. Ik heb een TP LINK switch gekocht, en die tussen gedaan maar geen verbinding.

Ik heb de rode kabel (cross van alice)in de switch gedaan, en via de switch met UTP kabel naar de computers, maar krijg geen goed IP adres door..

Hoe kan ik het doen? Kunnen jullie mij met dit helpen?

Alvast bedankt.

Mvg.

TCP_IP
Plaats eens een straigt cable tussen router en switch Wink

Crosscable hoeft alleen als je 2 dezelfde apparaten met elkaar verbinding, bijv router <--> router of Computer <--> Computer.

Sommige switches/routers zouden wel moeten herkennen dat er een cross tussen zit en passen zich erop aan zeg maar, maar is niet altijd het geval.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

memz
TCP_IP schreef:
Plaats eens een straigt cable tussen router en switch Wink

Crosscable hoeft alleen als je 2 dezelfde apparaten met elkaar verbinding, bijv router <--> router of Computer <--> Computer.

Sommige switches/routers zouden wel moeten herkennen dat er een cross tussen zit en passen zich erop aan zeg maar, maar is niet altijd het geval.

Beste,

alicebox werkt toch alleen maar met een crosskabel?.. Of kan het ook met een UTP CAT5?

Gr.

TCP_IP
UTP cat 5 = cross,straigt en reverse Pfft

Kijk, UTP cat5 heeft 8 kleine kabels.
De manier van hoe deze worden afgemonteerd in de RJ45 connectoren bepaald wat voor soort kabel het is of word.
Straight word voornamelijk gebruikt, cross af en toe en reverse zelden.

Cross =
Computer <--> Computer
Router <--> router

Straight =
Computer <--> Switch
Switch <--> Router
Router <--> Computer

Hier 3 voorbeelden van hoe het afgemonteerd kan worden.

Straight

straight

Cross

cross

Cross Gigabit

gbit-cross

Veel routers en netwerkapparaten kunnen zelf wel omschakelen als er een andere kabel tussen zit maar lang niet altijd.
Denk dat die Crosscable bedoelde is voor als je er een router achter het Alice modem plaatst.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

bruno001
Hi,

Zoals ik de instelling heb gedaan, volgens Alice handleiding, is de rode cross van Alice voor directe aansluiting PC op de copperjet.
Zodra er een Accesspoint tussen komt, straight van de copperjet naar AP en straight van AP naar PC. Werkt hier ook meestal goed op de cross omdat de nieuwe AP's allemaal autosense zijn.

De oudere netwerkkaarten zijn niet autosense, dus moet je de cross gebruiken en eventueel verlengen met een blokje+ straight

Je ziet het direct want bij de verkeerde kabel krijgt je PC geen IP van de copperjet.

De gigabit kabel is leuk voor je interne netwerk, maar dan moeten alle componenten die hogere snelheid ondersteunen, anders kun je ook een firewire 800 gebruiken om grote bestanden door te pompen, hangt er maar net van af wat je al hebt en hoeveel je moet uitgeven.

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '3 computers + alice modem + tp switch.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief