obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:21
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Emails worden niet verzonden !

ron1
Heb nu een maand Alice , bellen en internet.

Steeds vaker lijkt overdags er helemaal geen verbinding te zijn (!).

Ik heb nu 8 belangrijke emails in de map uit staan, maar die worden NIET verzonden, weet iemand hoe of wat ????
Ik denk als het zo doorgaat ik e rover 2 maanden mee uitschei, dan maar die andere enge bedrijven zoals UPC....

h_henkie
Welke smtp server gebuik je? Als je out.alice.nl gebuikt zul je moeten werken via een zg beveiligde verbinding (zie: http://www.alice....stellingen

Een andere smtp server is smtp.alice.nl Deze werkt bij mijn het beste.

bruno001
ron1 schreef:
Heb nu een maand Alice , bellen en internet.

Steeds vaker lijkt overdags er helemaal geen verbinding te zijn (!).

Ik heb nu 8 belangrijke emails in de map uit staan, maar die worden NIET verzonden, weet iemand hoe of wat ????
Ik denk als het zo doorgaat ik e rover 2 maanden mee uitschei, dan maar die andere enge bedrijven zoals UPC....

Waarom zo moeilijk?
Neem een account bij gmail, werkt altijd en als je van provider wisselt blijft je mail adres bestaan. Dan ben je van niemand afhankelijk en kun je wereldwijd altijd bij je mail.
Dit natuurlijk los van het feit dat je alice wel kunt gebruiken mits je de juiste instellingen hebt gedaan.
Of neem icq-mail, werkt bij mij al 30 jaar zonder problemen. Ik kies voor alice voor internet, niet voor mail provider.

gr
Bruno

TCP_IP
Kan zijn dat er een fout is ontstaan bij 1 email die niet verzonden kan worden en houd de andere mails in de queue.
Of worden ze uiteindelijk wel allemaal verzonden?

Uberhaupt weleens gelukt om mail te versturen?
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

ron1
Mensen hiervoor ging alles goed met versturen, ik gebruik vista en dus windows mail voor de emailtjes....ik kan wel ontvangen maar niet verzenden.............heb alles stap voor stap nagelopen bij de lounge onder email instellingen voor vista........lukt niet

h_henkie
Ik snap dat het vervelend is. Maar nogmaals, welke smtp server gebruik je?
  • out.alice.nl

• smtp.alice.nl

Je kan ook nog gebruik maken van webmail Frown

ron1
Henkie, Ik had out.alice.nl , werkte prima, heb nu smtp geprobeerd, daar gebeurt ook niks ( alleen ontvangen maar niet versturen ) helpdesk gebeld ""kan maandag worden""..........

Wat ik ook gedaan heb:

Firewalls uitgezet.

Mailtjes verstuurd vanuit de Alice LOUNGE naar mijn windows mail, dat werkt dus wel..............
Gewijzigd door ron1 op 03 april 2009, 14:21

h_henkie
Oke,

Dit waren je instellingen voordat de problemen begonnen.

winmail005

Je inkomende mail werkt. Dus de pop3 functioneert. Je username en wachtwoord klopt ook. (anders kun je geen mail binnen halen)
Je hebt out.alice.nl vervangen in smtp.alice.nl (heb je het vinkje bij "My server requires authentication" weg gehaald?
Onder het tabblad advanced (of geavanceerd) kun je de juiste poorten controleren. Voor smtp moet dit 25 zijn. Alice wil ook wel eens 587 gebruiken. (pop3 moet 110 zijn. Maar aangezien pop3 werkt, afblijven)
Als je de mail probeert te verzenden, wat zijn de fout codes?
Ik denk nl dat er een instelling verkeerd staat voor de smtp server

Ik gaf de tip webmail zodat je die belangrijke mail wel kan versturen. Oké je moet wel even de mailtjes over typen (of copy past) maar ze zijn wel verstuurd.
Gewijzigd door h_henkie op 03 april 2009, 15:02

ron1
Alles nagekeken, het gekke van heel het verhaal, ik krijg helemaal geen foutmeldingen in windows mail.

Als ik windows mail afsluit vraagt ie wel:""er zijn emails die nog niet verzonden zijn,wilt u die nu verzenden"" ?

Als ik dan op ja klik, sluit dit popup scherm , maar de emails staan nog steeds in postvak uit,en in verzonden items staan ze dus ook niet.Wat vreemd !

Heb ook gecheckt op virussen,kwam niks uit.

ron1
Wat mogelijk ook belangrijke info is :

Als ik op 1 van de e-mailtjes ga staan in postvak uit en ga naar eigenschappen van dat emailtje (bij de andere mailtjes ook die klaarstaan ) staat er

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Emails worden niet verzonden !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief