obey-robots.txt
24 Februari 2018, 07:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Het is weer zo ver, STORING!

nuclear898
Ik ben nu al ruim 3/4 jaar tot 1 jaar klant van alice. Ik heb de copperjet 1616-2p modemrouter met nog een Belkin draadloze router tussen de cp en mijn pc in. In het begin had ik heel veel moeite met portforwaren, na een tijdje snapte ik het. Toen waren er nog veel problemen met de verbinding, elke 5 minuten veel het internet uit, moesten beide routers gereset worden, deed het het weer 5 minuten. Op een miraculeuze wijze had ik er opeens geen last meer van, behalve dat af en toe de CP overbelast werd als ik bijvoorbeeld naar servers zocht voor CounterStrike via Steam, dan waren er teveel aanvragen tegelijk en liep de CP vast. Een reset deed hem weer een paar dagen vooruit laten gaan.

Nu ongeveer driekwart jaar verder zonder problemen, valt de verbinding weer elke 5 minuten uit. Ik hoop dat dit een tijdelijk serverprobleem is ofzo, maar het is nou net de kutste dag omdat me examenweek net voorbij is en ik weer alle tijd van de wereld heb.

Ben ik lekker aan het surfen, bam krijgt ie geen connectie meer. Ik eerst de belkin router resetten, nog steeds geen verbinding, Dan maar ook de copperjet resetten, doet het internet het weer voor 5 minuten en dan valt het weer weg. Ik heb instellingen geprobeerd te veranderen, open DNS servers ingesteld, zipB mode aan en uit geprobeerd, niks helpt.

***wacht 5 minuten tot er verbinding is en het bericht kan posten

GRRRR
Gewijzigd door nuclear898 op 06 april 2009, 13:44

ferryh
nuclear898 schreef:
Ik ben nu al ruim 3/4 jaar tot 1 jaar klant van alice. Ik heb de copperjet 1616-2p modemrouter met nog een Belkin draadloze router tussen de cp en mijn pc in. In het begin had ik heel veel moeite met portforwaren, na een tijdje snapte ik het. Toen waren er nog veel problemen met de verbinding, elke 5 minuten veel het internet uit, moesten beide routers gereset worden, deed het het weer 5 minuten. Op een miraculeuze wijze had ik er opeens geen last meer van, behalve dat af en toe de CP overbelast werd als ik bijvoorbeeld naar servers zocht voor CounterStrike via Steam, dan waren er teveel aanvragen tegelijk en liep de CP vast. Een reset deed hem weer een paar dagen vooruit laten gaan.

Nu ongeveer driekwart jaar verder zonder problemen, valt de verbinding weer elke 5 minuten uit. Ik hoop dat dit een tijdelijk serverprobleem is ofzo, maar het is nou net de kutste dag omdat me examenweek net voorbij is en ik weer alle tijd van de wereld heb.

Ben ik lekker aan het surfen, bam krijgt ie geen connectie meer. Ik eerst de belkin router resetten, nog steeds geen verbinding, Dan maar ook de copperjet resetten, doet het internet het weer voor 5 minuten en dan valt het weer weg. Ik heb instellingen geprobeerd te veranderen, open DNS servers ingesteld, zipB mode aan en uit geprobeerd, niks helpt.

***wacht 5 minuten tot er verbinding is en het bericht kan posten

GRRRR

Zou het kunnen zijn als je de pc rechtstreeks op de CP aansluit *(met utp dus) dat het dan wel stabieler werkt?
of ?
ik had in begin steeds dat het modem terug liep naar 700 kb/sec terwijl ik vaak 1200 kb/sec haalde...
reset van modem werkte prima.. maar om dit nu elke keer te doen is ook niet alles..

Mischien toch eens een keer alles losschroeven (telefoon kabel naar modem ook nalopen/andere kabel proberen?)

ik ben geen techneut hoor, maar dit zou ik zelf eerst proberen, en uiteraard zou je ook kunnen bellen, ik had de helpdesk laatst binnen 2 minuten aan de lijn en nog een aardig persoon die echt haar best deed ook!

succes hopelijk kom je snel tot een oplossing!

Fer

nuclear898
Gister oo nog last van gehad, nu ineens niet meer. Alles doet het weer perfect, was dus tijdelijk :S

ferryh
nuclear898 schreef:
Gister oo nog last van gehad, nu ineens niet meer. Alles doet het weer perfect, was dus tijdelijk :S

mooi zo! hopelijk is het meteen helemaal opgelost!! Smile

bijna pasen joh, lekker lang weekend!

Gr

Fer

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het is weer zo ver, STORING!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief