obey-robots.txt
24 Juni 2018, 04:57
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Vreemde connecties

ErwinErwin
Wie-o-wie kan mij verder helpen?

Ik heb een Linksys WRT54GS met de laatste Tomato firmware. De Copperjet staat in ZIPB mode.
Tot recent heeft het altijd goed gewerkt, nog steeds is de verbinding en snelheid ok, MAARRRRRRR....

...er staan in het lijstje verbonden devices (Device list) naast de vlan1 verbinding met de Copperjet (wat de gateway is) ook allerlei vreemde IP adressen met vlan1 als interface.
Wanneer ik deze IP adressen nader bekijk leiden ze naar Frankrijk, Italie, Hongarije, etc. De IP adressen beginnen allemaal met 93, het zijn er gemiddeld zo'n zeven en nooit altijd dezelfde.
Voorheen stonden deze IP adressen er nooit. Als ik ZIPB uitschakel zijn ze weg, maar dan is het meerdendeel van mijn snelle torrent verbindingen ook foetsie.

Hoe kan ik de Copperjet (of WRT54) zodanig instellen dat deze vreemde snuiters buiten blijven?

Mvg,
Erwin

bruno001
ErwinErwin schreef:
Wie-o-wie kan mij verder helpen?

Ik heb een Linksys WRT54GS met de laatste Tomato firmware. De Copperjet staat in ZIPB mode.
Tot recent heeft het altijd goed gewerkt, nog steeds is de verbinding en snelheid ok, MAARRRRRRR....

...er staan in het lijstje verbonden devices (Device list) naast de vlan1 verbinding met de Copperjet (wat de gateway is) ook allerlei vreemde IP adressen met vlan1 als interface.
Wanneer ik deze IP adressen nader bekijk leiden ze naar Frankrijk, Italie, Hongarije, etc. De IP adressen beginnen allemaal met 93, het zijn er gemiddeld zo'n zeven en nooit altijd dezelfde.
Voorheen stonden deze IP adressen er nooit. Als ik ZIPB uitschakel zijn ze weg, maar dan is het meerdendeel van mijn snelle torrent verbindingen ook foetsie.

Hoe kan ik de Copperjet (of WRT54) zodanig instellen dat deze vreemde snuiters buiten blijven?

Mvg,
Erwin

Hi Erwin,

Bij Torrent heb je ook downloaders die van jou iets ophalen, kijk een of dit niet die adressen zijn. Als je die verbindingen kapt, krijg je ook geen of weinig data terug. Je kunt alleen het aantal upload channels reduceren, maar niet helemaal afknijpen.

Bruno

ErwinErwin
bruno001 schreef:
Hi Erwin,

Bij Torrent heb je ook downloaders die van jou iets ophalen, kijk een of dit niet die adressen zijn. Als je die verbindingen kapt, krijg je ook geen of weinig data terug. Je kunt alleen het aantal upload channels reduceren, maar niet helemaal afknijpen.

Bruno
Hi Bruno,

Het zijn inderdaad downloaders bij mij. Maar wat zo vreemd is is dat ik in deze Device List ALLEEN de 93.x.x.x IP adressen zie staan.
Ik gebruik al heel lang torrents en voordat ik overstapte naar alice heb ik nog NOOIT andere IP adressen gezien in de device list dan de eigen aangesloten computers.

Mcg,
Erwin
Gewijzigd door ErwinErwin op 14 april 2009, 09:32

bruno001
ErwinErwin schreef:
bruno001 schreef:
Hi Erwin,

Bruno
Hi Bruno,

Het zijn inderdaad downloaders bij mij. Maar wat zo vreemd is is dat ik in deze Device List ALLEEN de 93.x.x.x IP adressen zie staan.
Ik gebruik al heel lang torrents en voordat ik overstapte naar alice heb ik nog NOOIT andere IP adressen gezien in de device list dan de eigen aangesloten computers.

Mcg,
Erwin

Hi Erwin,

Dus iig geen echt probleem, misschien ergens een filter ingesteld. Maar aan te raden om het aantal connecties laag te houden, bij Torrents loopt de copperjet vaak vast als er veel verbindingen zijn.

gr

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vreemde connecties', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
vreemde vraag van concurrent Webcare Alice 9 26 november 2009, 15:51
Vreemde events in het CJ-log Hardware instellingen 3 04 januari 2009, 22:26
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief