obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 04:16
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

welke switchbox of router?

SCOoOB
Goedendag, Ik hoop dat u mij wilt helpen want ik weet het niet meer. (na vele adviezen)

Graag hoop ik een paar vragen te mogen stellen over mijn modem van Alice: Allied Data Copperjet 1616-2p. Deze modem werkt tot nu toe prima (4 weken in bezit), modem is wel erg warm en het nummerportering is nog steeds niet gelukt.

Aan dit modem zit maar 1 internet aansluiting, maar ik wil dus met 2 computers internetten. Ik heb begrepen dat ik een switchbox kan gebruiken, maar deze moet wel crossed aansluiting hebben anders lukt het niet, heeft u enig idee welke product van Sitcom of linksys ik moet gebruiken. Er is mij ook verteld dat ik een router moet aansluiten, maar dat ik dan niet meer kan belle.?..(PARADIGIT medewerker)

Zelf denk ik dat ik van een crossed aansluiting een straight aansluiting moet maken aan de aansluiting van het switchbox, hiermee maak ik misschien wel kans dat ik op meerdere pc’s kan internetten. Maar een switchbox/router kost al gauw 50 euro. Hierbij wil ik dus mensen vragen wat hun ervaringen zijn met routers en switchboxen, zodat ik zeker weet en nog wel kan internetten en bellen.

Mag ik uw advies/ervaring weten?

Ik dank u zeer voor uw genomen tijd en aandacht,

mvg,
Roy

TCP_IP
De copperjet is zelf een modemrouter, dus je hoeft inderdaad alleen maar een switch erop aan te sluiten.

Er is mij ook verteld dat ik een router moet aansluiten, maar dat ik dan niet meer kan belle.?..(PARADIGIT medewerker)

Deze beste man mag dan beter z'n huiswerk doen. Telefonie zit op Copperjet zelf, dit staat los van een extra netwerk maken of netwerk uitbreiden.

Wat betreft Straight en Cross kabel, dit maakt tegenwoordig niet meer zoveel uit. Netwerkapparaten zijn wat dat betreft tegenwoordig wat geavanceerder en kunnen zelf signaal zo omschakelen dat het wel werkt.

Wil je zeker van je zaak zijn, sluit dan een cross kabel tussen de Copperjet en de switch. En vanaf de switch straight kabels naar je PC's.

Hier 3 voorbeelden die ruim voldoende zijn, duurder is niet altijd beter.

E 29,-
Linksys EtherFast Switch (Retail, Zwart/Blauw, EZXS55W)
5 poorten dus 4 beschikbaar voor PC's

E 19,-
Sitecom Switch 5 poorts (Retail, LN118)
5 poorten dus 4 beschikbaar voor PC's

E 45,-
Linksys EtherFast Switch (Retail, Zwart/Blauw, EZXS88W)
8 poorten, dus 7 beschikbaar voor PC's

Wat je evt. voor de toekomst nog kunt overwegen is om een router met WiFi aan te schaffen. Als je een router aanschaft heb je 3 tot 4 extra poorten voor PC's maar ook nog eens WiFi erbij (WiFi = draadloos), houd wel in dat je een draadloze adapter erbij moet aanschaffen.

E 49,-
Linksys BEFSR41 (Retail, Zwart/Blauw)

E 29,-
Linksys WMP54G (Retail)
Gewijzigd door TCP_IP op 14 april 2009, 23:03
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

bruno001
TCP_IP schreef:
De copperjet is [...]

Denk wel aan het volgende, cross op de copperjet moet in de WAN poort van de router/switch, anders moet je de copperjet met een straight aansluiten op een LAN poort, en wel opletten bij aansluiten op de WAN poort, moet de routerswitch DHCP enabled hebben, op de LAN poort juist niet, dan doet de copperjet het werkt van de DHCP.
twee DHCP in 1 netwerk kan vervelend zijn.

Leuke aanbieding is ook een set van ASUS, wireless N router met bijbehorende USB adapter.

gr

Bruno
Gewijzigd door TCP_IP op 15 april 2009, 13:20

SCOoOB
Hallo allemaal, bedank voor uw ondersteuning,

De switchbox van Sitcom LN118 lijkt mij geweldig want die is het goedkoopste. Ik wil die zeker bestellen.
Dat gebeuren over het DHCP lijk me ingewikkeld, maar als ik het goed begrijp dat wanneer ik uw instructies navolg, ik zeker kan internetten op 2 pc’s,
maar kan ik dan ook op 2 pc’s tegelijk internetten of dat niet?

Nogmaals uw ervaringen met de LN118 zijn positief m.b.t. het kunnen internetten op meerdere pc’s?

Alvast bedank,

mvg,
Roy

TCP_IP
DHCP staat voor Dynamic Host Configuration Protocol

Betekent gewoon simpelweg een functie van de copperjet die IP adressen uitdeelt aan de computer(s) zodat ze kunnen internetten zeg maar.

Heb persoonlijk geen ervaring met die specifieke switch, maar qua specs lijkt me deze gewoon voldoende voor wat je ermee wilt doen (en dat is internetten).

maar kan ik dan ook op 2 pc’s tegelijk internetten of dat niet?

Dat kan inderdaad, omdat de copperjet een (modem)router is.
Op het moment dat je de switch aansluit op je Copperjet kan op elke uitgang van de switch een computer aangesloten worden die ook het internet op kan.

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

SCOoOB
Beste mensen,

Ik wil u allen bedanken voor uw technische ondersteuning, Ik heb de Sitecom LN118 aangeschaft, de paradigit medewerker (waarschijnlijk stagiaire zei dat dit toch niet zou lukken en ik dus de verpakking heel voorzichtig moest openmaken, wilde ik deze ruilen, tevens ook de helpdesk van Sitecom, maar deze d8 dat mijn modem g1 router functie had)

Hij doet het gewoon prima, en zo te zien kan hij inderdaad gewoon de signaal van het crossed kabel omzetten in die van een UTP kabel.

Nogmaals bedank mensen,

Ik hoop dat ik mijn oude nummer nog terugkrijg, en hoop g1 sl8toffer te worden van administratieve fouten met problemen met de deurwaarder. (dit is wat ik van eerdere gebruikerservaring heb gelezen op uw forum, nog van vorige maand)

En hoop dat ik ook met deze (mogelijke toekomstige) problemen de professionele ondersteuning van u mag krijgen.

Ik ben u allen zeer dankbaar voor uw genomen tijd, aandacht en hulp die ik heb mogen krijgen.

mvg,
Roy

SCOoOB
Oja, de Linksys helpdesk zei dat dit ook niet zou lukken met een crossed kabel........

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'welke switchbox of router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Copperjet 1616 --> Eigen router Port forwarden Eigen netwerk 1 04 september 2011, 13:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief