obey-robots.txt
18 Oktober 2017, 02:20
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Faxen

Rubiware
Kan ik faxen met mijn huidige abonnement bij Alice. Met mijn copperjet 1616p?

Ik heb wel een fax apparaat maar ik weet begod niet hoe en wat ik moet configureren.

b.v.d.

Rubiware (Ruben)

h_henkie
Ik heb geen fax apparaat, maar ik kan wel faxen met mijn faxmodem (ja ze bestaan nog Pfft ) Dus dan zal het ook wel met een fax kunnen.

Rubiware
h_henkie schreef:
Ik heb geen fax apparaat, maar ik kan wel faxen met mijn faxmodem (ja ze bestaan nog Pfft ) Dus dan zal het ook wel met een fax kunnen.

Maar kan ik dus als ik het goed begrijp fax verzenden en ontvangen. Maar wat is dan mijn fax tel nummer hetzelfde als mijn huis telnummer?
En zijn er nog extra kosten aan verbonden?

b.v.d.

Gr. Rubiware (Ruben)

Hahahaha
Het kan wel in principe alleen je kan niet bellen en faxen tegelijk. Je krijgt van Alice maar een telefoonnummer die je dus voor OF faxen OF bellen kunt gebruiken.

Rubiware
Hahahaha schreef:
Het kan wel in principe alleen je kan niet bellen en faxen tegelijk. Je krijgt van Alice maar een telefoonnummer die je dus voor OF faxen OF bellen kunt gebruiken.

Maar weet je ook misschien ook wat het kost of zijn er geen kosten aan verbonden zijn?
Maar als ik een fax wil ontvangen kan ik gewoon mijn 010-******* nummer voor gebruiken?

bruno001
Rubiware schreef:
Hahahaha schreef:

Maar weet je ook misschien ook wat het kost of zijn er geen kosten aan verbonden zijn?
Maar als ik een fax wil ontvangen kan ik gewoon mijn 010-******* nummer voor gebruiken?

Ruben,
Je inkomende lijn is je normale Alicenummer 010****, wel heb je twee zaken om op te letten:
1. je moet je inkomende telefoonlijn met een gewone splitter delen naar telefoon en fax, inkomende lijn gaat dan bij alletwee over, herken je een inkomende fax en neem je de telefoon niet op, gaat de lijn in de fax en ontvang je een fax. als de spanning van de fax af is, kun je het gesprek gewoon op je telefoon aannemen, anders loop je het risico dat de fax inschakelt bij een gewoon gesprek met alle ruis en kraak van de fax die probeert een verbinding op te bouwen.
2.Als je aansluitwaarde van telefoon en fax te zwaar is voor de Alice lijn (factor 1,5 tot 2) dan moet je een van de twee afkoppelen om een verbinding te krijgen. Hoor je bij het opnemen van de telefoon de typische piep van de fax, verbinding verbreken en fax inschakelen. De meeste faxen herhalen bij een niet gelukt binnen een minuut opnieuw.

Op zich kun je fax ntvangen via de telefoon aansluiting op je PC RJ11 connector of met een fax of scancopier. Maar alweer het risico van een te hoge aansluitfactor, dat merk je vanzelf als er teveel is aangesloten heb je simpel geen werkende telefoonlijn.

Als je het met een separate fax niet gebakken krijgt wegens de aansluitfactor, kun je voor binnenland ook een fax gratis direct van je computer uit sturen met een Voip verbinding en een dialer uit en dan zenden uit Windows fax, Voip kun je gratis installeren met bijvoorbeeld Voipbuster, binnenland betaal je niets voor. In dit geval heb je geen separate fax nodig.

Beetje proberen houd je in elk geval weer een dag van straat. Grin

Bruno

Aanvulling: geen kosten onder Alice comfort, fax of telefoon binnenland is gratis.
Gewijzigd door bruno001 op 21 april 2009, 22:36

Rubiware
bruno001 schreef:
Rubiware schreef:
Hahahaha schreef:

Ruben,
Je inkomende lijn is je normale Alicenummer 010****, wel heb je twee zaken om op te letten:
1. je moet je inkomende telefoonlijn met een gewone splitter delen naar telefoon en fax, inkomende lijn gaat dan bij alletwee over, herken je een inkomende fax en neem je de telefoon niet op, gaat de lijn in de fax en ontvang je een fax. als de spanning van de fax af is, kun je het gesprek gewoon op je telefoon aannemen, anders loop je het risico dat de fax inschakelt bij een gewoon gesprek met alle ruis en kraak van de fax die probeert een verbinding op te bouwen.
2.Als je aansluitwaarde van telefoon en fax te zwaar is voor de Alice lijn (factor 1,5 tot 2) dan moet je een van de twee afkoppelen om een verbinding te krijgen. Hoor je bij het opnemen van de telefoon de typische piep van de fax, verbinding verbreken en fax inschakelen. De meeste faxen herhalen bij een niet gelukt binnen een minuut opnieuw.

Op zich kun je fax ntvangen via de telefoon aansluiting op je PC RJ11 connector of met een fax of scancopier. Maar alweer het risico van een te hoge aansluitfactor, dat merk je vanzelf als er teveel is aangesloten heb je simpel geen werkende telefoonlijn.

Als je het met een separate fax niet gebakken krijgt wegens de aansluitfactor, kun je voor binnenland ook een fax gratis direct van je computer uit sturen met een Voip verbinding en een dialer uit en dan zenden uit Windows fax, Voip kun je gratis installeren met bijvoorbeeld Voipbuster, binnenland betaal je niets voor. In dit geval heb je geen separate fax nodig.

Beetje proberen houd je in elk geval weer een dag van straat. Grin

Bruno

Aanvulling: geen kosten onder Alice comfort, fax of telefoon binnenland is gratis.

Hartstikke bedankt Bruno. Ik ga het zeker proberen.

En het houd me denk ik zeker wel een dag van de straat.

Gr. Rubiware (Ruben)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Faxen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Faxen Helpdesk 3 08 mei 2009, 23:21
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief