obey-robots.txt
20 Juli 2018, 20:23
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

soms geen telefoon maar met internet wel

pieter-st
Regelmatig valt bij mij de telefoonverbinding weg uitgaand en inkomend. Zet ik mijn PC aan dan werkt ook de telefoon veel beter.
Het dsl lampje brandt een paar minuten en begint dan te knipperen, bij verbinding maken met het internet (draadloos) dan functioneert het prima en kan dan mij PC weer uitzetten zonder problemen.
Dit gebeurt iedere 2/3 dagen

bruno001
pieter-st schreef:
Regelmatig valt bij mij de telefoonverbinding weg uitgaand en inkomend. Zet ik mijn PC aan dan werkt ook de telefoon veel beter.
Het dsl lampje brandt een paar minuten en begint dan te knipperen, bij verbinding maken met het internet (draadloos) dan functioneert het prima en kan dan mij PC weer uitzetten zonder problemen.
Dit gebeurt iedere 2/3 dagen

Hallo Pieter,
Om te kunnen zien wat er mis is, geef eens aan wat er is aangesloten en hoe, copperjet met router of fritz, ben je wel bereikbaar? gaat je telefoon over als je zelf test, of valt alleen de lijn weg tijdens gesprek? wat is draadloos?
Misschien krijg je dan ook antwoord van andere gebruikers als ze iets herkennen van een eigen probleem

Bruno

pieter-st
Alvast bedankt voor het antwoord,

Mijn verrbinding met het internet gaat via de coppejet naar de router (linksys wrt54G2) en mijn internetverbinding werkt prima maar de telefoon valt regelmatig weg soms kun je uren achter elkaar telefoneren zonder probleem, de eerste maanden helemaal geen problemen, de laatste 4 weken gaat het geregeld mis, ergens bij instellingen(waarin je moet inloggen bij coperjet met user, user en admin met een bb@ wachtwoord) heb ik de waarde verminderd, welke normaal op 15 staat naar 14 gezet (SNR MARGIN)zoals al eens beschreven, downloadsnelheid is wel naar beneden gegaan van ca 14 naar 8. Er was nog een waarde gegeven bij deze instellingen(CODING GAIN) en deze staat bij mij op automatisch en bij het veranderen naar een lagere waarde werd mijn verbinding onstabiel en downloaden schommelde tussen 2 en 3.

Mijn telefoon is een dect telefoon Philips CD445 (3 toestellen). Soms ruist en kraakt de telefoon en dan totaal geen verbinding en na het opstarten van mijn PC dan functioneerd alles weer prima (draadloos) met WRT 4 G2 linksys router en er ruist en kraakt dan ook niet meer.

Dus tijdens het telefoneren valt de verbinding weg en dan knippert het adsl lampje voor een paar minuten en gaat daarna normaal branden voor 1 of 2 minuten en dan begint het weer te knipperen en dan is telefoneren onmogelijk.

ik hoop dat ik het nu iets duidelijker heb geplaatst.

Alvast bedankt,

Pieter-st
Gewijzigd door pieter-st op 25 april 2009, 00:06

bruno001
Pieter,
De volgende oplossing kunnen helpen,
SNR MArgin, niet veranderen, gewoon laten wat ie is, dit is een instelling die de copperjet weergeeft op basis van de kwaliteit van de verbinding.
Coding gain van auto op 7
in de verbinding van de ISRA naar de copperjet blauw en rood omwisselen
Proberen met een bedrade telefoon, sommige DECT trekken te veel van de copperjet.
Als een bedrade telefoon wel werkt, gratis DECT filter vragen bij de helpdesk.
Internet en ADSL verbinding lopen over een ander kanaal als de VoATM, dus als het telefoneren beinvloed wordt door inloggen op het internet, zou er een sluiting of andere fout in de copperjet kunnen zitten, kom je er op een andere manier niet uit, kun je vragen om een vervangende copperjet.

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'soms geen telefoon maar met internet wel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief