obey-robots.txt
17 December 2017, 22:27
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Ellende om retourgestuurde modem

Tiessie
Ik heb alice nog geen dag werkend gekregen en heb dan ook mijn abotje afgezegt en toen begon de ellende, een giga bedrag werd er van mijn rekening afgeschreven in december heb ik een brief gekregen dat dit ten onrechte is en dat ik dit zsm terug gestort zou krijgen ja ja 4 maanden later in april was het dan eindelijk zover.

Maar wat blijkt nog geen 2 weken later wordt er weer 75,01 euro afgeschreven ik zou mijn modem niet hebben geretourneerd nou breekt mijn klomp op de dag dat ik hem terug stuurde heb ik gebeld om het nr door te geven tja ik was al maanden bezig met de aansluiting dusse een administratie van lik me vestje daarzo en een week later belde ik weer ja hoor mevr geen zorgen is netjes binnen gekomen, nou geen zorgen zou je denken.

Enkele weken later kwamen de mails en de brieven dat ik hem niet heb terug gestuurd ik weer bellen en mailen, krijg je zogenaamde excuses en hij is echt binnen gekomen de brieven mocht ik beschouwen als niet verzonden.

Nou wat blijkt de administrate is echt een zooitje wat een schrik zeg toen ik dat bedrag zag op mijn rekening, ik heb de incasso terug laten boeken want ik ga niet weer 4 maanden wachten.

Heeft iemand nog een idee om me van deze ellende af te helpen want ik word hier echt helemaal gek van. Na maanden lang wekelijks aan de telefoon met ze te hebben gehangen en tientallen mailtjes te hebben gestuurd en antwoorden te krijgen die helemaal niets met mijn vragen van doen hebben weet ik het ondertussen echt niet meer, ik heb het netjes opgestuurd bon van het postkantoor heb ik hier liggen en ook de mail bevestiging van alice dat hij binnen is.

Ties

TCP_IP
Mijn advies,

helemaal niks doen, lekker in je luie stoel blijven hangen wat dit betreft.

Blokkeer Alice, dus dat ze niks meer kunnen afschrijven !

Je staat in je recht, je hebt namelijk verzendbewijs en bevestiging van Alice gekregen. Er zit gewoon een fout in het systeem van Alice. Mocht het echt zo zijn dat Alice het modem niet heeft ontvangen dan is TNT de schuldige, die hebben het namelijk zoekgemaakt dan.
Er zit daar werkelijk niemand die alle klanten zit te controleren of iedereen wel betaald heeft hoor, alles is geautomatiseerd tegenwoordig. (Zul je aan de brieven wel merken dat ze automatisch gegenereerd worden)

Mochten ze blijven zeuren kun je hooguit een kopie van verzendbewijs en mail bevestiging opsturen, dan is de zaak echt afgedaan Wink
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Tiessie
Het bedrag is terug geboekt door de bank en ik kreeg vandaag een brief met daarin hun zogenaamde excuses en dat de modem in goede staat is ontvangen, het bedrag incl evt gemaakte kosten word via 1 van de aankomde facturen verrekend.

Ja ja duurt zeker weer 4 maanden zoals vorige keer, maar ik ben blij dat ik nu via een brief het bewijs heb dat ik hem heb retourgestuurd en ben benieuwd of ik nog iets van ze terug krijg.

Ze zijn ook echt te stom voor woorden daar ik ze via mail en telefonisch heb gemeld dat ik het zelf ging terug boeken, ach misschien heb ik geluk en krijg ik het ook nog van hun hou ik het ook 4 maanden vast voordat ze het terug krijgen.

Tiessie
En vandaag het toppunt van ellende bij de alice klantenservice hahaha, ze zijn niet in staat tot telefonische contacten met de klanten. Toch te zielig voor woorden dat de afdeling mail en brieven niet mogen bellen en ook niet iets mogen voorleggen aan degene die wel mogen bellen.

Hieronder hun mail:

Helaas is onze afdeling niet ingericht voor het telefonisch onderhouden van contacten met onze klanten. Wij willen u daarom vriendelijk verzoeken om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Onze excuses voor het ongemak.

Ik snap het wel hoor, zo verdienen ze er niets op maar als je belt en eerst door zo'n K menu heen moet dan hebben ze al de eerste paar minuten binnen zonder ook maar iets voor je te doen.

Ildren
Er zijn verschillende afdelingen onder onze klantenservice.
Ik raad aan om inderdaad zoals vermeld door Alice, contact op te nemen met de klantenservice voor verheldering.
In het menu zou ik kiezen voor 2, en als u gevraagd word om uw klantnummer, deze kunt u vinden op elke spambrief die u gekregen heeft. Deze beginnen normaal gezien met NL00xxxxxx (een 8 cijferig nummer dus)

U komt dan weer in een menu om u beter van dienst te zijn, en ik zou hier vragen om Technische Ondersteuning. (nummer 4) zodat u kunt vragen om uitleg hoe de steel nu in de vork zit.

Hopelijk helpt u dit,

Menon

GerJ
Mevrouw Vermeulen, heel aardig dat u hier reageert! Maar.... is het niet de omgekeerde wereld dat de (ex) klant kosten moet maken om Alice zo ver te krijgen dat het haar eigen fouten oplost? Wat is dit voor bedrijf dat de zaken zo heeft geregeld, dat brieven en e-mails van klanten niet behoorlijk kunnen worden afgehandeld en dat klanten niet gebeld kunnen worden?

Het advies van de vorige reageerder: stug storneren en verder laten lopen, maar wel alle bewijs goed op een rijtje zetten, vind ik zo gek nog niet.
Gewijzigd door GerJ op 08 mei 2009, 17:13

Tiessie
Gebeld met Alice en wat krijg ik te horen, ja mevrouw het spijt ons enorm maar als u het bedrag terugboekt krijgt u een deurwaarder terwijl ze al hebben gezegt dat ze fout zitten.

Vandaag hebben ze maar weer geld van mijn rekening afgehaald en ik heb het netjes weer terug gestort, aan de telefoon kunnen ze mij niet garanderen dat het eind van de maand wordt terug geboekt en ik weiger weer 4 maanden te wachten.

Tevens is het echt een zooitje op die zogenaamde klantenservice/helpdesk, want ze kunnen maar enkele van mijn telefoongesprekken terug vinden terwijl ik toch echt heel wat keren heb gebeld, mijn telefoonrekening lijdt er flink onder en ik ben er alles behalve happy over ga niet nog een keer bellen vind het schandalig dat ze mij niet eens terug kunnen bellen.

Ildren
Ik denk dat u dan nu even het beste kunt afwachten wat er gebeurd. Hou desnoods even bij op een blaadje papier wat er allemaal gebeurd ; en wat u binnenkrijgt.

Meer ligt ook niet binnen mijn macht,

Menon

TCP_IP
Als Alice helpdesk nou een beetje meedenkt zouden ze ook een Krediet voor Tiessie kunnen aanmaken zodat 'verschuldigde bedrag' word gecompenseerd met het krediet zodat de klant weer op 0 staat zeg maar. Maar goed dat ligt een beetje aan de mogelijheden van de helpdesk en/of administratieve afdeling met hun software.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

alepou
In plaats van elke keer weer een incassobedrag te laten terugstorten kun je je bank ook vragen om het rekeningnummer van Alice helemaal te blokkeren, zodat er NOOIT MEER een bedrag kan worden afgeschreven.
Dit is mogelijk, alleen lopen de banken daar niet mee te koop (ik zou tropuwens niet weten waarom).

Dus gewoon de bank bellen en zeggen dat Alice regelmatig ten onrechte bedragen incasseert en vragen om het rekeningnummer van Alice te blokkeren voor incasso.
Voor de bank zelf is dit ook makkelijker; hoeven ze niet steeds opnieuw terug te storten.

Ik heb dit zelf ook gedaan met Alice en ben sindsdien van incasso van Alice verlost.

En voor de rest nergens meer op reageren, want het helpt toch niet. Volgens mij lezen ze daar emails of brieven niet eens!

As er inderdaad een brief van een deurwaarder zou komen kun je die kopien van alle bewijzen laten zien en dan hoor je er nooit meer iets over.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ellende om retourgestuurde modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
Modem retour, toch betalen!!! Klacht over Alice 22 28 januari 2011, 22:04
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief