obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:35
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Modem 1616-2P blokeert poort 21

snaaps
Hoi,

Ik heb een probleem, waneer er meerdere FTP verbindingen worden gemaakt wordt door de modem poort 21 geblokeerd.

Voorbeeld:
Mijn xbox connect naar onze stream server met muziek en films, dit gaat over poort 21.
Alles gaat goed, maar waneer ik bijvoorbeeld een muziek of film bestand stop en een nieuwe open wordt poort 21 geblokeerd en heb ik geen toegang meer tot onze server.
Een restart van de modem geeft ons weer toegang tot de FTP server.

Op de een of andere manier is er een beveiling in de modem die het niet toestaat meerdere of kort na elkaar makende ftp verbindingen naar een externe server blokeert.

Kan iemand mij helpen met het configureren van de modem zodat dit niet meer voorkomt?
(heb inmiddels al admin rechten tot de modem)
Gewijzigd door snaaps op 09 mei 2009, 15:22

snaaps
iemand tips voor mij waar te zoeken?

TCP_IP
Hoi Snaaps, had destijds je topic niet gezien denk ik.

Is dit binnen je eigen LAN?
Dan word er niet gebruik gemaakt van de poortforwards.

Indien over WAN, heb je poort 20 ook geforward?

Het is wat vergezocht maar je zou ook 2 andere poorten kunnen gebruiken, bijv. 9123 en 9124. En op die manier eens testen.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

snaaps
Hoi,

Je begrijpt me verkeer, de server staat niet in het eigen netwerk.
Het betreft een FTP server buiten het lokale netwerk.

Ik probeer dus vanaf mijn alice aansluiting een FTP connectie op te zetten naar een externe FTP server die bij ons in een datacentrum staat.

Dit lukt wel, maar zodra een een ftp transfer door mij wordt afgebroken en daarna een nieuwe FTP transfer wordt opgezet dan wordt poort 21 in de modem geblokeerd.
Ik kan de externe server dan niet meer bereiken op poort 21.
Poort 80, en alle andere poorten blijven wel opvraagbaar.

De modem blokeerd dus uit veiligheids redenen poort 21 op het ip adres van onze FTP server in het datacentrum.

Ik heb alice hier al 2x over gebeld, maar die k-lijers vertikken het om me te helpen met dit probleem, hun advies is om over te stappen naar een andere aanbieder.
Of een eigen modem te kopen, leuk en aardig maar dan vraag je naar de instellingen en die willen ze ook niet geven.
(instellingen staan hier wel op het forum, maar gaat gewoon om het idee.)
Jezus, wat een service,

bruno001
Het is mogelijk dat de copperjet nog iets in de cache heeft van de afgebroken verbinding, waardoor poort 21 op de achtergrond aan het werk is en geen nieuwe instructies accepteert. Heb je al geprobeerd om de copperjet te resetten door even (een klik) de stroom eraf te halen en opnieuw te laten opstarten.
Bij controle van de datastroom gaan de controlebits heen en terug, dus de verbinding kan op de achtergrond nog actief zijn.
Hoe lang is de pauze tussen verbreken van de upload en opnieuw proberen?

Postitief Angry Angry dat de helpdesk adviseert om een andere provider te nemen, geeft een klant een lekker gevoel oop de goede plaats te zitten.

TCP_IP
Hmm vreemd probleem eigenlijk.
Stond me toen iets bij van een bepaalde tool van copperjet zelf mbt streaming problemen.

http://alice.gebruikers.eu/downloads.php?cat_id=3

Bijbehorende topic:

Streamproblemen met Alice

Dit gaat dan weliswaar over streaming maar dus ook over connecties opzetten en behouden, dus kijk eens naar die tool. Wellicht dat dit nou is wat je nodig hebt.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Hahahaha
"Ik heb alice hier al 2x over gebeld, maar die k-lijers vertikken het om me te helpen met dit probleem, hun advies is om over te stappen naar een andere aanbieder."

Waarom hebben we ook alweer geen webteam PfftGrin

MisterSenseo
Hahahaha schreef:
"Ik heb alice hier al 2x over gebeld, maar die k-lijers vertikken het om me te helpen met dit probleem, hun advies is om over te stappen naar een andere aanbieder."

Waarom hebben we ook alweer geen webteam PfftGrin

We hebben wél een webteam,en met schelden en vingertjes wijzen schieten we niets op dus hou het netjes en laten we met zijn allen proberen om het nalaten van de originele verantwoordelijke op te heffen door met zijn allen elkaar te helpen met problemen oplossen........
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

snaaps
nou, ik heb die recovery tool gedownload maar dat werkt niet.
Hij zegt op een gegeven ogenblik dat ik de power cable eruit moet halen en weer terug stoppen, maar blijft daar hangen en gaar niet verder.

Ik kies voor 2PNL88-03
Selecteer mijn ip van me laptop
selecteer een vrije ip voor de modem (deze stap vindt ik wel raar)
daarna loopt het vast en kom ik dus niet verder.

(modem direct aangesloten met een utp kabel op de laptop)

Zijn er ook firmware updates voor deze *peep* modems?
Zijn er ook alternatieve modems die vodsl ondersteunen?

@#$%&$#@$%,ik begin nu echt een pest hekel te krijgen aan alice, en waarom, vanwege een kliene fucking bug in de modem.
Helpdesk bel ik niet meer, kost bergen met geld en je komt geen stap verder.
Jezus wat ben ik nijdig..
Gewijzigd door MisterSenseo op 27 juni 2009, 04:18

snaaps
Update:

Ik heb inmiddels de FTP server op een andere poort gegooid alles werkt nu naar behoren!
Ik heb deze instelling zolang mogelijk uitgesteld omdat er ook andere gebruikers/fammilieleden gebruik maken van de streamserver.
Gewijzigd door snaaps op 26 juni 2009, 23:03

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem 1616-2P blokeert poort 21', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief