obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:35
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Support op modems

snaaps
Je betaalt voor een dienst, circa 30 euro per maand, en een beetje technische support ho maar.

Zo krijg je een voorgeinstallerde (k*t) modem waar je niet als admin in mag komen!
(inmiddels het wachtwoord wel weten te achterhalen via dit forum, ROFL)

Het is te belachelijk voor woorden dat de support je niet MAG helpen met het aanpassen van de modem settings!
Het niet vrij gegeven van modem setings zoals dsl en vodsl settings, ook niet wanneer je zegt dat je vanwege technische tekort kominigen aan hun modem gebruik wenst te maken van een eigen modem.
Wat is dat nou voor een belachelijke dienst verlening?

Als afnemer van een DSL dienst moet je gewoon met elke modem kunnen werken, en MOET alice alle technische gegevens om verbinding te kunnen maken deze vrij geven.

Verder dient alice volledige support te geven op de door hun aangeboden modem, ook dat doen ze niet!
hun woorden: zoek het zelf maar uit, maar als het fout gaat gaan we u niet meer helpen met het herstellen van de modem!!
Lol, wat een k*t support zeg, overgens moet ik wel erbij zeggen dat alle providers tegenwoordig zo handelen.

Ronduit belachelijk dat je illegaal bezig moet zijn om je gewenste instellingen voor elkaar te kunnen krijgen!
(zoals het illegaal achterhalen van je login gegevens van je modem)

Edit BMP Graag in het vervolg een beetje op het taalgebruik letten, alvast bedankt.
Gewijzigd door BMP op 09 mei 2009, 16:04

Ildren
Ik zou maar niet openen met een hele goedenmiddag...

Het Alice klantenservice center mag u niet helpen met de instellingen in de router, die achter de Admin funtie zitten.
Dit is trouwens niet illegaal als u hier zelf aan kloot, maar wel... als u hier uw modem mee om zeep helpt, is er een grote kans dat u zelf voor de kosten op draait. Dit kunt u ook terugvinden op onze site in de voorwaarden. (=> Enig zelftoegevoegde hardwarematige en/of softwarematige aanpassing aan het modem van Alice is streng verboden als dit het netwerk beschadigd, corrupteerd, vertraagd of versneld.)

Hier komt het op neer wat op de Alice site staat.
U kunt dus wel inloggen op het modem, maar verander alleen waardes als u ECHT WEET WAAR U MEE BEZIG BENT!

Login : admin
Passwoord : bb@l1cE322

Hopend u voldoende geinformeerd te hebben,

Menon

bruno001
Menon,

Wees eerlijk, als je iets koopt maar je krijgt niet dat wat je denk gekocht te hebben is dat een vorm van misleiding.
Zelf je instellingen veranderen en je modem om zeep helpen is eigen risico, maar als je niet de games kun draaien die wel werken bij een ander of dat je eigen webserver niet bereikbaar is, dan moet je wel.
Met de VoATM moet je een copperjet gebruiken maar bij Easy kun je wel met de juiste inlog informatie je eigen vertrouwde modem aansluiten zolder dat Alice daar schade door oploopt.
Dat Alice niet wil dat je een eigen modem draait, staat niet in de aanbieding van Easy, misschien in de kleine letertjes, die niemand kan vinden, maar dat je bij Alice ineens niet meer je normale games kan spelen door de instelling in de copperjet is een vorm van censuur op het gebruik van je internetaansluiting.

Bruno

Ildren
Ik weet niet goed waar jij naartoe wilt, als we hier zijn om mekaar te gaan afkraken zal jij niet winnen.

We zijn niet zoals jou (gelukkig?) en sommigen.. moeten dus kennelijk de letterjes WEL eens goed doorlezen. Hier staat uitdrukkelijk in (Het geld dat je betaalt voor de Alice modem is een borgsom! De Alice modem blijft ten alle tijde eigendom van Alice. Vandaar dat je deze ook retour moet sturen als er iets aan is, of dat je over gaat naar een andere provider, of wat dan ook.
Dus de vorm van misleiding, is hier ver te zoeken.

En als jij eens (nogmaals... ) verder kijkt dan je neus lang is, dan had je misschien kunnen vinden op www.portforward.com , dat hier super handige handleidingen staan voor bijna elk programma of spel, en bijna elke modem/router wat er maar bestaat.

Als je nog vragen hebt,
Hoogachtend

Menon
Gewijzigd door Ildren op 11 mei 2009, 09:37

BMP
Ik weet niet goed waar jij naartoe wilt, als we hier zijn om mekaar te gaan afkraken zal jij niet winnen.

Hmm, mis ik hier iets, ik heb bruno nog nooit iemand zien afkraken,......... en ook nu kan ik dat niet in zijn reply vinden.

BMP GrinCool
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

bruno001
BMP thx,

Menon,
Bij Alice wordt een modem geleverd met een aantal beperkingen:
Niet draadloos
1 LAN poort
Lastig in te stellen en voor een aantal mensen die al jaren werken met een goede setup op een ander modem is het bijna onmogelijk om die instelling simpel in de copperjet in te stellen.
Er zijn honderden modems te koop, maar bij Alice is alleen de copperjet.

Als ik simpel de copperjet in de kast leg en een Asus of Linksys op de lijn zet heb ik veel meer mogelijkheden, alleen moet ik wel naar Easy omdat alleen de copperjet VoATM ondersteunt.

Natuurlijk is het voor een aantal simpele zielen een fijne en bruikbare oplossing om Comfort te nemen, maar koop ik een NAS, dan ben ik een week bezig voordat die werkt en maak ik een fout, betaal ik 75 Euro voor een andere straaljager en kan ik opnieuw beginnen.
De helpdesk van Alice gaat je niet helpen met die installatie, want zodra je telefoon en internet hebt, is het klaar voor Alice.

Dus waarom zou ik Alice afkraken, prima voor 75 pct van de gebruikers, alleen die overige 25 procent willen net iets meer en dat kost veel moeite.
Lees eens de threads met vragen over ZIPB en de problemen hierbij,
Standaard staat de firewall uit, prima, maar waarschuw de klanten hoe ze simpel diezelfde firewall moeten aanzetten, in de begeleidende brief is ruimte genoeg voor deze informatie.

Ik zie mijn inbreng als opbouwende kritiek, als iemand van mening is dat ik aan het afkraken ben, misschien iets te lange tenen?Grin Grin Grin

btw KPN kraak ik wel af.

Bruno

h_henkie
bruno001 schreef:

Bij Alice wordt een modem geleverd met een aantal beperkingen:
Niet draadloos
1 LAN poort
Lastig in te stellen en voor een aantal mensen die al jaren werken met een goede setup op een ander modem is het bijna onmogelijk om die instelling simpel in de copperjet in te stellen.
Er zijn honderden modems te koop, maar bij Alice is alleen de copperjet.

Alice heeft niet alleen de CJ. Maar ook een avm 5125 (fritzbox 5124) Nou ja volgens mij kun je daar nog minder in instellen als ik dat zo lees. Oh wat zou ik het fijn vinden als ik gewoon mijn eigen modem met de draytek router kan draaien. Wink en die avm er uit kan gooien.Shock
Gewijzigd door h_henkie op 11 mei 2009, 22:45

bruno001
Correct, alleen begrijp ik dat de proef met VOIP op een Fritzbox voorlopig is gestopt omdat Alice eerst wil kijken hoe het gaat, dus of een nieuwe aansluting nog met de avm wordt geleverd is de vraag.
Ook voor het inloggen schijnt er een nieuwe serie copperjets te zijn met een ander admin pasword, waar de gebruiker dus ook niet meer in komt.

Ja het maakt niet uit welk modem je graag gebruikt, voorlopig wil Alice alleen de eigen modems. Misschien vanwege het instellen van het profiel en het beperken van de snelheid wegens de beroemde klapperlijn.

Alice heeft wel degelijk voordelen om als een budget ISP in de markt aanwezig te zijn en dat is ook goed voor een heleboel gebruikers. Wil je meer vrijheid, moet je switchen en iets meer betalen.

Lees je het commentaar over andere ISP, dan zit in dezelfde prijsklasse overal wel een of ander probleem, in de prijs van Euro 60 is meer keus, maar kost ook het dubbele, dus iedereen is vrij om te kiezen.

Bruno

Emiel
die (k*t) modems kunnen toch ook in de fik vliegen :O

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Support op modems', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
2 maanden+3 modems+3x monteur=frustratie Storing 4 27 september 2010, 10:39
Welke modems onderseunen VoDLS? Alice met eigen modem 12 28 februari 2010, 17:06
2 modems waarvan 1 Alice IAD en ander als router Hardware instellingen 4 24 februari 2010, 17:32
Welke Draadloze Ethernet modems zijn Aliceproof??? Frequently Asked Questions 7 20 januari 2009, 14:17
2 modems op één lijn? Alice met eigen modem 2 19 juli 2008, 17:05
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief