obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:15
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Laatste weken steeds vaker time outs

Apple_gebruiker
Hallo

Even een vraagje aan mij mede Alice surfers.
De laatste weken merk ik dat bij het ophalen van mail ik steeds vaker een time out krijg.
Ook duurt het laden van webpagina's ook steeds wat langer met soms ook time outs tot gevolg.
Het is soms net of het internet even op gang moet komen want een vervolg opdracht van een mailprogramma of browser gaat sneller.
Een speedtest geeft dezelfde waarden als in het begin, iets van 12 a 13 down en iets van 700 a 800 up.

Het doet mij denken aan een storing die misschien wel alweer een half jaar geleden Alice parten speelde.
Toen laadden bijvoorbeeld pagina's als Hyves super langzaam en afbeelding werden in vele gevallen niet meer weer gegeven.
Er bleek toen ergens een soort flessehals te zitten die met name BBned (Alice) gebruikers trof.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ?

bruno001
Apple,

Heb je hier al naar gekeken:
Hoelang is je modem online, reset om de cache schoon te maken
Andere DNS server (open DNS)
Indien dat niet helpt, kan er elders een bottleneck zitten, misschien dat er nog anderen reageren.

gr

Bruno

TCP_IP
Voer eens een tracert uit naar de sites die naar jouw gevoel langzaam zijn op zowel IP als hostname. Als de pings laag blijven stel dan eens OpenDNS in.

Heb je overigens nog een PC of MAC, en is het daar ook traag?
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

rew
Ik heb hetzelfde. Ik heb de indruk dat Alice mijn verbindings-opbouw-pakketjes langs een controle-server stuurt, die de boel niet aankan (overbelast).

Dus het opbouwen van een verbinding zou normaal met een ping tijd van 10ms ongeveer 30ms moeten kosten, maar nu soms 5 sec, soms meer dan 30 (en dan geeft m'n browser het op).

M'n modem staat al een maand of drie aan, denk ik. Ik zal hem eens resetten. (en als dat het oplost, is mijn modem kapot, want dit is onacceptabel!).

TCP_IP
Zou dan inderdaad het modem resetten maar zou ook de duplex mode van je NIC even nakijken.
Probeer auto-sense en 100mbit FD eens.

rew
Ik heb hier geen 100mbps. Alles is gigabit. (behalve de link van de modem naar de switch.) (Alles staat dus op 1000mbps FD, nou goed?)

De reset lijkt behoorlijk gewerkt te hebben. Er zit dus een "memory leak" in het modem. Dat is kwalijk voor een apparaat wat gewoon diep ergens achter zit weggestopt omdat het werkt en je er niet aan hoeft te komen. Hmm. Mischien had een softwarematige reboot ook gewerkt. Over drie maanden vertel ik wel hoe dat is afgelopen.
Gewijzigd door rew op 12 juli 2009, 11:04

geelboom
Ik heb hierook last van. Het lijkt wel of de dns request erg lang duurt.

Weet iemand wat je er aan kunt doen?

TCP_IP
Het lijkt wel of de dns request erg lang duurt.

Probeer OpenDNS dan eens, gebruik dit nu ook al een tijdje en geloof me het is een verademing.

rew
Heb je het modem gereset? Bij mij leek het ook alsof DNS heel lang er over deed.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Laatste weken steeds vaker time outs', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
Laatste pogin: Hoe daadwerkelijk hulp te krijgen van Alice Webcare Alice 4 06 januari 2012, 13:53
INTERNET EN TELEFONIE(klapperlijn sinds 4 weken) storing 7812SL Emmen Storing 1 14 april 2010, 21:14
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief