obey-robots.txt
21 November 2017, 03:25
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Lounge, inloggen ok, echter geen webmail

novius
Een week geleden heb ik na briefnaam+geb.datum, mijn emailadres aangemaakt, gewebmailed en (domdom) het emailadres gewijzigd (vond hem niet mooi)

Ik kan nu wel inloggen op de lounge, echter als ik op de webmail link klik, dan krijg ik al een week de volgende melding:

Uw webmail is tijdelijk niet beschikbaar
Een wijziging in de gegevens van uw e-mailadres is nog niet volledig doorgevoerd op het webmail systeem. Probeer het op een later tijdstip nog eens.

Als ik via telnet in.alice.nl 110 kijk, dan krijg ik een -ERR op de lounge inlogcredentials.

Ik ga er dus vanuit, dat de mailserver en de lounge inloggegevens niet gesyncroniseerd zijn.

Mailen met alice, geeft een standaard reactie, dat ik de klantenservice moet bellen, klantenservice gaat dit uitzoeken.
Hebben jullie nog tips of moet ik wachten tot men mij terugbelt en hoelang duurt dat dan...

gr

NoviusFrown (internet snelheid is trouwens super = 14 MbpsGrin)

TCP_IP
Je zou ze even kunnen bellen om te vragen of ze je wachtwoord willen resetten. Vaak krijg je dan een brief thuis met je emailadres en wachtwoord (ter bevestiging).
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

novius
Aangezien ik nu ook de lounge niet meer in kon, heb ik weer even met alice gebeld. Men heeft inderdaad het wachtwoord van de lounce gereset (maar dat niet aan mij doorgegeven) en men deelde mij per telefoon het nieuwe wachtwoord mede. ik kan nu de lounge weer in, echter kan nog steeds het webmail gedeelte niet op (telnetten naar in.mail.nl 110 geeft het zelfde -ERR resultaat).
Men maakt er opnieuw een melding van.....en gaat mij terug bellen....

(jammer, want de rest werkt als een tierelier, zelfs mijn tel.nummer is inmiddels omgezet en mijn DECT werkt prima incl. nummer herkenning)

novius
Na een weekje nog geen belletje van Alice, maar weer eens geprobeerd op de lounche in te loggen en dat lukte met het verstrekte wachtwoord nu weer niet. Alice maar weer gebeld en inderdaad ook Alice kon niet inloggen. Men gaat het wachtwoord weer resetten en ik moest over 3 dagen maar weer eens terugbellen. Het oorspronkelijke probleem (namelijk het webmailgedeelte), daar was men nog druk mee bezig, zo meldde de helpdesk.

Frown Ik heb engelengeduld

novius
Op 17-6 kreeg ik een mailtje, dat de factuur van JUNI online staat. Leuk, maar ik kan nog steeds niet inloggen op de lounge. De helpdesk maar weer eens gebeld. Men is nog steeds met het probleem bezig (Moet in Italie woren opgelost, zei men ??) en men zal de factuur per post versturen. (24-6 nog niets ontvangen). Ik heb nu wel een ticketnummer gekregen. Direct een mailtje gestuurd dat ik een deel van de factuur gecrediteerd wil hebben. Kreeg mailtje terug, dat dit verzoek alleen schriftelijk ingediend kan worden en werd wederom bevestigd dat het probleem naar de TD is gestuurd. Dus direct een brief geschreven met de zelfde strekking.
Ik wacht weer af.

Blijf engelengeduld houdenFrown maar wat doe ik fout.

(Internet en bellen werken nog steeds prima. Jammer dat je de helpdesk nodig hebt)

---Als jullie deze blog vervelend vinden, wel zeggen hoor, want dan stop ik er mee, maar het leek mij wel leuk om dit met jullie te delen

manyac
Vooral niet stoppen, ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

Waar ik ook naar benieuwd ben: Wanneer kreeg je je inloggegevens van Alice? Ik heb nu een week internet van Alice maar nog geen inloggegevens voor email/Alice lounge.

MisterSenseo
@manyac:

Je hebt een bevestigingsbrief gekregen van Alice wanneer het zou worden aangesloten.
Daar staat je inlognaam bv. jan.lul.debehanger@alice.nl
Dat is tevens je inlognaam voor email.
Wachtwoord is hetgeen je als geboortedatum hebt ingevuld bv 01011980 dat is je wachtwoord.
Emailaccount invullen met gebruikersnaam zonder @alice.nl en wachtwoord is je geboortedatum
Na ongeveer een week nadat je account online is moet email werken
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

manyac
Ik heb nooit een bevestigingsbrief met aansluitdatum gekregen. In de lounge heb ik voorletters.achternaam@alice.nl en voornaam.achternaam@alice.nl geprobeerd, met mijn geboortedatum als wachtwoord, maar dat werkt niet.

Ik maak wel ff een nieuwe thread aan over mijn ervaringen met Alice, nu ben ik novius z'n thread aan het kapen. Zie je daar Senseo!

novius
Oke, helaas is de oplossing nog niet dichterbij gekomen. Ik heb wel zoals verzocht de factuur van juni per post ontvangen, dus die kon ik controleren. Voor de rest nog geen nieuws van Alice ontvangen (dus geen reactie op de klachtenbrief, waarin ik een reductie vraag op de maandkosten, voor het gedeelte wat nog niet is opgeleverd en geen reactie op de uitstaande ticket). Vandaag maar weer eens een mailtje gestuurd.

Internet en bellen gaat nog steeds prima, dus je hoort mij verder niet klagen.

Ik blijf geduld hebben. Frown

h_henkie
novius schreef:
Voor de rest nog geen nieuws van Alice ontvangen (dus geen reactie op de klachtenbrief, waarin ik een reductie vraag op de maandkosten, voor het gedeelte wat nog niet is opgeleverd en geen reactie op de uitstaande ticket). Vandaag maar weer eens een mailtje gestuurd.

Ik blijf geduld hebben. Frown

Op mijn klachtenbrief heeft het een maand geduurd voordat er (re)aktie op kwam. En op de mail krijg je het standaard antwoord dat ze je niet kunnen helpen en dat je de helpdesk moet bellen. Op het moment dat je "moeilijke" vragen gaat stellen, reageren ze niet meer.

Dus inderdaad geduld hebben, of naar de geschillencommissie toe.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lounge, inloggen ok, echter geen webmail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief