obey-robots.txt
22 September 2017, 21:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

ADSL verbinding wordt verbroken

janvanegmond
Mijn verbinding wordt telkens verbroken omdat volgens ALice de NVIDIA chipset de verbinding stoort en daarna verborken wordt.
Oplossing: zet een router tussen modem en pc, maar helass dit werkt ook niet.
Al diverse keren gebeld naar helpdesk maar geen oplossing.
Wie heeft ervaring met deze probleemstelling?Angry

TCP_IP
Nvidia chipset waarop? van je PC?
Dat heb ik nog niet eerder gehoordPfft hoogstens dat je de duplex snelheid op autosense of 100 mbit full duplex moet zetten.

Word verbinding tussen je PC en modem verbroken of tussen je modem en het internet zeg maar
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

janvanegmond
Dit probleem komt volgens Alice voor bij een Acer laptop en bij een NVIDIA chipset PC.
Alice modem via geleverde rode cross kabel aangesloten, na enige tijd wordt de verbinding tussen Alice modem en ADSL verbroken.Angry
Mijn windhoos omgeving is XP prof.

bruno001
janvanegmond schreef:
Dit probleem komt volgens Alice voor bij een Acer laptop en bij een NVIDIA chipset PC.
Alice modem via geleverde rode cross kabel aangesloten, na enige tijd wordt de verbinding tussen Alice modem en ADSL verbroken.Angry
Mijn windhoos omgeving is XP prof.

Hallo Jan,

Een slap verhaal, bijna de helft van de PC's draait met NVidia chipset, dus zeg dat 25000 gebruikers dit probleem bij Alice hebben, en een Acer laptop heeft bijna niemand, anders zouden er toch nog eens 10000 gebruikers problemen hebben.
Dat een helpdesk medewerker van Cendris dit als een antwoord op uitval van een verbinding geeft, is een reden voor Acer om schadevergoeding te claimen voor de negative publiciteit.
Mijn Acer Aspire met NVidia draait zonder probleem op Alice Comfort. Mijn Acer Travelmate met Intel chipset draait ook prima en mijn PC's (2) met Nvidia chipset draaien ook gewoon.
De chipset heeft niets te maken met de ADSL verbinding tussen copperjet en het netwerk van Alice.

Maar nu een vraag over het echte probleem, als de ADSL verbinding wegvalt, zie je dat in de statuspagina van de copperjet line status down, of krijg je geen verbinding met de copperjet of zie je wel de copperjet status maar kom je niet op een webpagina?
Met die informatie is het misschien mogelijk om de storing te vinden.

Ben benieuwd naar die informatie.

gr
Bruno

janvanegmond
Hoi Bruno,

Wanneer de verbinding weg valt:
geen verbinding met Copperjet via de browser(dus ook geen info)
ADSL/Ethernet lampjes zijn ook uit.
Tevens is mijn telfoonverbinding ook weg.
Alice helpdesk heeft ook geconstateerd dat de verbinding weg is. Na reset lijn door helpdesk of reset modem (uit/aan) komt de verbinding weer tot stand.
Ik heb autosensing en half/full duplex geprobeerd, maar ook resultaat

vr.gr.

Jan

bruno001
Hallo Jan,Als alles uitvalt, klikt dan eerst de copperjet en start dan opnieuw op? In dat geval is de copperjet overleden, misschien dat een inkomend telefoongesprek de trigger is waardoor de copperjet uitvalt.
Probeer eens wat er gebeurt als je van mobiel belt naar je vaste nummer?

Werk je zelf met een Acer laptop? welke netwerkkaart zit daar in, broadcom netxtreme gigabit?

Anders eerst je netwerkaart van je systeem verwijderen en drivers opnieuw installeren.
Speed op auto of 100/1000, full duplex instellen met de laatste drivers moet het gewoon werken.

Laatste optie: direct om toezending van een nieuwe copperjet vragen, dan moet het binnen 10 dagen opgelost zijn.

gr

Bruno

janvanegmond
Beste mensen,
Ik krijg woensdagmiddag bezoek van een engineer om het probleem van de verbinding op te lossen.
Ik zal daarna een verslagje maken.Cool
Alvast bedankt voor jullie info.

vr.gr.

Jan

killerboy887
En? is het gelukt?

ik heb volgens mij een soort gelijk probleem.

janvanegmond
Beste mensen,
NACAP engineer is geweest en heeft de ADSL lijn doorgemeten en heeft geen problemen geconstateerd.
Voor 2400 meter afstand is 8Mb een goede snelheid.Sad
Hij gaf aan dat de modem de boosdoener is.
Weer een nieuw modem ontvangen maar weer problemen.Angry
Alice helpdesk weer gebeld en ik wacht weer dat ik teruggebeld word.
het ziet er hopeloos uit omdat de NACAP engineer ook niets kon vinden.
Dus even wachten op een telefoontje van Alice.Shock

BMP
Als de telefoon losgekoppeld is valt het dan ook uit ???
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL verbinding wordt verbroken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief