obey-robots.txt
24 Juli 2017, 18:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

DNS open voor buitenwereld?

rembrand
Ik moet voor een werk (via een VPN verbinding ) contact maken met de servers op kantoor. De aanvraag voor de VPN-verbinding is echter geweigerd door de technische dienst op mijn werk met de volgende reden :
"Scan laat zien dat Remco DNS aan de buitenkant heeft draaien wat voor de wereld openstaat. Dit is nergens voor nodig en kan een security risico zijn. Dus het verzoek kan niet uitgevoerd worden."

Nu is mijn technische kennis op dit punt (nog) zeer beperkt. Klinkt dit bekend en kan ik hier zelf wat aan doen?
Ik heb al contact met Alice opgenomen en zij komen pas over een aantal werkdagen met een mogelijk antwoord terwijl de toegang eigenlijk voor het weekeinde geregeld moet zijn.

Alex
Vreemd, hier had ik nog niet eerder van gehoord.

Wellicht kan dit een oplossing voor je zijn;
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

bruno001
Ik draai gewoon VPN, zowel met Alice als Wifi en GPRS.
Als je naar het buitenland gaat, zul je geen gebruik maken van het Alice netwerk, maar van GPRS.
Het opbouwen van een goede VPN (ik heb Cisco), is geen enkel probleem voor telewerken via GPRS.
Wel is het verplicht een firewall te draaien voordat Cisco een VPN verbinding opbouwt, meestal zit dit in de installatie ingebakken, door deze firwall worden alle ongewenste verbindingen geblokkeerd. Een aantal sites werkt dan niet zolang de VPN firewall aktief is.
Wel moet je een hele separate verbinding opbouwen, dit wordt door Alice niet geblokkeerd.

succes

Bruno

rembrand
Het probleem is dat de technische dienst op mijn werk de VPN verbinding op mijn machine moet opbouwen en dat ze hier niet aan willen beginnen zolang "DNS aan de buitenkant openstaat"
Alice geeft nul komma nul support dus ik zit vast tussen 2 vuren
Ik zal op zoek moeten naar een andere provider weer veel tijd (en kosten) overheen gaan

AnoNyMous
Zou het een optie zijn om andere DNS servers in te stellen? Misschien dat iemand die hier meer verstand van heeft een antwoord op kan geven.

rembrand
Hallo,

Als verdere aanvulling op dit probleem kreeg ik van onze technische dienst te horen dat het probleem 2-ledig is.

Poort 53 staat open
en het modem kan als dns-server gebruikt worden.

Verder is dit volgens hun niet alleen een probleem bij mij maar een generiek Alice-issue

Iedereen kan mijn ip-nummer als dns-server gebruiken en hiermee de wereld oversurfen.

Poort 53 staat open : In theorie is het mogelijk om hiermee TCP/IP instellingen te wijzigen. Er is hierdoor een scenario denkbaar waarbij je via telebankieren naar de bankserver denkt te gaan maar i.p.v. naar een buitenlandse (Russische) server gaat die die bankserver “mimict”. Vervolgens worden je ingevoerde gegevens gebruikt om geld van je rekening te halen.
Ik weet zeker dat de bank de geleden schade op Alice zal gaan verhalen vanwege nalatigheid in de beveiliging.

Zie verder : http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=152

Wellicht is er een (technische) reden voor dat dns aan de buitenkant open staat maar dan zou het interessant zijn om te weten waarvoor

GerJ
Vreemd: bij mij (met Copperjet 1616-2P) staan alle poorten gewoon dicht. Heb je de firewall van de CJ wel aan staan? Die staat standaard uit, namelijk. Aan zetten gaat zo:
Configuration > Security, nu onder Security State de optie Enabled aanvinken en op de knop Change status klikken. Vervolgens op hetzelfde scherm onder Security Level de keuze default kiezen en de knop Change level aanklikken. Tenslotte sla je de gewijzigde instellingen op via Configuration > Save config.

BMP
Klopt poort 53 is open

http://www.canyou...

BMP Frown
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

rembrand
Ja, de firewall inschakelen zorgt ervoor dat port53 niet meer bereikbaar is. Raar hoor, aan de ene kant maakt Alice je (ontzettend) bang om iets te veranderen op je modem-instellingen (eigen verantwoordelijkheid, opdraaien voor de kosten als er iets fout gaat) en dan leveren ze het uit met ondeugdelijke instellingen en hoegenaamd geen handleiding/informatie erover

RHAF
Hoi,

Op welke level hebben jullie de CJ firewall ingesteld? Als ik hoger ga dan LOW dan lopen bij mij weer andere zaken vast!?

VrGr

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS open voor buitenwereld?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet Storing 9 11 juni 2011, 12:55
Open VPN ?? Algemeen 1 15 april 2011, 12:18
Firewall van Copperjet 1616-2P instellen voor VPN Instellingen 1 10 september 2010, 12:25
Poorten open zetten CopperJet 1616-2P Algemeen 1 24 augustus 2010, 16:01
poort alice modem open zetten voor netwerkhardeschijf Algemeen 2 02 juli 2010, 23:36
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief