obey-robots.txt
24 Juli 2017, 18:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Nieuwe aansluiting en geen internet

gouvie
Dinsdag 2 juni zou ik aangesloten worden. Na een avondje ploeteren met de aansluiting bleek uiteindelijk dat ik nog niet aangesloten was, maar dat de verbinding de volgende dag geactiveerd zou worden. Helaas 3 juni ook geen verbinding met internet. Gebeld met de helpdesk, ik zou teruggebeld worden door de technische dienst. Omdat het klonk alsof ik ieder moment terug gebeld kon worden, heb ik vandaag maar weer eens gebeld. Ze zijn er mee bezig en ik werd zo snel mogelijk terug gebeld. Op mijn vraag wanneer dit dan zou zijn, of dat ze aan kon geven hoe lang dit kon duren, was het antwoord alleen maar zo snel mogelijk. Na alle ellende van anderen gelezen te hebben heb ik er eigenlijk nu al geen vertrouwen meer in. Ik vraag me af of je ze in gebreke kan stellen als dit te lang gaat duren. Ik ben namelijk niet van plan voor iets te gaan betalen wat niet werkt. Want ze gaan wel factureren op het moment dat zij zogezegd je verbinding geactiveerd hebben, terwijl ik dus geen internet heb.

MisterSenseo
Nee dat is niet waar............je gaat pas betalen vanaf de eerste byte die je download.
Hoe chaotisch alles bij Alice ook verloopt,de factuur start echt pas vanaf dat de verbinding ECHT werkt,eerder niet,let maar op.
Hou de wachttijd maar aan op max 10 dagen wanneer er startproblemen zijn,ondertussen kun je een aantal dingen checken:

1.kijk of het signaal niet per ongeluk op het 2e aderpaar zit,normaal is rood/blauw (de middelste 2) paar1,probeer eens 2e paar(meestal oranje/wit)
2.probeer paar 1 rood/blauw te verwisselen
3.kijk of je een ander willekeurig modem kunt lenen of misschien heb je zelf een adsl modem,sluit dat aan,maak een PPPoA verbinding met VPI/VCI 0/35 username user0@alice.nl en pass user0,met deze instellingen moet je signaal kunnen meten.

Dit kun je allemaal doen in de tijd dat er niets werkt,om alles uit te sluiten.

Geef elke keer het modem 5 minuten de tijd om te kijken waar je signaal zit.

Succes
Gewijzigd door MisterSenseo op 04 juni 2009, 16:06
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

gouvie
Bedankt voor het meedenken MisterSenseo. Op het modem branden wel alle lampjes (ADSL, Ethernet en Power). Ik kan het modem ook gewoon benaderen. Ik zie alleen dat het niet lukt om een PPP Connection te maken. Ook in Status ppp-0 - PPPoA zie ik dat er verzonden en ontvangen word. Het probleem is denk dat ik geen IP address heb. WAN IP Address: 0.0.0.0.
Ik heb geen idee of ik hier zelf nog invloed op heb, of dat dit iets is wat gewoon bij Alice in orde gemaakt moet worden.

Maar het is teleurstellend hoe de Alice Helpdesk geen enkele moeite doet ook maar enigzins te laten blijken dat ze het vervelend vinden, en dat ze je zo snel mogelijk proberen te helpen. Zeker bij een nieuwe klant zou je verwachten dat ze een stapje harder zouden lopen als deze gelijk bij aansluiting al met problemen word geconfronteerd.

Hahahaha
"Nee dat is niet waar............je gaat pas betalen vanaf de eerste byte die je download"

Waar haal je dit vandaan? Dat is niet waar..

TCP_IP
Klopt, factuur start vanaf het afgesproken moment.
Als je verbinding 2 later werkt ben je al begonnen met betalen, je kunt hoogstens een restitutie aanvragen voor die 2 weken.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

MisterSenseo
Nou,ik heb al meerdere malen ervaren dat de factuur pas start op het moment van de eerste byte.......
Bij in ieder geval 4 aansluitingen die ik persoonlijk gemaakt heb,de data klopten geen van allen met die op de brieven,de één te vroeg.de ander te laat.........
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Hahahaha
MisterSenseo schreef:
Nou,ik heb al meerdere malen ervaren dat de factuur pas start op het moment van de eerste byte.......
Bij in ieder geval 4 aansluitingen die ik persoonlijk gemaakt heb,de data klopten geen van allen met die op de brieven,de één te vroeg.de ander te laat.........

Nou het is zo dat je een aantal statussen moet bereiken met je verbinding voor dat de facturering start. Soms kan het zo zijn dat je bijvoorbeeld twee dagen voordat de facturering start al verbinding hebt. Maar als jij 4 december opgeleverd gaat worden dan zal het meestal 4 december zijn maar het kan ook 5 of 6 december zijn. Maar als je dan 4 weken op vakantie gaat en op 1 januari pas begint met internetten dan betaal je toch wel vanaf het moment dat je abbonement de facturering status bereikt heeft.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe aansluiting en geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief