obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Alice comfort koppelen aan Sitecom wireless WL312

Miss Peggy80
Mijn adsl modem koppelen aan Sitecom wireless wil niet lukken. De verbinding zie ik wel, maar kan niet verbinden.
Heeft iemand anders ook hetzelfde probleem? Wat moet ik nog meer instellen.

Ik heb de ip adres van de modem en de ip van de wireless router, maar weet niet wat ik verkeerd doe.

Graag help!

TCP_IP
-Hoe heb je het precies aangesloten? Dus waar zit welke kabel op aangesloten?

-Wat gebeurd er precies als je verbinding probeert te maken, kun je wel een netwerksleutel invoeren?

-Welke windows versie gebruik je?

Wat goed mogelijk is dat er een ander netwerk op die van jou stoort. In dat geval kun je Netstumbler voor XP of Vistumbler voor Vista downloaden met onderstaande links:

http://www.netstumbler.com/downloads/

http://www.vistumbler.net/

Dit is een programma die draadloze netwerken scant en daarbij word ook het kanaal vermeld waarop elk netwerk uitzend. Installeer dit programma eens en voer de scan uit en kijk eens of jouw netwerk op een vrij kanaal zit. (mogelijke kanalen zijn van 1 tot 13).
Mocht dus een netwerk op die van jou storen verander dan het kanaal op je router.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Miss Peggy80
De Alice modem heb ik aangesloten door UTP kabel ethernet te verbinden met Line uitgang van Sitecom router.

4 Lan uitgangen zijn gewoon voor bekabelde internet, en die zijn gewoon gebruik voor desktop pc's

Bij geselecteerde draadloze verbindingen zie ik de wireless aansluiting, maar als ik wil inloggen met de keycode blijft het zoeken naar verbinding, maar komt er niet doorheen.

Ik gebruik Inssider om te kijken op welke kanalen derest van de buurt zit, dus dat is het probleem niet. 1,5,11 is gebruikt en ik zit op 8.

Mijn besturingssysteem is XP en weet even niet waar dit probleem aan ligt.

Als ik via cmd/configall naar de modem zoekt, komen de instellingen gewoon tevoorschijn. Ip adressen worden gewoon gevonden, dus waar zit de fout.?

TCP_IP
met een 'ipconfig /all' krijg je wel IP adressen te zien?
Heb je misschien een vast IP ingesteld op de PC en zit je sitecom in een ander subnet?

Wat bij mij meestal helpt is de beveiliging iets lager te zetten, sommige WiFi ontvangers hebben moeite met WPA2.
Dus probeer eens WPA en/of daarna WEP (128 en 64bit).

Miss Peggy80
Dit is wat ik krijg:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\MissPeggy>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: misspegg-d745d6
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : sitecomwl312

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sitecomwl312
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-13-D4-F7-EF-5C
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.101
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Primaire WINS-server. . . . . . . : 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 8 juni 2009 17:38:42
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 6 juni 2019 17:38:42

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 2:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Wireless Network 300N USB dongle WL-302
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-F6-51-39-2B

Ik heb daarnaast een linksys expander gekocht om het signaal te versterken, maar die krijg ik ook niet aan de praat.
Ze zeggen in de handleiding dat ik op de router een secureeasysetup moet doen om dan de router op de expander toe te voegen, maar de sitecom heeft zo iets niet volgens mij...Alleen de WPS knop waar je moet resetten meer niet....en er gebeurd dan weinig als ik dat doe. En vroeg me nou ook af of ik dezelfde SSID naam en kanaal op de sitecom en de linksys expander moet gebruiken.....Alice heeft het ook over het bridgen naar de sitecom modem, maar moet ik dat nou in de alice modem of in de sitecom modem doen.

Ben vrij technisch, maar dit slaat echt alles om nou een draadloze verbinding tot stand te krijgen...jemig..

TCP_IP
haha ja ik ken het, heb genoeg uurtjes erop zitten om draadloze netwerken aan de praat te krijgen. Gelukkig krijg ik het altijd wel voor elkaar, moet alleen wel vaak creatief zijn ervoor Pfft

Ben blij dat je technisch bent anders zou dit nog best een lang verhaal kunnen worden.

Maar heb het volgende voorstel om het een en ander iets makkelijker geconfigureerd te krijgen.

Copperjet is de hoofdrouter.
Sitecom word een accespoint
Linksys blijft een repeater

Op de sitecom moet je dan 2 dingen instellen en 1 kabel anders aansluiten.

1. Schakel DHCP uit

2. Verander het LAN IP van de sitecom naar 172.16.x.x (weet niet welk subnet copperjet heeft). Het moet een IP zijn die vrij is en buiten DHCP ligt.

<druk even op slaan>

3. Haal de kabel uit de line-ingang van je sitecom en plaats deze nu in 1 van de 4 UTP poorten.

En wat de linksys betreft, ben met vrijwel dezelfde discussie bezig op het Online forum. We zijn er nog niet uit Pfft

Maar inderdaad SSID en kanaal hetzelfde houden, maar volgens mij moet je het MAC adres van de sitecom toevoegen op de MAC list van de repeater en vice versa.
Letop: moet MAC adres van de WNIC's zijn, niet van de LAN of WAN poorten op de router/repeater (nja ok repeater is niet zo moeilijkPfft)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice comfort koppelen aan Sitecom wireless WL312', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Sitecom DC227 V2 001 Alice met eigen modem 1 07 juli 2012, 19:46
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief