obey-robots.txt
16 Oktober 2018, 08:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken

Extern buroblad(remote desktop)

mark1984
Laat ik mij allereerst even voorstellen. Ik ben Mark uit Arnhem 24 jaartjes jong. Al tijden volg ik met interesse dit forum maar nu heb ik toch een vraag.

Hoe krijg ik een remotedesktop connection werkend met de copperjet 1616
Ik heb namelijk een oud pctje staan die ik als download pc gebruik etc.?
Graag wil ik deze pc via het externe ip adres benaderen via remote desktop connection, dat in windows XP zit ingebakken. Heb al vanalles geprobeerd, maar het wil me maar niet lukken.
Dus met andere woorden, is er iemand hier die voor mij stap voor stap kan uitleggen wat ik precies moet instellen in het modem om mijn pc te benaderen via het externe wan ip adres..

Alvast hartelijk dank voor de informatie Smile

TCP_IP
Welkom mark Wink

Stap voor stap uitleggen kan ik helaas niet omdat ik niet de copperjet heb. Wat ik wel kan vertellen is wat je ongeveer moet doen.

De download PC zelf daar moet Windows XP pro op staan of Vista vanaf Home premium dacht ik, in bv. XP home zit geen RDP in.

Dan moet je het nog aanzetten:

XP:
Rechtermuisknop 'deze computer' en dan eigenschappen.
Tabblad 'verbindingen van buitenaf'

Vink dan dan dat gebruikers van buitenaf verbinding mogen maken, zie plaatje hieronder:

932207_610_1190713389915-inschakelen

Vista:

Rechtermuisknop op 'Computer' (in startmenu) en kies voor eigenschappen.
Klik links op 'instellingen voor externe verbindingen'.
Bij Extern bureaublad vink dan de middelste aan zoals hieronder:

201695_AFBEELDING_1

Dan zorgen dat je firewall Remote Desktop de verbinding toelaat.

Geef dan je PC een vast IP adres

En als laatste maak je een portforward naar je download computer, dit is poort 3389.

Ik vond een uitleg om de port forward te maken:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/AlliedData/CopperJet-1616-2P/Remote_Desktop.htm
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

mark1984
TCP_IP schreef:
Welkom mark Wink

Stap voor stap uitleggen kan ik helaas niet omdat ik niet de copperjet heb. Wat ik wel kan vertellen is wat je ongeveer moet doen.

De download PC zelf daar moet Windows XP pro op staan of Vista vanaf Home premium dacht ik, in bv. XP home zit geen RDP in.

Dan moet je het nog aanzetten:

XP:
Rechtermuisknop 'deze computer' en dan eigenschappen.
Tabblad 'verbindingen van buitenaf'

Vink dan dan dat gebruikers van buitenaf verbinding mogen maken, zie plaatje hieronder:

932207_610_1190713389915-inschakelen

Vista:

Rechtermuisknop op 'Computer' (in startmenu) en kies voor eigenschappen.
Klik links op 'instellingen voor externe verbindingen'.
Bij Extern bureaublad vink dan de middelste aan zoals hieronder:

201695_AFBEELDING_1

Dan zorgen dat je firewall Remote Desktop de verbinding toelaat.

Geef dan je PC een vast IP adres

En als laatste maak je een portforward naar je download computer, dit is poort 3389.

Ik vond een uitleg om de port forward te maken:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/AlliedData/CopperJet-1616-2P/Remote_Desktop.htm

Allereerst hartelijk dank voor je snelle reactie. Het windows xp gedeelte is juist geconfigureerd. Ik heb het geheel ook uit kunnen testen met een web'n walk stick van T-mobile. Daar zit geen nat en firewall op.Dus na het tijdelijke ip adres te hebben ingevoerd kon ik keurig netjes verbinding maken met de pc in kwestie.
Alleen met allice is het niet gelukt nog, portforwards heb ik geprobeerd, zipb mode geprobeerd (nadat ik de portforward entrys had verwijderd) werkte ook niet. De pc heeft een vastip adres, aangezien in DHCP heb uitgeschakeld in de coppertjet en ook op de pc's.
Wat zou het nog kunnen zijn? Zou de pc vrij benaderbaar moeten zijn van buiten af na ee forward? Of moet ik ook een loopback(moet nog ff googlen wat het precies is)??!! instellen.
Op zich werkt allice verder prima, alleen is het modem verre van gebruikers vriendelijk. Ik hoop dat het nieuwe modem dat wel gaat worden (de AVM)

h_henkie
mark1984 schreef:
Op zich werkt allice verder prima, alleen is het modem verre van gebruikers vriendelijk. Ik hoop dat het nieuwe modem dat wel gaat worden (de AVM)

De avm is nou net het tegenovergestelde van de cj. Het enigste wat je kan instellen is: portmapping. zie http://alice.gebr...ad_id=1254 Ook niet handig dus.
groet

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extern buroblad(remote desktop)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Remote Administrator Algemeen 8 05 augustus 2009, 10:20
Krijg met ZipB geen Extern IP Adres Algemeen 7 05 juni 2009, 22:41
Alice modem configureren voor remote desktop Algemeen 1 24 juli 2008, 09:10
Kan ik mijn eigen pop3, smtp, ftp en remote desktop servers draaien over de Alice adsl aansluiting? Helpdesk 16 27 september 2007, 16:26
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief