obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:40
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

copperjet 1616 - 2P klapperlijn probleem

roestslc
Hallo

met het ondewerp Alice helpdesk, internet en telefonie via adsl diverse instelling enz.
heb ik mijn copperjet goding gain op 7 gezet en geeft inderdaad een grote versnelling 710 Kb/s naar 840 kb/s
Ik zit volgens alice 2364 m van de centrale
maar met deze 7 valt af en toe de verbinding uit
Kijk ik bij klapperlijn
heb nu de Max Bits per Bin van 15 naar 14 en nu al naar 13 gezet maar blijt toch af en toe nog uitvallen
Iemand een idee hoever je kan verlagen dee Max Bits per Bin 12, 11, 10?

wie kan me helpen ik wil iedergeval kunnen downloade boven de 810 kb/s (kon met tiscali ook vandaar)

groet
roestslc
Gewijzigd door roestslc op 10 juni 2009, 22:59

MisterSenseo
Hoi roestslc:

1.Welk abonnement heb je (Easy of Comfort) ?
2.Is de bedrading tussen ISRA en modem zo kort mogelijk?
3.Had je met Coding Gain op Auto geen uitval?

Graag iets meer info zodat we iets beter weten hoe we het probleem kunnen proberen op te lossen.

Groet,MisterSenseo
Gewijzigd door MisterSenseo op 11 juni 2009, 01:48
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

roestslc
Hallo mister Senseo

Hoi roestslc:

1.Welk abonnement heb je (Easy of Comfort) ? Confort dus met telefoon
2.Is de bedrading tussen ISRA en modem zo kort mogelijk ja heel dicht bij
3.Had je met Coding Gain op Auto geen uitval? dat gaat het stuk langzamer maar dan valt hij niet uit inderdaad
Ik hoop dat je hier wat meer aan hebt vast bedankt

Graag iets meer info zodat we iets beter weten hoe we het probleem kunnen proberen op te lossen.

Groet,roestslc
Gewijzigd door roestslc op 11 juni 2009, 16:45

MisterSenseo
Die max bin moet je gewoon op standaard laten staan,ik dacht 15 en als die Coding Gain niet werkt op 7 dan terug naar auto..........wat je nog wel kunt proberen is de middelste draadjes van je ISRA punt ( of het stekkertje wat in het ISRA gaat,als je het ISRA punt niet open kunt maken ) omdraaien ( verwisselen met elkaar )..........vaak helpt dat ook.
710 kb/sec is inderdaad wel wat laag voor de afstand tot de centrale,dus wie weet kun je het zo nog oplossen.

Succes,MisterSenseo

roestslc
heb het modem weer standaard gezet
dus conding gain op auto

max bit per bin weer op 15

nu gaat het weer met 711 kb /s 5.8 mbit/s op 2394 m van centrale dus veel te langzaam

Alice belde dat ze mij op 8mb hebben gezet
Als ik conding gain op 7 zet gaat het gelijk naar 850 dus iets van 7.1 Mbit/s dat lijkt op 8 van alice maar dan valt de coperjet regelmatig uit en start opnieuw
ik dacht dat is een klapper lijn maar zelf met max bit per bin op 12 valt hij nog uit
ga morgen weer alice bellen dat ik dit niet goed vind natuurlijk
copperjet weer standaard dus ze kunne niks zien wat ik gedaan heb
O ja en ik heb ook de draadjes omgewisseld maar dat maakt niks uit

als iemand nog idee heeft hoor ik het graag

groet
roestslcAngry
Gewijzigd door roestslc op 11 juni 2009, 21:31
Angry

BMP
Roestslc,

Op een afstand van 2394 meter wat meestal in werkelijkheid een 2800 meter is, is het nog redelijk, het kon beter maar meer zit er niet in.

Dat heeft alles te maken met de kwaliteit van het koper in de grond, lassen vocht enz.

Alice adverteert met, internet tot 20 mbit, mja dan woon je in de centrale als je dat haalt Smile maar het staat in de kleine lettertjes 20 m/bit is niet gegarandeerd.

Je kan natuurlijk bellen maar, ik geef je helaas weinig hoop op verbetering.

Groeten BMPSmile

edit : ik zit zelf op 1700 meter en haal 10 m/bit met coding gain op 7 en stabiel.
Gewijzigd door BMP op 11 juni 2009, 21:45
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MisterSenseo
Ik sluit me aan bij de vorige spreker.
Ikzelf zit vlak naast de centrale ( 131 meter ) en ik haal 16,6 Mbit.
Die meer dan 2,5 km is gewoon een eind weg en dan kun je met gemak problemen krijgen met die Coding Gain,zoals je zelf ervaren hebt.
Dat je vroeger ruim 8 Mbit hebt gehaald met Tiscali,wil helaas helemaal niet garanderen dat je het bij Alice ook haalt.
Zoals BMP al zei,Alice is TOT 20 Mbit,er zijn helaas geen rechten aan te ontleden,de enige mogelijkheid om ertegenin te gaan is naar een andere provider overstappen,maar wie zegt je dat je daar niet ook problemen krijgt......

roestslc
Hoi Allen

Even ter info

Heb nu de coperjet 2-p op AnnexA gezet en Coding Gain op 7 en lijkt stabiel te blijfen op 815 KiB/s ongeveer 6.7 Mbit/s

Dit is ook ongeveer wat ik met Tiscali had zelfs ietsje harder dus als het zo blijft hou ik het zo

Vind het wel gek dat de help desk niet met deze oplossing komt die willen alleen de lijn knijpen naar 4Bbit Shock

groet
Roestslc
Angry

MisterSenseo
Dank je wel voor deze info,wie weet kunnen we daar weer iemand mee blijmaken wanneer er ooit eens iemand ook zo ver van de centrale af woont.
Annex A is natuurlijk geen ADLS2+ maar ADSL,maar als het niet anders is dan moet het zo maar.
Hopen dat je ermee gaat genieten zo,veel geluk en plezier ermee........:-)

Buurman14
Inmiddels heb ik op dit moment al een paar dagen problemen met de verbinding. Ik zit in Tilburg, weet niet hoe ver van de centrale af, en heb normaal een verbinding van ongeveer 12 Mbit per seconde (volgens speedtest.net)

Sinds zondag kan ik niet meer bellen, en heb ik een internetverbinding die om de 10 seconden zo ongeveer wegvalt. De ene keer voor een korte tijd, de andere keer voor toch al gauw een minuutje.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Ik heb een Alice Comfort abonnement, en een Copperjet 1616-2P modem, op standaardinstellingen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'copperjet 1616 - 2P klapperlijn probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief