obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 06:10
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

vaak resetten router

broumans
Hallo,

De laatste tijd moet ik de router regelmatig resetten. Het problemen doet zicht voor nadat ik met bittorrent gedownload heb of de mail met outlook express heb bekeken, en ik heb de computer opnieuw heb opgestart. Dan kan ik nog wel internetten, maar niet meer downloaden met bittorrent, de mail niet meer bekijken (nieuwe berichten binnenhalen) en kan ik niet meer inloggen op sites als b.v. hotmail. Nadat ik de router heb gereset doet alles het perfect, maar als je dit elke dag moet doen wordt het toch vervelend. Ik heb een copperjet 1616 2p modem en een netgear rp614 router.

Is er iemand die mij van dit probleem kan afhelpen?

Alvast bedankt,

Mark

MaXMhZ
Probeer eens het aantal half-open connecties terug te brengen. Hier hebben veel routers problemen mee. De copperjet is dramatisch slecht op dit punt. Gebruik geen evID patch met idioot hoge waarden. houdt de waarde in ieder geval beneden 50. Als dat eenmaal geregeld is, selecteer de optie om het communicatie icon weer te geven in de taskbar
20h0g3n

Door rechtsklik op dit icon en "verbinding herstellen" te selecteren zou de verbinding weer OK moeten zijn. Dit gaat sneller dan het modem resetten. Deze procedure wist de DNS cache en haalt opnieuw een IP adres op

In feite gebeurt er iets als de DOS commando's ipconfig /release ipconfig /renew ipconfig /flushdns maar dan met een simpele klik.

Stel de maximum upload in op ca. 85 kB/s

Stel Global maximum connections in op 2000
Stel Maximum connections per torrent in op 500.

Veel meer kun je niet doen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 16 juni 2009, 11:05

broumans
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het 1 en ander aangepast. Alleen de Global maximum connections en de Maximum connections per torrent kon ik nergens aanpassen.

Hopelijk helpt het.

Groet,

Mark

MaXMhZ
Welke torrent client gebruik je?

broumans
ABC!!

MaXMhZ
Sorry, van ABC weet ik niets. Kijk eens in de help file zou ik voorstellen, of op het ABC forum.

Ik zou toch overwegen uTorrent te gebruiken. Al die studenten-projectjes doen het wel, maar hebben geen grote gebruikersbasis, onregelmatige updates, beperkte mogelijkheden. Azureus raad ik niemand meer aan. Vuze blijft hun web-interface maar pushen ongeacht alle klachten van gebruikers. Het begint mij veel te commercieel te worden en te veel op M$ te lijken in arrogantie.
Gewijzigd door MaXMhZ op 17 juni 2009, 15:00

BMP
Lekker over op usenet GrinGrin
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

snaaps
Hoi,

Ik heb een dergelijk probleem maar dan met FTP verbindingen.
Ga binnenkort een andere modem kopen, want dit is echt niks!

MisterSenseo
Kan alleen als je Alice Easy hebt,als je Comfort hebt zit je gebonden aan het Copperjet modem,geen enkel modem ondersteunt VoDSL.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vaak resetten router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
(1616-2) resetten Instellingen 9 07 juni 2012, 02:21
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief