obey-robots.txt
18 December 2017, 17:41
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overzetten telefoonnummer

henkyvw
Voor diegenen die Alice nemen: Hoe lang je het ook van tevoren aangeeft, je zult sowieso 2 weken op je originele telefoonnummer moeten wachten, wat de lieve schatjes van de helpdesk van Alice ook van te voren beloven.

Wij hebben dus sinds de 10e internet en telefoon van Alice en krijg vandaag te horen dat het minstens twee weken duurt voordat ik het oude nummer weer heb. Lekker duidelijk van Alice. Snap wel dat het omzetten van porten een tijdje duurt maar 2 WEKEN??

Toch absurd! Mag ik daar dan even over klagen? Ja daar mag ik dan over klagen. Tegen wie? Nou tegen de helpdesk natuurlijk...lukte dat? Ja dat lukte. Lucht het op? NEE! Gaan ze opeens terug zeuren. "Dat ik niet moet zeiken en dan toch lekker mn abonnement opzeg?" (citaat: ^########## medewerker Alice Technische dienst)

Maar goed zit niets anders op dan afwachten, want kan mn abbo pas opzeggen als...ja als het nummer is overgezet..RELAXT

Groetjes!
Gewijzigd door BMP op 12 juni 2009, 22:00

manyac
Hoi Henk! Bedankt voor de info. Ik heb nu ook maar twee telefoons aangesloten: Eentje in de ADSL splitter, voor de KPN lijn, en eentje in de Copperjet, voor de Alice lijn. Beide doen het, maar telefoontjes komen nog bij de KPN binnen. Ik betaal nu dus ook tijdelijk voor twee telefoonlijnen, terwijl ik er maar eentje nodig heb.

MisterSenseo
@henkyvw:

Deze meneer #####,die ik overigens niet ken,had dit natuurlijk nooit tegen je mogen zeggen maar hij heeft wel gelijk..........het staat duidelijk in je bevestigingsbrief en/of mailtje..........het duurt enkele weken voordtat je Comfort abonnement volledig is opgeleverd,daarom krijg je ook een tijdelijk nummer,en heeft Alice die A/B splutter verzonnen,om zowel je KPN nummer als je tijdelijke Alice nummer over 1 telefoontoestel kunt laten lopen.

@manyac:

Bestudeer je tekening die bij het modem geleverd is,dan hoef je geen 2 toestellen te plaatsen,die A/B splitter werkt echt.......
Gewijzigd door BMP op 12 juni 2009, 22:01
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Hahahaha
Ik ken hem wel maar ik geloof er niks van dat hij dat gezegd heeft. Of het is enorm uit context genomen.

henkyvw
Sorry dat ik zijn naam hier bij heb gezet was eigenlijk niet de bedoeling, is ook niet zo netjes. Kan echter nergens een optie vinden om het aan te passen..

Hoe dan ook, over die termijnen en dat het keurig netjes vermeld staat. Het staat er inderdaad maar wel erg verwarrend. Op mij kwam het namelijk over dat ze er nog drie weken mee bezig zijn (staat letterlijk in de bevestigingsbrief die ik 4 weken geleden gekregen heb) en dat hij het dus de tiende gewoon zou doen...erg verwarrend dus allemaaal

Hoe dan ook ben er mooi klaar mee en wacht rustig af...had het ook helemaal niet erg gevonden ware het niet dat ik op erg belangrijke telefoontjes zit te wachten..

Edit BMP: Henk ik haal de naam even weg Smile
Gewijzigd door BMP op 12 juni 2009, 22:01

henkyvw
[quote]MisterSenseo schreef:

daarom krijg je ook een tijdelijk nummer,en heeft Alice die A/B splutter verzonnen,om zowel je KPN nummer als je tijdelijke Alice nummer over 1 telefoontoestel kunt laten lopen.

Kan ik dan nu op een 1 of andere manier mn KPN-nummer gebruiken totdat het is overgezet?

manyac
@MisterSenseo: Ik twijfel er niet aan dat die A/B splitter werkt, maar ik hou de KPN lijn en de Alice lijn liever gescheiden. Nu kan ik makkelijk controleren of m'n KPN lijn nog actief is, door te luisteren of er een kiestoon is, en/of
door mezelf te bellen (ik word bijna nooit gebeld op dat nummer).

Ik wist niet eens dat ik nu een tijdelijk nummer heb, als ik met de Alice lijn bel dan zie ik geen nummer (is afgeschermd). Behalve een bevestigingsbrief in de eerste week na mijn aanvraag, en het modempakket, heb ik nog steeds niets van Alice ontvangen.

Hahahaha
henkyvw schreef:
Sorry dat ik zijn naam hier bij heb gezet was eigenlijk niet de bedoeling, is ook niet zo netjes. Kan echter nergens een optie vinden om het aan te passen..

Hoe dan ook, over die termijnen en dat het keurig netjes vermeld staat. Het staat er inderdaad maar wel erg verwarrend. Op mij kwam het namelijk over dat ze er nog drie weken mee bezig zijn (staat letterlijk in de bevestigingsbrief die ik 4 weken geleden gekregen heb) en dat hij het dus de tiende gewoon zou doen...erg verwarrend dus allemaaal

Hoe dan ook ben er mooi klaar mee en wacht rustig af...had het ook helemaal niet erg gevonden ware het niet dat ik op erg belangrijke telefoontjes zit te wachten..

Ben je niet nog gewoon bereikbaar op je oude nummer want je kan alleen een actief nummer porteren

h_henkie
henkyvw schreef:
Voor diegenen die Alice nemen: Hoe lang je het ook van tevoren aangeeft, je zult sowieso 2 weken op je originele telefoonnummer moeten wachten, wat de lieve schatjes van de helpdesk van Alice ook van te voren beloven.

Wij hebben dus sinds de 10e internet en telefoon van Alice en krijg vandaag te horen dat het minstens twee weken duurt voordat ik het oude nummer weer heb. Lekker duidelijk van Alice. Snap wel dat het omzetten van porten een tijdje duurt maar 2 WEKEN??

Wettelijk gezien mogen ze er maximaal 10 werkdagen over doen. In de praktijk klopt dit ook wel. uitzonderingen daar gelaten. In mijn geval hebben ze er 4 maanden over gedaan. Maar daar zat een complicatie in die ze zelf niet snapte.

henkyvw
Hahahaha schreef:

Ben je niet nog gewoon bereikbaar op je oude nummer want je kan alleen een actief nummer porteren

Nee wij hadden telefonie en internet van Tele*, en als je nu ons nummer belt krijg je: "this number is out of service"

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overzetten telefoonnummer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Telefoonnummer terug Klacht over Alice 7 01 februari 2010, 01:27
Alternatief Telefoonnummer Alice Algemeen 5 16 april 2009, 13:12
telefoonnummer behoud Algemeen 6 17 januari 2008, 17:13
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief