obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:11
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet problemen

Soldaatthijs
Hallo,

ik ben een persoon die weinig van dit allemaal snapt. Ik ben nu 3 uur bezig op dit forum te kijken maar veel snap ik er niet van.

Zoals meestal op dit forum wordt er een topic geopend als er een probleem is, in mijn geval is dat het ook.

De problemen:

1: Me internet valt vaak weg van 4 seconden tot 30 seconden ofzo en er zit volgens mij geen regelmaat aan.

2: Niet vaak meer maar afentoe valt me telefoon weg.

3: Ik heb een ps3 en ik heb daar af en toe een dsn fout op en kan dan helemaal niet online. En heel vaak kunnen vrienden niet bij mij joinen en ik niet bij hun. Dit verschilt tussen spel.

Ik heb het gevoel dat punt 3 niks met alice te makken heeft maar met me router.

Ik hoop dat julllie me kunnen helpen en alvast bedankt.

ronald1234
Ik heb hetzelfde en ik snap wel meer van verbindingen maar dit echt niet!

het ligt niet bij ons sowieso, op zowel de pc als laptop slecht internet, met de PING command in msdos krijg ik constant time-out in een interval van 10-30 sec.

heb al rechtstreeks verinding gemaakt van pc naar de modem maar dit maakte ook niets uit en heb ook alle verbindingen hersteld keer op keer (ook flushdns en renew)

het ligt dus ook zeker niet aan de router..

wrs toch Alice bellen ofzo, dit is echt niet normaal en daar betaal je dan voor!!Angry
Gewijzigd door ronald1234 op 16 juni 2009, 20:41

MisterSenseo
Hebben jullie de volgende checklist afgewerkt ?

1.De RJ11 draad ( telefoondraad ) zo kort mogelijk vanaf ISRA ( eerst binnenkomende telefoonlijn ) naar modem.
2.Diezelfde draad zeker weten alle contacten goed vast en goed contact ?
3.De verbinding gecheckt zonder router ertussen ?
4.Is er een GOEIE viruskiller aanwezig die goed werkt en zitten er geen actieve trojans in de pc ?

Het allerbelangrijkst is dat het ISRA punt (eerst binnenkomende telefoonlijn ) goed en correct zit aangesloten zonder draadbreuken,het kleinste breukje is al voldoende voor storing.
Daarna is het belangrijk dat er een zo kort mogelijk draadje,goed aangesloten,tussen ISRA en modem zit.
Ook wil nog wel eens helpen dat de draadjes,meestal rood/blauw, ( de middelste 2 draadjes ) verwisselen,lukt dat niet in het ISRA punt,kun je altijd met een los draadje proberen,ene kant in ISRA,andere kant jack eraf en rood/blauw verwisselen,jack eraan knippen en testen
RJ11 tang kost 4 euro bij elke bouwmarkt,en de jacks 50 ct per stuk.

Probeer dit eerst voordat je de helpdesk gaat bellen,kost veel meer geld en je bereikt minder Pfft

Succes beiden.
MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

ronald1234
1. modem + router zitten tegen het binnenkomende telefoonpunt aan uit de muur
2.hoe test je dat goed?
3. jep zelfde resultaat
4. ja antivirus, antimalware, antispyware

MisterSenseo
1. Is dus in orde,als het goed is
2.Of alles goed zit doe je visueel,eventueel vervang je de draadjes of knip stukje af en monteer het opnieuw.
3.Dus zit het waarschijnlijk ergens anders........Pfft
4.Probeer een antimalware en antispyware uit te zetten danwel uninstalleren,je hebt het niet nodig,wanneer je een goed-werkende router hebt...........

Als het allemaal nog niet werkt probeer dan http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1236&highlight=coding+gain&pid=9002#post_9002 en volg exact de aanwijzingen
Gewijzigd door MisterSenseo op 16 juni 2009, 23:00

ronald1234
had telefoonstekker omgewisseld net maar werd toen erger met de time-outs,

heb die max bits per nogwat aangepast naar 10 maar hielp ook niet.

Ik dus ff alice welkomstblad doorgelezen, staat er bij probleemoplossing dat splitter er ook uit moet van de isra naar modem om te testen.. las nergens anders dat dat ook moest, dus heb ik maar net ff gedaan en nu heb ik al 10 minuten geen timeout meer, hiervoor was dat om de 10-20 sec..

wat betekent dit? ik kan wel bellen en internetten allebei, maar een splitter is toch juist om dit te delen???Anders zou het ook altijd rechtsreeks naar de modem gaan...

MisterSenseo
Vraagje,heb je KPN bellen of Alice Comfort bellen?
Als je KPN bellen hebt moet de splitter ertussen en dan zou die splitter wel eens stuk kunnen zijn.
Heb je Alice Comfort bellen,dus zonder KPN hoeft de splitter er helemaal niet tussen en is bij deze het probleem opgelost.

alicetech
Splitter kan utieindelijk wel een instabiele lijn geven.
Vooral nadat de nummerportatie is afgerond. Vaak laten mensen de splitter ertussen zitten en bellen dan op dat ze telefonie problemen of een instabiele lijn hebben. Vaak worden dit soort problemen dus opgelost door de splitter te verwijderen.

ronald1234
het is weerterug en erger dan voorheen

het blijft maar doorgaan

en ja ik heb alice comfort bellen en de splitter is er nu altijd uit maar de storingen zijn weer terug, vaker en langer dan eerst.bellen naar klantenservice ook geen optie omdat telefonie eruit ligt ook :S

nog ff en ik ga andere provider heb nog nooit zoveel gezeik gehad als met alice!!!! ik weet het in ieder geval niet meer
Gewijzigd door ronald1234 op 08 juli 2009, 20:09

ronald1234
en nu heb ik Code Type: ADSL2+ verandert naar AnnexA maar met de helft van de snelheid

vind het echt niet normaal dat je zo moeilijk moet doen om normaal te kunnen bellen + internetten Shock

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief