obey-robots.txt
24 Juli 2017, 18:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Super verbinding, slechte communicatie

manyac
Al ruim een week geniet ik van een prima internetverbinding van Alice. 18 Mbit internet, heldere telefoonlijn, technisch gezien kan het moeilijk beter.

Alleen de communicatie vanuit Alice laat wat te wensen over. Zonder aankondiging was mijn internet ineens overgezet naar Alice. Ik had gelukkig een week eerder wel het modem ontvangen, dus het was een kwestie van modems verwisselen en ik had weer internet. Maar wel jammer dat ik niet eerder mijn huidige internetabo kon opzeggen. Nu betaal ik een maand dubbel omdat ik een maand opzegtermijn had bij de oude provider.

Nadat ik het modem had ontvangen heb ik de klantenservice nog een mailtje gestuurd of ze al wisten wanneer ik zou worden overgezet, en wanneer ik mijn oude internetabo en KPN abo kon opzeggen. Daarop kreeg ik het onzin-antwoord dat ik daarvoor de klantenservice moet bellen. Blijkbaar is het te veel moeite om even in het systeem te kijken en die gegevens te copy-pasten in een mailtje.

Verder weet ik ook nog steeds niets over mijn emailadres bij Alice, en hoe ik zou moeten inloggen bij de Alice lounge. De bevestigingsbrief met de accountgegevens en aansluitdatum heb ik nog steeds niet gehad. Facturen heb ik ook nog niet gehad. Ik hou mijn bankrekening goed in de gaten: Mocht Alice iets afschrijven, dan stuur ik een mailtje waarin ik Alice alsnog de gelegenheid geef om een factuur te sturen. Doen ze dat niet binnen een week, dan laat ik het bedrag storneren.

Op de inlogpagina van de Alice lounge zie ik dat je zelf bij Alice een email adres kunt aanmaken. Is dit verplicht? Stuurt Alice facturen daarheen? Of naar het adres wat je hebt opgegeven bij je aanmelding? Wanneer hebben jullie je eerste factuur gehad?

AnoNyMous
@manyac

Als het goed is zou je 3 brieven van Alice moeten ontvangen. De eerste dat je aanvraag ontvangen is, de tweede per welke datum je aangesloten wordt en de derde die meedeeld dat de aansluititng plaats gevonden heeft.

In de tweede brief hoort dan je gebruikersnaam en wachtwoord te staan. Je gebruikersnaam is de naam van hoe jij bij Alice geristreerd staat. Als dat is al a.b. achternaam, dan wordt je gebruikersnaam ab.achternaam.
als je daar gerigstreerd staat met je volledige voornaam dan wordt het voornaam.achternaam. Het kan ook voorkomen dat er 2 punten als scheidingsteken tussen voornaam(letters) en achternaam gebruikt wordt.

De melding dat er een nieuwe factuur beschikbaar is zal worden verzonden aan het mail adres dat bij Alice bekend is, en kun je daarna in de Lounge inzien. De eerste factuur ontvang je de eerste maand nadat de aansluititng plaatsgevonden heeft.

Ik hoop dat je met bovenstaande informatie wel in de lounge kunt komen. Anders zal je misschien toch eens de helpdesk moeten bellen. Zij kunnen dit zo voor je nazien.

manyac
Ok dank je. Ik heb dus alleen de eerste brief ontvangen.

Met jouw info is inloggen op de Lounge gelukt :-) De loginnaam was voorletters.achternaam dus zonder @alice.nl erachter. Het wachtwoord was m'n geboortedatum (bijv. 16011980). Ik zal m'n gmail zo instellen dat ie automatisch alles vanaf Alice binnenhaalt, want zo te zien kun je Alice niet alles automatisch laten forwarden.

De klantenservice heb ik zo niet meer nodig. Nu ff afw88 of Alice de factuur naar m'n Alice adres stuurt of rechtstreeks naar gmail.

novius
Hoi Manyac, bedankt dat je mijn draadje schoon houdt. Zoals AnoNyMous al zei, van de factuur krijg je alleen een Email melding, dat hij in de lounge gereed staat. (Ik kreeg hem 3 weken na de oplevering) Deze melding krijg je op het emailadres, wat je bij je aanmelding hebt opgegeven. De factuur kan je raadplegen door eerst op de lounge in te loggen. Gelukkig kan jij dat nu. Ik dus nog nietFrown

manyac
In de Alice Lounge heb ik gevonden dat je *wel* automatisch je Alice email kunt laten doorsturen. Hier op het forum had ik nl. gehoord dat dat niet kan. Zie http://alice.gebr...ad_id=1352

manyac
Afgelopen weekend heb ik de activeringsbevestiging gekregen, maar daarin mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Er staat onder andere "Vanaf vandaag kunt u gebruikmaken van Alice Comfort", terwijl het al drie weken werkt.

Verder staat er ook "Vanaf vandaag start de facturering van Alice", dus de afgelopen weken hoef ik dan niet te betalen. Vanwege de opzegtermijn bij mijn oude ISP moest ik die nog wel een maand betalen. Ik betaal nu een week dubbel, valt mee dus.

Mijn telefoonnummer is nog niet overgezet. Volgens de brief duurt het nog twee weken, even geduld hebben dus. Het lijkt er iig op dat alles uiteindelijk in orde komt.

manyac
Gister was mijn telefoonnummer overgezet. Alleen sindsdien ligt mijn internet er uit: De Copperjet heeft wel een DSL verbinding, maar het lukt niet om de PPP verbinding op te zetten. Gevolg: Telefoon via VoDSL doet het wel, maar internet niet... Ik heb de klantenservice gebeld om de storing door te geven. Het probleem is bekend, en het duurt een week (!) voordat het is opgelost. Dan ben ik ondertussen op vakantie, dus tot dan heb ik geen internet.

Ik ga nog wel proberen in te bellen over de VoDSL telefoonlijn, omdat ik toch gratis naar alle vaste nummers kan bellen. Dan heb ik tenminste iets...

De splitter heb ik er nu tussenuit gehaald, scheelt weer de nodige kabels. Als ik Coding Gain op 'auto' zet, is de snelheid (Rx bit rate) een fractie beter is dan als ik 'm op 7 zet, dus mijn 'Coding Gain' staat weer op 'auto'.

manyac
Mijn super verbinding doet het weer Smile Dus geen week wachten: Na een dag was het alweer opgelost.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Super verbinding, slechte communicatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief