obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 04:10
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Tijdelijk inloggen met SpeedTouch modem van KPN?

cveld
Mensen,

Alice heeft me een oor aan genaaid: ze hebben de DSL verbinding al omgezet naar Alice, terwijl ze de Alice-modem nog niet hebben geleverd.
Ik heb vernomen van de KPN technici dat het mogelijk moet zijn om met de Internet+Bellen SpeedTouch modem die ik nu nog heb, in te loggen op het Alice-netwerk.
De modem vraagt daartoe om een PPPoA username en password.
Ik heb al user0@alice.nl/user0 geprobeerd, en allerlei andere combinaties, maar krijg steeds de foutmelding: "Afgebroken door gebruiker" (oid). Als ik de velden leeglaat, krijg ik overigens de foutmelding "Kan niet inloggen op internet" (oid).

Lijkt het er nu sterk op dat ik met de Speechtouch-modem toch niet het Alice netwerk op kan?
Of is er bepaalde username/password die wel zal werken?
Of moet ik nog bepaalde vage instellingen aanpassen voordat het lukt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, anders wordt het pas dinsdag oid voordat ik thuis weer het internet op kan!

Groeten,
Carl

TCP_IP
Er zijn succesverhalen met een speedtouch:

SpeedTouch 716

PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

cveld
Ik heb niet de indruk dat ik de mogelijkheid heb die instellingen die je noemt te controleren. Ik zal eens kijken.

TCP_IP
VCI op 35 en VPI op 0
Pak PPPoA verbinding
username en password die je al noemde

rest is niet zo interessant

cveld
Mijn KPN Internet+Bellen abonnement kwam samen met een SpeedTouch 780 modem. Ik heb nog eens gekeken of ik de genoemde instellingen kan terugvinden. Ik kan ze helaas niet terugvinden, laat staan aanpassen!
Ik las ergens op dit forum dat dit wel kan kloppen omdat de modem mogelijk van een speciale KPN firmware is voorzien?
Ik ben dus bang dat ik echt zal moeten wachten op de adsl modem van Alice zelf.
Waar slaat trouwens de foutmelding 'Afgebroken door gebruiker' op? Waarom kan de KPN router niet inloggen?

TCP_IP
Download de configuratiewizard eens:

http://www.speedtouch.nl/software.html#780

Weet niet zeker of deze werkt op het speedtouch modem maar wie niet waagt wie niet wint. Stel wel even een vast IP in op je computer ivm connectiviteit.

En wat betreft die foutmelding eigenlijk geen idee, elke software genereerd zijn eigen foutmeldingen. Als ik zou moeten gokken zou het zijn dat niet de gebruiker maar modem zelf het heeft afgebroken omdat hij al zag dat hij geen verbinding kon maken.

Mocht niet werken, dinsdag is al dichtbij gelukkig.

cveld
Grazie! Ik ga het eens proberen. Ik zie op zich wel de waarschuwing op de website: 'Onderstaande software en gegevens zijn niet geschikt/bestemd voor de ExperiaBox uitvoering van KPN. Hulp en ondersteuning voor de ExperiaBox wordt door KPN verzorgd.'

TCP_IP
Als het niet werkt reset je het modem.
Heb het zelf namelijk een tijd terug dezelfde config tool voor de ST780 van KPN gebruikt. Werkte toen niet dus had modem gereset.
(bleek een ZDSL verbinding te zijn of iets, daarbij krijg je 8 WAN IP adressen, had ik pas na een uur door, dacht dat ie in bridge mode stond).

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tijdelijk inloggen met SpeedTouch modem van KPN?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Ellende om retourgestuurde modem Klacht over Alice 22 19 april 2011, 13:24
Storing met inloggen Alice site? Storing 2 15 februari 2011, 06:06
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief