obey-robots.txt
23 November 2017, 04:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken

copperjet noodzakelijk ivm telefonie?

venicefan
mijn vraag is de volgende:

heb ik de copperjet nodig (of een ander VoDsl ondersteunend modem) om telefonie met Alice werkend te krijgen?

Of kan ik met behulp van de meegeleverde splitter het telefoonsignaal afsplitsen?

Grtz, John

Hoppy
Ja, je hebt de Copperjet nodig ivm VoDSL telefonie. Als je nog een gewone analoge KPN lijn hebt kun je die ook op de modem aansluiten met de A/B connector. Dat is tijdelijk want als je nummer geporteerd is naar Alice (als je dat wilt) heb je die connector niet meer nodig. De splitter overigens ook niet.
Deze is alleen maar nodig om telefonie en ADSL te scheiden als deze beide over één analoge lijn lopen (line-sharing).

In de meeste gevallen kiest Alice ervoor om een tweede telefoonlijn te activeren voor ADSL gebruik. Daar zit dus geen telefonie op.
Op de eerste lijn zit dat nog eventjes telefonie tot de porteringsdatum.

Andere VoDSL modems zullen ook wel werken ik heb daar geen ervaring mee.

Yes
Nog een vraagje in dezelfde richting:

Kan ik Alice telefonie ook realiseren door gebruik te maken van een ATA kastje (b.v. Linksys SPA3000) in plaats van de Copperjet?

Mijn supersnelle Alice lijn (ca. 450m. vanaf de centrale ;-) is helaas erg instabiel.
De verbinding valt soms wel om de 2 minuten weg, een andere keer blijft de verbinding weer bijna een uur stabiel.
Omdat er hier duidelijk sprake is van een "klaplijn" of een defect Copperjet modem heb ik een Speedtouch 580 modem gekocht, om de lijn te kunnen checken.
Tot mijn verassing is de verbinding nu gewoon helemaal stabiel.
Omdat het een conventioneel ADSL modem is haal ik helaas "maar" maximaal 8Mbit (i.p.v. ca. 17+ via ADSL2). Maar liever dat dan een klaplijn!

Helaas heeft de Speedtouch geen VoDSL mogelijkheid.
Vandaar de vraag, of ik mijn ATA kastje in plaats van de Copperjet voor het VoDSL deel kan gebruiken?

Dus: Speedtouch 580 + SPA 3000 = (halfsnel) Copperjet ? Wink

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Black Tiger
Volgens mij zijn de SPA toestellen alleen geschikt voor VOIP communicatie en niet voor VoDSL hetgeen een andere techniek is, doch 100% zeker kan ik het je niet zeggen.
Misschien dat er iets vermeld staat in de specificaties van de SPA3000 of deze al dan niet geschikt is voor VoDSL communicatie.

Als blijkt dat de lijn wel stabiel is met je Speedtouch, dan is er ofwel een probleem met de Copperjet ofwel een probleem bij het intrainen op hogere snelheden. In het laatste geval kunnen er meerdere factoren oorzaak zijn van dit probleem.

Greetings, Black Tiger

Yes
Ja, de lijn is goed stabiel met het tragere ADSL modem van Thomson.
Vandaar mijn vraag naar de eventuele mogelijkheid van VoDSL op de SPA3000.

Na wat zoekwerk ben ik erachter dat SPA3000 helaas niet geschikt is voor VoDSL.Sad

Ik heb een perl scriptje gemaakt die elke 10 seconden een internet verbinding probeert op te zetten.
- Met de Copperjet erg vaak timeouts (meestal wel elke 2 minuten)
- Met de SpeedTouch na ca. 10 uur geen enkele timeout.

Ik probeer de KS van Alice zover te krijgen dat ze mijn modem inruilen. Als ze dat niet willen moeten ze maar een duo lijntest (BBNED/KPN) doen.

Tja, als ze ook dat niet willen of als dat niet helpt, zal ik toch maar zelf een ADSL/VoDSL modem moeten zoeken.
Ik weet helaas niet wat een goed alternatief is voor de Copperjet.........

Daniel
Thomson 580 kan wel adsl2plus volgens mij
je moet daar, net als bij ALLE speedtouches. Vis telnet je modme op ADSL 2x zetten.

Yes
Daniel schreef:
Thomson 580 kan wel adsl2plus volgens mij
je moet daar, net als bij ALLE speedtouches. Vis telnet je modme op ADSL 2x zetten.

Het zou mooi zijn als dat kon. Ik heb helaas nergens info daarover kunnen vinden.
Ik kan wel met telnet inloggen op het modem, maar kan niet zo gauw een instelling vinden waarmee ik het type ADSL zou kunnen switchen.

Wat ik me wel afvraag:
Als het modem werkt op de Alice lijn, dan moet het toch wel ADSL2+ babbelen, of werkt elk gewoon ADSL modem ook op een ADSL2+ lijn?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'copperjet noodzakelijk ivm telefonie?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief