obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Welke modems onderseunen VoDLS?

snaaps
Ik ben het helemaal zat met die K modem van Alice.
(wat een graf ding)

Ik wil nu een eigen modem gebruiken, maar vindt alleen maar voip modems.
Deze werken wel, maar dan kan ik niet meer bellen.

Welke modems kunnen overweg met Vodsl?
Iemand tips en of ervaringen?

Yes
Voor zover ik weet is de keuze beperkt tot een paar Copperjet type's helaas.....Frown
Meeste providers bieden alleen VOIP en voor fabrikanten van modems is de VoDSL markt dan ook niet echt interesant.
Gewijzigd door Yes op 26 juni 2009, 21:50

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Lantas
Wat is er mis met de copperjet???

Yes
Wellicht niets mis met de copperjet, maar ik heb er al 1 kapot en moet de huidige elke week even resetten voor hij weer wat doet.
Bovendien is een ruimere keuze wat mij betreft nooit verkeerd. Wink

MisterSenseo
Dit is ook precies de reden waarom ik overgestapt ben naar Alice Easy,ik gebruik een ZyXEL modem,en heb bij Budgetphone een prepaid VOIP nummer genomen.
Kwaliteit is perfect en je bepaalt zelf je kosten.
Het pakket kost 10,- per jaar met een verplichte opwaardering van minimaal 5,- per jaar.
Wellicht een idee om hiermee het Copperjet modem te vervangen,en dan zorgeloos internetten en bellen?

Groet,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Yes
Klinkt zeker interessant. Ik heb al 3 telefoonnummers bij Voipbuster, maar heb er niet echt bij stilgestaan dat ik mijn oude telefoonnummer naar Budgetphone zou kunnen porteren.
De vraag is natuurlijk of het uitkan aangezien ik bij Alice geen extra kosten heb voor bellen naar vast.
Even uitzoeken dus hoeveel ik zou kunnen bellen voor die 10 euro per maand minder.

En inderdaad, ook al is er niets mis met de Copperjet® als merk , ik zou het niet erg vinden het modem met eentje naar eigen keus te kunnen vervangen. Smile

spoorsweb
Hoi,
ik ben nog niet zo lang abonnee bij Alice, maar tot nu toe (misschien afkloppen) heb ik eigenlijk geen klagen.
Het Copperjet modem werkt nu een anderhalf jaar, in combinatie met een Draytek router/switch voor het aansluiten van m'n bekabelde interne netwerkje. De copperjet wordt behoorlijk warm en wordt momenteel extra gekoeld met een oud computer ventilatortje.
Het ziet er dolkomisch uit, maar ik heb daar een beetje genoeg van en nu de draytek zo goed als overleden is, zat ik te denken om de combinatie te vervangen voor 1 combi apparaat en als we dan toch een portemonnee moeten grijpen dan gelijk met de mogeljikheid voor draadloos. De configuratie van de combinatie Copperjet - Draytek was toch iets om nachtmerries van te krijgen en nog kan ik van buiten niet bij m'n testserver komen met ftp en http.

Nu weet ik dat Draytek afgelopen najaar een splinternieuwe 2130n heeft uitgebracht, waarbij de vertegenwoordiger claimt dat deze ook VoDSL ondersteunt. helaas haal ik dat uit de specs op internet weer niet.
Zou het een idee zijn voor Alice om eens te kijken naar deze nieuwe ontwikkelingen?
bij m'n ouders draait intussen al een jaar internet en telefonie met een draadloos modem van provider Tele2, eveneens zonder problemen. nu was ik niet van plan om over te stappen ("ons" Italiaanse fotomodelletje is inderdaad wel wat aantrekkelijker dan dat zwarte schaap), maar kennelijk is de bewering "uitsluitend Copperjet gebruiken" niet echt waar.

Ik hoor graag eventuele ervaringen met de Draytek.
Groetjes,
bart.

GerJ
Vreemd: mijn Copperjet 1616 wordt niet bijzonder warm en werkt nu al zo'n 1,5 jaar naar behoren. Wel is de voeding overleden; die heb ik vervangen door een universele voeding.
Gewijzigd door GerJ op 24 februari 2010, 16:22

BMP
spoorsweb schreef:
Hoi,
ik ben nog niet zo lang abonnee bij Alice, maar tot nu toe (misschien afkloppen) heb ik eigenlijk geen klagen.
Het Copperjet modem werkt nu een anderhalf jaar, in combinatie met een Draytek router/switch voor het aansluiten van m'n bekabelde interne netwerkje. De copperjet wordt behoorlijk warm en wordt momenteel extra gekoeld met een oud computer ventilatortje.
Het ziet er dolkomisch uit, maar ik heb daar een beetje genoeg van en nu de draytek zo goed als overleden is, zat ik te denken om de combinatie te vervangen voor 1 combi apparaat en als we dan toch een portemonnee moeten grijpen dan gelijk met de mogeljikheid voor draadloos. De configuratie van de combinatie Copperjet - Draytek was toch iets om nachtmerries van te krijgen en nog kan ik van buiten niet bij m'n testserver komen met ftp en http.

Nu weet ik dat Draytek afgelopen najaar een splinternieuwe 2130n heeft uitgebracht, waarbij de vertegenwoordiger claimt dat deze ook VoDSL ondersteunt. helaas haal ik dat uit de specs op internet weer niet.
Zou het een idee zijn voor Alice om eens te kijken naar deze nieuwe ontwikkelingen?
bij m'n ouders draait intussen al een jaar internet en telefonie met een draadloos modem van provider Tele2, eveneens zonder problemen. nu was ik niet van plan om over te stappen ("ons" Italiaanse fotomodelletje is inderdaad wel wat aantrekkelijker dan dat zwarte schaap), maar kennelijk is de bewering "uitsluitend Copperjet gebruiken" niet echt waar.

Ik hoor graag eventuele ervaringen met de Draytek.
Groetjes,
bart.

Volgens http://www.router...asheet.pdf ondersteund hij alleen voip,..... de vertegenwoordiger heeft het mis.

Dus met alice telefonie ben je gebonden aan de copperjet.

BMPSmile
Gewijzigd door BMP op 24 februari 2010, 20:08
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

spoorsweb
BMP schreef:

Volgens http://www.router...asheet.pdf ondersteund hij alleen voip,..... de vertegenwoordiger heeft het mis.

Dus met alice telefonie ben je gebonden aan de copperjet.

BMPSmile

Ja, precies; die sheet zag ik dus ook. Draytek heeft echter een papieren catalogus uitgebracht (die van 2009), waarin de VoDSL optie wel aangevinkt staat.
Ik heb intussen een aantal andere suggesties gekregen om op de copperjet dns en dhcp te gaan configureren en activeren zodat ik lokaal alleen maar een switch nodig heb met wifi. eens kijken of het gevonden admin wachtwoord werkt.

Edit MisterSenseo:
login:admin
ww:bb@l1cE322 (let op de E is hoofdletter,en teken achter @ is een kleine L)
Gewijzigd door MisterSenseo op 26 februari 2010, 14:35
Evolutie is de manier waarop God updates uitgeeft.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke modems onderseunen VoDLS?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
2 maanden+3 modems+3x monteur=frustratie Storing 4 27 september 2010, 10:39
Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice Frequently Asked Questions 45 08 september 2010, 10:43
Welke nummers zijn vaste nummers? Frequently Asked Questions 4 20 maart 2010, 21:26
2 modems waarvan 1 Alice IAD en ander als router Hardware instellingen 4 24 februari 2010, 17:32
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief