obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 17:56
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Apache webserver koppelen

RHAF
[justify]Hallo,

Ik heb voor het eerste een webserver geconfigureerd op basis van Apache.
Middels mijn Linksys WRT54G heb ik port forwarding ingesteld naar de Static IP nr van de webserver.

Maar als ik extern mijn door ALice toegewezen IP nr ingeef, dan kom ik alleen op een inlogscherm van wat ik vermoed hoort bij mijn Alice modem???

Kan iemand mij helpen om mijn webserver van buiten zichtbaar te krijgen?

Ik lees overigens hier in berichten dat er een login zou zijn voor het modem van Alice, maar ik kan geen login gegevens vinden in mijn papieren, iemand een idee hoe dat zit??

Jullie hulp wordt erg op prijs gesteld.
[/justify]
VrGR

TCP_IP
Ja dat komt omdat het Alice modem geen NAT loopback ondersteund. Dat betekent kortweg dat buitenstaanders wel op je webserver kunnen komen maar intern is dat niet mogelijk.

Welke poort heb je trouwens geforward, 80?

Als je intern je site wilt bereiken door je WAN IP in te geven in je browser is de simpelste oplossing door hem via een proxy server te bekijken. http://www.proxyonline.nl/

Voor admin privileges:

Login : admin
Passwoord : bb@l1cE322
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

RHAF
Dank je wel ik zal dat straks meteen proberen. Ik kan ook vanuit via de vpn verbinding van de zaak kijken in dat geval, toch?

Maar ik lees hier in de vragen ook dat men op het modem naar een Advanced NAT sectie zou kunnen waar wel het eea ingesteld zou kunnen worden, hoe zit dat dan?

Thanks voor de hulp!
Gewijzigd door RHAF op 28 juni 2009, 15:53

TCP_IP
Dat klopt, je zou het gewoon moeten kunnen bekijken zo.

Ja volgens mij moet het met wat NAT settings wel lukken maar heb zelf niet kunnen uitproberen omdat ik bij UPC zit met een apart modem met een WRT54G erachter die wel NAT loopback ondersteund. Maar als je je hostfile aanpast zou het opzich ook wel moeten werken. (dus je interne IP koppelen aan je externe IP) Maar goed kan het niet uittesten helaas.

RHAF
Als je op het modem kiest voor NAT advanced settings krijg je de mogelijkheid om je Global IP nr en een intern IP nr op te geven, transport protocol en External Port Range en Internal port range.

Het lijkt me alleen dat als ik dat doen dat ik wellicht wel bij mijn Webserver kan van binnen uit, maar dat dat niet per definitie wil zeggen dat iemand van buitenuit iets meer of minder kan zien.... toch?

VrGr

RHAF
Heb net gevonden dat je ook deze zaken moet aanpassen:

Instellen van de Copperjet 1616-2P
Dit is het probleem waar deze tutorial om draait. Alice geeft een modem weg dat automatisch verkeer naar poort 80 weigert. Dit moet je veranderen door de beveiliging aan te passen. Hieronder de stappen:
Ga met de browser naar het ip-adres van je router (http://172.19.3.1/).
Log in met het wachtwoord dat je van Alice hebt gekregen.
Klik aan de linkerkant op Configuration > Security.

Zet Intrusion Detection op Enabled (niet echt nodig, maar een beetje extra beveiliging is nooit mis).

Onder het kopje 'Security Interfaces' staat o.a. een link naar 'Advanced NAT configuration' . Klik hierop.
Klik onder het kopje 'Reserved Mappings' op de link naar 'Add Reserved Mapping' .

In het volgende scherm zie je een schema staan met deze opties:
Global | Internal | Type | Start | End | Start | End
Bij Global vul je niets in.
Bij Internal vul je het ip-adres van je ROUTER in. Dit is belangrijk: als je hier het ip-adres van je server invult, krijg je een error. Vul dus het ip van je router in. Die kun je achterhalen door in te loggen op je router (in ons geval de Sitecom WL-122) en te kijken bij de status van de router. Onder het kopje Wide Area Network (WAN) staat het ip-adres (in veel gevallen is dit 172.19.3.2).

Bij Type kies je voor TCP.
Bij Start, End, Start en nog eens End vul je poort 80 in. Dat vul je dus vier keer in.
Druk op 'Add Reserved Mapping' .

Kies in het linker menu voor 'Save config' .

TCP_IP
Als ik het goed begrijp kun je je server nu wel intern benaderen op je WAN IP ?

RHAF
Nee dat blijkbaar niet. Maar als ik het goed begrijp was dit nodig om toegang tot port 80 te krijgen van buiten uit.

Heb met GRC.COM naar mijn poorten gekeken en die zijn nu allemaal dicht of onzichtbaar behalve port 53??

VrGr

TCP_IP
53, je DNS poort. Gooi die maar dicht, niet nodig.

Hij is wel bereikbaar:

MATHER FAMILY ON THE MOVE met een amerikaanse vlag en 'statue of liberty' als achtergrond.

RHAF
Zo die heb je snel gevonden... Wink

Gekeken via welk ip nr ik hier inlog?

Alle poorten lijken nu gesloten behalve port 53 en port 80 maar die laatste staat in stealth mode.
Intern op de linux server draait een firewall. Denk je dat het zo secure genog ie? ik weet namelijk niet of ik port 53 mag afsluiten en zo ja wat er dan eventueel niet meer zal werken.

VrGr

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Apache webserver koppelen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lokale webserver en DNS instellingen Instellingen 1 16 december 2011, 12:48
Alice comfort koppelen aan Sitecom wireless WL312 WiFi 6 09 juni 2009, 23:50
eigen webserver Algemeen 8 11 mei 2009, 21:59
webserver vanaf andere pc niet te benaderen Algemeen 3 11 januari 2009, 22:26
Het installeren van een webserver!?! Algemeen 1 08 mei 2008, 15:10
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief