obey-robots.txt
24 Juli 2017, 18:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

niet meer bellen of gebeld worden

guido
ik kan sinds kort niet meer bellen of gebeld worden via alice, het heeft altijd goed gewerkt maar sinds 1 weerk dus problemen met internet is niks aan de hand dat werkt gewoon goed.
Heel af en toe krijg ik wel een kiestoon of kan ik mijn nummer bellen met mijn mobiel.

De helpdesk heeft de lijn doorgemeten en alles is goed. De TD is er naar aan het kijken maar hebben nog niks kunnen vinden.
Zijn er meer mensen met dit probleem of hoe kan ik het oplossen?

mvg
Guido

Lantas
Misschien helpt het als je even de stroom uit de modem haalt 30 seconden en er weer in doet.

guido
Stroom eraf halen heb ik ook al heel vaak gedaan zelfs tot aan 30 minuten toe Dit help ook niet :-(

MisterSenseo
Klopt dat werkt ook niet...............de truuk is juist extreem kort stroom eraf.................dwz,stroom eruit en METEEN er weer in,niet wachten,binnen een halve seconde stroom er weer in,daarmee leeg je de cache van het modem en heb je een grotere kans dat alles weer naar behoren werkt
Succes en groet,
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

asda
Hoi Guido, heb je inmiddels al iets gevonden waardoor de telefoon wel weer werkt.
Graag zou ik het dan van je weten want wij kunnen ook al een week niet meer bellen of gebeld worden.

guido
ik heb nog niet kunnen proberen of de oplossing van een halve seconde de stroom eraf halen werkt want ik zit nu op mijn werk hebben jullie ook al met de helpdesk gebeld en wat zeiden ze?

mvg
Guido

guido
Ik heb alles geprobeerd maar helaas zonder succes zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen proberen heb ook al de splitter uiruit gehad maar ook geen verbetering

alicetech
gaat phone1 lampje branden als je hoorn van de haak haalt ?
nee? > stop m in phone 2 en kijk ff of daar iets gaat branden als je hoorn van de haak neemt of iets hoort > nee > modem waarschijnlijk defect
(phone 2 werkt sowieso niet met bellen maar is handig om te testen of het modem defect is)

ander toestel al geprobeerd ?
werkt dit niet zou er toch iemand van technische dienst naar moeten kijken en is het afwachtten

guido
Alles werkt weer alles heeft niks kunnen vinden maar er is nog een nieuw modem onderweg. Na enig speurwerk blijkt dat de halve straat er last van had. Raar dat alice daar niks vanaf weer.

Maar het belangrijkste is dat alles weer werkt.

alicetech
mja er is vorige week wel een storing geweest met telefonie, op dinsdag geloof ik, dit heeft ook op de alice site gestaan. Modem had even een reset nodig nadat die storing verholpen was. Aangezien ik naar aanleiding van je berichten aannam dat je het modem al gereset had was dat geen optie meer geweest Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'niet meer bellen of gebeld worden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief