obey-robots.txt
18 Oktober 2017, 02:19
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Onderwerp afdrukken

Ander modem of andere provider?

Hans82
Beste gebruikers van dit forum,

ook ik heb (weer eens) problemen met Alice.
Na gezocht te hebben op dit forum kom ik diverse mensen tegen met dezelfde ervaringen.

Ik heb namelijk sterk het idee dat het modem van Alice niet goed is. De laatste tijd valt de verbinding steeds weg en telefoongesprekken voeren langer dan 5 minuten is onmogelijk.
Het copperjet modem is verschrikkelijk heet, terwijl het op een goed geventileerde plaats staat. Vannacht heb ik de copperjet uit het stopcontact gehaald en vanochtend weer aangesloten toen het modem helemaal koud was. Ik moet zeggen dat tot nu toe de verbinding als een zonnetje werkt, maar het kan natuurlijk zijn dat het modem nog niet op temperatuur gekomen is...
Inmiddels ben ik aan mijn derde modem toe, ik vermoed dat de anderen ook door hitte overleden zijn.

In dit topic (http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=266) is een gebruiker ook op zoek naar een ander modem. Hij is al toe aan zijn derde modem. Ook ik heb er al een aantal gezien.

In dit topic (http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1350) wordt gesproken over overstappen naar Alice easy (dus zonder bellen) icm een budgetphone account. Hoe budgetphone precies werkt (ben je bijvoorbeeld gebonden aan bellen via de pc?) weet ik niet, maar is het overwegen waard.

In dit topic (http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1357) wordt gesproken over de welbekende klapperlijn. Ook ik heb hier veel last van. In het verleden had Alice de verbindingssnelheid verlaagd en dit hielp kort. Kort daarna overleed het eerste modem. De verbinding en het modem vertonen nu dezelfde symptomen, dus ik vermoed dat het aftellen is totdat ook deze het hoekje om gaat.

Een ander topic (http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1328) omschrijft dezelfde problemen. Mijn modem staat op een halve meter van het ISRA punt (niet in de meterkast, want daar komt de lijn niet binnen). Het gekke is dat de hele opstelling in het begin (lees: de eerste zes maanden) goed werkte. Aan de opstelling is niets veranderd, geen kabels vervangen, modem verplaatst, helemaal niets. Daarna begonnen de problemen pas te komen (en toch beweert de helpdesk dat het aan de kabels ligt of mijn virusscanner... wat een expertise!)

Voor mij zijn de opties nu:
- Eigen modem gebruiken, al schijnt het vinden van een VoDSL modem lastig te zijn.
- Overstappen naar Alice Easy icm een voip abonnement (moet wel werken met mijn vaste telefoon)
- Overstappen naar een andere provider, al schijnt nummerportatie tussen telco's een probleem te zijn. Maar goed, dat moet je er voor over hebben.

Heeft iemand anders nog goede ideeën om de bovenstaand beschreven problemen te verhelpen?

De helpdesk is in dit geval niet bruikbaar, gezien de grote mate van onkundig personeel aan de andere kant van de lijn. (Bovendien kan ik niet langer dan 5 minuten bellen, want dan wordt de verbinding al verbroken)
Gewijzigd door Hans82 op 05 juli 2009, 12:07

MisterSenseo
Die combi om een eigen modem te nemen met Budgetphone zal ik wel geweest zijn hihihihi.

Ander VoDSL modem bestaat niet eens,dus lastig om er één te vinden is een understatement Pfft

Ik werk al meer dan anderhalf jaar zo met Budgetphone en werkt alsof je een KPN lijn hebt,niemand hoort verschil tussen mijn nog steeds bestaande KPN lijn en Budgetphone.
VOIPBuster schijnt ook een goeie te zijn,voor een laag bedrag per maand onbeperkt gratis bellen naar vaste lijnen.
Ikzelf heb daar geen ervaring mee dus dat zou uitgetest moeten worden.
Andere mogelijkheid is om je ADSL status te veranderen van ADSL2+ naar Annex A..............hoe kan ik je uit mijn hoofd niet vertellen ( ik werk immers met een ZyXEL......) maar op het forum is al meerdere malen voorbij gekomen hoe je dat instelt.......ook daar schijnen goeie resultaten behaald te zijn.
Het kan ook gewoon dat die oranje Koperstraaljager ziek is en bezig is dood te gaan,om daar achter te komen is het helaas niet anders,helpdesk bellen........

Ik hoop dat ik je hiermee een stukje op weg geholpen heb,succes
Groet,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Yes
Voipbuster i.c.m. Alice werkt ook prima. Ik gebruik al een paar jaar 3 Voipbuster accounts. Ik heb 3 verschillende Voipbuster telefoonnummers (2 verschillende netnummers). De nummers heb ik toen gratis bemachtigd.

Budgetphone lijkt interessanter als je ook je bestaande (Alice) telefoonnummer naar Voip wilt laten porteren. Dat is iets wat ik serieus overweeg.

Twee dingen die waar ik persoonlijk nog niet uit ben:

1. Ik moet de totale kosten nog in kaart brengen en vergelijken met de huidige situatie.
2. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje huiverig voor het uitporteren van mijn (Alice) telefoonnummer. Ik zou mijn bestaand nummer n.l. niet graag kwijtraken a.g.v. een mislukt porteringsproces. Frown

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Hans82
@mistersenseo:
Dat wij jij inderdaad Smile
Hoe zit dat met budgetphone? Kan dat via een normale aangesloten telefoon? Of moet ik daar speciale kastjes, programma's draaien of wat dan ook?
Ik zoek de vergelijking met hoe het nu zit: vanaf ISRA naar modem. En vanaf modem naar LAN en apart naar telefoon (2 aparte aansluitingen)

@yes:
Hoe zit dat dan met VOIPbuster? Ik vind het niet handig om altijd achter mijn computer te moeten zitten om te bellen. Kan dat ook icm een normale telefoon?

Ik ga niet meer bellen naar de helpdesk. Die zijn zo onkundig, dat is niet normaal meer.
Om daar een voorbeeld van te noemen: het alice modem was stuk. SMC modempje aangesloten en internetten maar. Ik bel naar de
helpdesk: "Welke virusscanner heeft u?"
ik: "Het modem is kapot, want <bovenstaande situatie>"
helpdesk: "Toch moet ik weten welke virusscanner u heeft"
ik: "Wat staat er bovenaan je lijstje?"
helpdesk: "McAffee"
ik: "Doe die maar..."

Zucht...

Als het na een week of twee nog niet over is moet ik toch maar overstappen naar een andere provider denk ik. Heb al drie keer het zelfde gezeur gehad en dat ben ik meer dan zat.

Andere mensen die nog iets toe te voegen hebben?

BMP
Frederik schreef:
Inmiddels ben ik bij Alice vertrokken, kan je zeggen dat ik de afgelopen twee maanden vier modems heb versleten. Aan andere oorzaken/problemen kunnen ze daar niet denken.

Hmm ik kan me niet voorstellen dat die allemaal stuk zijn, de mijne doet het 1.5 jaar probleemloos.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MisterSenseo
Hans82 schreef:
@mistersenseo:
Hoe zit dat met budgetphone? Kan dat via een normale aangesloten telefoon? Of moet ik daar speciale kastjes, programma's draaien of wat dan ook?
Ik zoek de vergelijking met hoe het nu zit: vanaf ISRA naar modem. En vanaf modem naar LAN en apart naar telefoon (2 aparte aansluitingen)

Je kunt elke VOIP verbindinge,zowel Budegetphone als VOIPBuster importeren in elk willekeurige VOIP modem,inwendig en dan kun je daar een gewone telefoon op aansluiten zonder bij-kastjes of zo iets.
Je hoeft dus inderdaad niet bij de pc te zitten om te bellen of zelfs de pc aan te hebben,want de normale telefoon gaat in je modem,dus alleen die hoeft maar aan te staan,maar dat is gewoonlijk het geval al.....
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Aeon1
Hans82 schreef:
@mistersenseo:

@yes:
Hoe zit dat dan met VOIPbuster? Ik vind het niet handig om altijd achter mijn computer te moeten zitten om te bellen. Kan dat ook icm een normale telefoon?

Ik ga niet meer bellen naar de helpdesk. Die zijn zo onkundig, dat is niet normaal meer.
Om daar een voorbeeld van te noemen: het alice modem was stuk. SMC modempje aangesloten en internetten maar. Ik bel naar de
helpdesk: "Welke virusscanner heeft u?"
ik: "Het modem is kapot, want <bovenstaande situatie>"
helpdesk: "Toch moet ik weten welke virusscanner u heeft"
ik: "Wat staat er bovenaan je lijstje?"
helpdesk: "McAffee"
ik: "Doe die maar..."

Zucht...

Als het na een week of twee nog niet over is moet ik toch maar overstappen naar een andere provider denk ik. Heb al drie keer het zelfde gezeur gehad en dat ben ik meer dan zat.

Andere mensen die nog iets toe te voegen hebben?

HAHAHAHAHAHAHAH wat een juweeltje lol .
Wat dacht je hier van al onze medewerkers zijn in gesprek ........ met Alice technisch support waarmee kan ik u helpen ?
Dag mevrouw ik had een vraagje welke ip range gebruikt alice ? .......ffe stil wat zegt u ?
welk ip range gebruikt alice ...............ip range zegt u ? ..........ja .............ik weet niet wat u bedoelt meneer?
Mevrouw u werkt op een technische helpdesk van een internet provider en u weet niet wat een ip range is?
Ffe stil ......ik zal het even aan mijn collegas vragen ....na zo,n anderhalve minuut dus 22 eurocent verder ........uh meneer nee geen van mijn collegas heeft daar ooit van gehoord .
Zucht laat maar klik gtvr gtvr gtvr aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaShock

bruno001
Beste Aeon1,

Dit verhaal heb je al eerder geplaatst en alweer een reactie op een oude topic, je laat je wel heel erg kennen als iemand die het schijnbaar heel slecht naar z'n zin heeft.

Probeer eens positief te denken, dan ziet de wereld er heel anders uit.

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ander modem of andere provider?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
ramp e-mail met andere SMTP SMTP, POP3, NNTP etc... 19 16 februari 2012, 18:45
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Ellende om retourgestuurde modem Klacht over Alice 22 19 april 2011, 13:24
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief