obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 03:04
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

ZIPB niet betrouwbaar! Bridge?

rtgrs
Alice helpt mij niet en op dit forum kom ik er ook niet meer uit...

ZIPB werkt goed, maar voor heel even. Mijn eigen router (Apple AirPortExtreme) krijgt dan tijdelijk het externe IP-adres toegewezen en NAT werkt. Dankzij NAT kan ik gebruik maken van allerlei interessante diensten van Apple. Totdat de Copperjet 1616-2P er geen zin meer in heeft en mijn router weer een intern IP-adres geeft.

Ik word er gek van. Mijn vorige ADSL2+-modem kon ik als bridge instellen. Hoe doe ik dat op die vreselijke Copperjet 1616-2P?

Ik wil gewoon dat alle aanvragen van buitenaf domweg door de Copperjet 1616-2P worden doorgestuurd naar mijn router! Daar handel ik het verkeer af, want dat apparaat is tenminste duidelijk en overzichtelijk.

Ik moet dit werkende krijgen in 3 Copperjets, met achter elke Copperjet een Apple-netwerk. Dat het Apple is, maakt niks uit. Geen reacties daarover, want dan sla je de plank mis. De Copperjet moet z'n werk doen, wat daarachter gebeurt is nu niet van belang.

Colin
Ik weet niet of je direct kan helpen, maar ik kan er wel over wat zeggen.

ZIPB werkt. Het is niet onbetrouwbaar, maar het heeft beperkingen. Zoals geïmplementeerd in de CJT, ZIPB kan niet automatische geactiveerd worden. Als je CJT reset is of krijgt een nieuwe DHCP lease, ZIPB moet steeds weer aangezet worden. Normaliter doe je dit via de webinterface; je moet de netwerk device die de externe IP-nummer moet krijgen steeds weer aangeven.

Dit is heel vervelend. De enige manier dat ik heb gevonden om erom heen te werken is door middel van een bash script.

Achter mijn CJT hangt mijn servertje die dient ook als router/WAP/ etc. Om de tien minuted kijkt de script of het doos nog het externe IP nummer heeft.

Zoniet logt-ie in de CJT via telnet. Hier zijn de relevante regels:

Download broncode  Code
(
printf "$cjtuser\r"
sleep 1
printf "$cjtpass\r"
sleep 1
printf "zipb set public device $mypc\r"
sleep 1
printf "user logout\r") | telnet copperjet

Als je geen ervaring hebt met bash scripts zal dit helaas weinig beteken. FWIW, een tijd geleden heb ik de compleet script in de Linux afdeling op deze site geplaatst.

Dit is mijn manier te zorgen dat mijn server altijd de externe IP-nummer heeft, behalve dan enkele seconden als een lease verloopt. En het werkt.

HTH

disclaimer: nederlands is niet mijn moedertaal.

BMP
Als je CJT reset is of krijgt een nieuwe DHCP lease, ZIPB moet steeds weer aangezet worden.

Huh? als je de configuratie saved op de copperjet, lijkt het mij dat het oranje monster zijn instellingen behoud.

Teminste alle andere instellingen heb ik geen probleem mee.

Gr BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Colin
BMP: ik heb gecorrespondeerde hierover zelfs met iemand van Allieddata support, die het bevestigd: ZIPB config wordt niet opgeslagen. Ja, het is een ernstig tekort. Je zou denken dat dit gepatched zou kunnen worden met een firmware upgrade, maar het blijkt dat iemand er geen baat bij heeft.

Het blijft een echt probleem als je je eigen router wil hangen aan de CJT, zoals de OP wil, ipv een PCtje, die een script kan uitvoeren.

BMP
Ja dan is de enige weg een eigen modem/router er aan hangen die je wel naar je wensen kan instellen.

Maar dan heb je geen telefoon VOdsl meer dat is alleen voorbehouden aan de copperjets.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

rtgrs
Colin schreef:
BMP: ik heb gecorrespondeerde hierover zelfs met iemand van Allieddata support, die het bevestigd: ZIPB config wordt niet opgeslagen. Ja, het is een ernstig tekort. Je zou denken dat dit gepatched zou kunnen worden met een firmware upgrade, maar het blijkt dat iemand er geen baat bij heeft.

Het blijft een echt probleem als je je eigen router wil hangen aan de CJT, zoals de OP wil, ipv een PCtje, die een script kan uitvoeren.

Inderdaad, Allied Data zegt:

"ZIPB is inderdaad nog niet perfect, mogelijk dat e.e.a. in de toekomst door middel van een firmware upgrade nog opgelost gaat worden. Hiervoor is alleen nog geen planning bekend, daar er nog geen opdracht voor is gegeven. Het beste kun je dus een provider hebben die wel bridged verbindingen toestaat. Wij kunnen helaas niet veel meer mogelijkheden aandragen dan eerder vernoemde."

Helaas heb ik duidelijk gevraagd bij de aanschaf of ik het apparaat in bridge mode kon gebruiken. "Ja meneer, dat is geen probleem." Want ik zou een ethernetmodem krijgen, en geen router. "Nee meneer, u krijgt géén router."

Wel dus! En het gaat hier om 3 verschillende aansluitingen bij Alice.

Als ik de poorten 1 t/m 65535 forward naar het IP van mijn router (onder Reserved Mappings), dan nog krijg ik de melding "Dubbel gebruik van NAT".

Ik baal!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZIPB niet betrouwbaar! Bridge?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief