obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

al 3 maanden klooien

Bertbadkuip
Nu 3 maanden aangesloten op Alice.Alleen nog maar problemen gehad met dit product.
De datum van overgang klopte wel maar ik kon niet bellen alleen internetten.HD zegt u bent nog niet aangesloten wellicht internet u via de andere provider(toch knap als de online livebox al uit de meterkast is.)
Snelheid op ongeveer 15 mbit stabiel(das dus wel heel goed).Kwam van online met 8mbit
Een paar dagen later had ik telefoon een tijdelijk nummer en mijn oude nummer zou ik op bereikbaar moeten zijn ,wat dus ook niet klopte.Ook bleek er wisselgesprek op de lijn te zitten waar echt nergens iets over staat.Hier over gebeld wat resulteerde in helemaal geen telefoon meer wat volgens de HD ongeveer een week kon duren???Ik flink aangedrongen en toen na 2 dagen deed alles het weer en warempel ook mijn eigen nummer.Alleen uitgaande nummerweergave werkte niet volgens andere mensen.Ook hierover weer gebeld ,dag er na een brief met wijziging dat nummerweergave was uitgezet?????.Weer gebeld,men had dit gedaan om het administratief met bbned dit in orde te maken,dus eerst uit en dan weer inschakelen en warempel het werkte na een paar dagen.
Volgende factuur: extra post van 10 euro voor wijziging dienst???? Ook hierover weer gebeld,werd meteen in het gelijk gesteld,maar men zou dit niet recht kunnen trekken,ik moest een brief sturen(dit is toch te zot voor woorden)Zoiets heb ik met routemobiel ook wel eens gehad je krijgt dan excuses en de maand er op wordt het bedrag verrekend.
Op dit ogenblik tijdens bellen vaak verbroken lijnen door een uitvallend adls signaal(knippert dan).Het rare is dat dit gebeurd alleen tijdens bellen.Met boreaux telefoon van kpn(vast) of de philips 135 trio dect
Dect adapter al geplaatst maar dit mocht niet baten,ook met vast toestel bellen helpt niet.Helpdesk zegt basis set direct met korte lijn op de modem te zetten,jaja dan moet ik zeker de telefoon als hij laadt telkens in de meterkast gaan halen als er telefoon is?????
Ticket zou aangemaakt zijn,ben benieuwd.Krijg er al bijna spijt van van mijn overstap,telefonie bij online werkt echt veel beter.Zelfs met die onstabiele livebox die ook wel eens uit wil vallen als hij volloopt met verbindingen.(vb utorrent)
Zou het nog goedkomen of kan ik beter wat anders zoeken???

Bertbadkuip voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Bertbadkuip op 11 juli 2009, 13:52
Leon de Peon

MaXMhZ
Of je zou moeten overstappen of niet zul je zelf moeten besluiten.

Als ik het goed begrijp is het probleem dat over is alleen de slechte telefoon verbinding.

De copperjet kan niet goed overweg met Philips DECT toestellen. Dat is punt 1.

Ook met bittorrents zijn er legio problemen te verwachten. UIT die uTorrent dus als je test. ( kan wel een paar uur duren voordat de CJ herstelt is).

uT uit, CJ rebooten, uur wachten, dan telefoon testen.

Nu kost het niet de wereld om een Profoon DECT Basisstation met extra handset te kopen bij bij voorbeeld de kijkshop. Terwijl de ene handset oplaadt kun je dan de andere gebruiken.

Er is geen enkele garantie dat je meer geluk hebt bij een andere provider, alhoewel Alice enorm veel te wensen overlaat wat betrefd de communicatie.

Ik heb zelf dan ook nog geen seconde spijt gehad dat ik bij Alice ben vertrokken. Ook het opzeggen bij Alice heeft mij 4 maanden strijd gekost. Ja ja, geen vast contract. ha! zo ken ik er nog een.
Gewijzigd door MaXMhZ op 17 juli 2009, 01:30

Bertbadkuip
Ja de communicatie is slecht,ze reageren vaak heel vaag, of standaard malitjes van u was niet bereikbaar u moet terugbellen naar de helpdesk.
Ik kom van online en daar was de communicatie ook niet goed,telefonie overigens wel een stuk beter dan bij Alice met zelfde toestel.
Eerder ik dacht een jaar of 5 geleden heb ik een profoon set gehad,die moest ik op handsfree zetten zo zacht was het geluid(terwijl mijn gehoortest toch goed was, vorig jaar nog.)
Heb hier de dect 135 van philips (3 sets),slaapkamer beneden en kantoor.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik nu gewoon goed kan werken met utorrent,hij knalt er niet uit ofzo.(bij online vaak wel)
Nieuws groepen wertk met 1,8 mb /s dus das mooi.Online kwam niet verder dan 8mbit terwijl het ook een 20 mbit abbo is.Ik haal nu 15,4 mbit(speedtest).

Alleen het bellen is klote,valt soms al weg na 10 secs,maar soms pas na een half uur.
Zou tele2 er ook zo'n puinhoop van maken.
Blijf toch de vraag waarom die copperjet zo slecht werkt met dect,waarom is dat niet wat beter uitgezocht door de firma die dat ding bouwt.Het is toch niet echt zeldzaam om een philips dect te hebben,ik ken maar genoeg mensen met een philips en diverse providers en die hebben dat toch ook niet.
Leon de Peon

MaXMhZ
Het is moeilijk vast te stellen waar nu precies het probleem ligt. Bij Allied Data die de Copperjet produceerd, of bij Philips die de telefoons maakt.

Ik denk zelf bij Allied Data gezien het gehannis met weerstandjes in het verleden die dan plotseling het telefoneren met Philips telefoons+ CJ wel mogelijk maakten.

Lijkt mij toch een impedantie/vermogen probleem dan. Ik heb zelf al jaren een Profoon PDX 6215 DECT. Die heeft altijd perfect gewerkt. Zowel met @Home, Alice, als Ziggo.

Binnen kort gaat het ding er achter weg en stap ik over op mobiel met een Samsung smart phone. Ziggo kan dan ook schuiven, en de kabel wordt opgezegd. Dat scheelt al met al bakken geld.

Ik zit nu via FreeOnline op het internet. Ook problemen, maar een rotsvaste verbinding via Cambrium (17 Mbps/885Mbps) voor iets van 23 euro/maand. - Kijk eens op Anno.nu - Het schijnt dat Cambrium nu weer aan het stunten is met een nieuwe price-fighter na het debacle met Telebyte / FreeOnline Een ding is zeker, de verbinding die ik nu heb is gewoon goed. Alice was iets sneller met 18Mbps/800 Mbps, maar FreeOnline is stukken stabieler, en de helpdesk is echt een wereld van verschil (die wordt nu ook door Cambrium verzorgd - echt top. - geen wachttijden en zeer deskundige medewerkers. Als ze dat ook bij anno.nu waar maken...

Geen idee of daar ook telefoon bij zit helaas. Ik denk dat het wel te doen moet zijn, maar goed - even vragen. Desnoods zelf een VOIP verbinding opzetten. Genoeg aanbieders.

Bertbadkuip
Bedankt voor het bericht ,ik zal het iig in overweging nemen,een vriend van me zit bij freeonline,alleen toen ik wilde overstappen namen ze geen abbonees meer aan weet ik nog wel,maar hij was wel tevreden ook met telefonie dacht ik.
Leon de Peon

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'al 3 maanden klooien', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
2 maanden+3 modems+3x monteur=frustratie Storing 4 27 september 2010, 10:39
Welke klantenservice na 3 maanden tickets indienen??? Helpdesk 3 14 mei 2009, 15:35
Terugschakeling snelheid na 12 maanden Snelheid 11 26 februari 2009, 08:21
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief