obey-robots.txt
20 September 2017, 16:41
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid Heel Traag , Hulp nodig

ronix25
ik heb sinds 10 juli alice , en ben er nu wel een beetje teleurgesteld over , namelijk over de snelheid ik heb de centrale afstand eerst bekeken op pcdb.bbned.nl en ik zit ongeveer 452 meter van de centrale af best dichtbij dus , maar nu ik alles heb geinstaleerd bleek eerst dat ik helemaal geen internet ontving , omdat er iets was met mijn netwek kaart die in mij Acer desktop zit ik moest de
speed en duplex settings veranderen naar 10mbit full duplex , anders ontving ik niks , helaas geen 20 mbit meer voor mij maar nog iets anders, ik zit maar 452 m van de centrale en download maar met

1 t/m 50 Kb maximaal Sad hier is een test van speedtest.net

517803667

help me please
Gewijzigd door ronix25 op 15 juli 2009, 12:42

redlek
Beste Weijer_Webcarealice, hoe kan het dat b.v ik volgens lijnmeting 1676 meter ( gemeten met BBNED monteur ) van de centrale zit en vervolgens volgens http://speedtest.bbned.nl niet hoger kom dan 8520 ? er word immers 10/1 gegarandeerd .?
Ik moet zeggen ik heb dit wel gehad, maar nu niet meer.

en ja het snoertje is korter dan een halve meter naar het isra punt.
inmiddels 3nd modem ( sinds vandaag)....

Maar goed kijk het nog even aan.
Gewijzigd door redlek op 15 juli 2009, 17:56

redlek
Oke bedankt en PM is onderweg.

Redlek Wink

ronix25
Bedankt voor de reacties maar ik heb geen Laptop het is een Desktop ,

verder is hier nog een keer mijn Klantnummer , helpt me Please problem not Solved Jet ;(

: Nl00190477

volgens de telefoniste ontvang ik 19 mb internet ,

ronix25
Weijer_Webcarealice schreef:
Beste Ronix25,

Je lijn traint inderdaad op ongeveer 19-20Mbit in. Ik zie verder in het Alice domein geen reden waarom internet minder snel zou zijn op je computer. Er treden ook geen fouten op. Ik heb dus het vermoeden dat het probleem ergens in de computer zit.

Volgens de Speedtest.net is je upload wel op orde.

Zou je de volgende dingen kunnen testen en het antwoord kunnen posten?
Sluit je modem rechtstreeks aan op het IS/RA punt. Meestal de meterkast of het wandcontactdoos in de woonkamer. Gebruik de meegeleverde bekabeling.
Sluit je computer rechtstreeks aan op het modem middels de meegeleverde rode crosscable.
Stel de duplex-modus in op 100/100 Full Duplex. Werkt dit niet, probeer 10/10Mbit full duplex.
Schakel alle firewalls en virusscanners uit.
Als je de mogelijkheid hebt, sluit een andere computer aan. Test daarop eens de snelheid.
Speedtest.net is redelijk betrouwbaar, maar test je download snelheid ook eens op http://speedtest.bbned.nl Download daar het 100MB bestand.
Mocht dit allemaal niet werken, post eens een screenshot van alle services die er draaien in windows en een screenshot van je downloadsnelheid van speedtest.bbned.nl

Er zijn gevallen bekend dat bepaalde netwerkkaarten niet goed werken met de Copperjet. Vandaar dat ik vraag of er getest kan worden met een andere PC. Eventueel kan er ook een router geplaatst worden.

Graag hoor ik van je!

Ok Thanx ik zal het proberen en de resultaten in dit forum posten
Gewijzigd door ronix25 op 16 juli 2009, 12:45

ronix25

Mocht dit allemaal niet werken, post eens een screenshot van alle services die er draaien in windows en een screenshot van je downloadsnelheid van speedtest.bbned.nl

ik heb het bijna allemaal geprobeert alleen heb ik geen 2e Computer en ik snapte dat isra punt niet echt zo goed, , maar hier zijn de screenshots.

speedtest.bbned.nl 100 Mbit file.:

http://s289.photo...00mbit.jpg

en een paar sec later begon het steeds verder te zakken Sad ? :

http://s289.photo...nt=sec.jpg

Taskmanager services:

http://s289.photo...vices1.jpg
http://s289.photo...vices2.jpg
http://s289.photo...vices3.jpg

BMP
Hoi Ronix,

Als de copperjet goed intrained zoals Weijer zegt, dan lijkt het mij logisch dat het een probleem is van de eventuele aangesloten kabel naar de router/computer, of de router/computer zelf.

Hoe heb je verbinding met het modem, draadloos of bedraad? dat is de eerste belangrijke vraag.

Want ben je bijvoorbeeld draadloos met een onbeveiligde router en de buurman lift lekker mee met zijn torrent downloads, dat zou zomaar kunnen,...... dan hou je ook niet echt veel snelheid meer over. Dus even de meegeleverde cross cable vanaf de copperjet rechstreeks in het modem en dan weer kijken.

BMPSmile
Gewijzigd door BMP op 16 juli 2009, 16:47
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

ronix25
Vervelend dat het nog steeds niet werkt.

Heb je echt geen mogelijkheid om even te testen met een laptop van een vriend of kennis of iets dergelijks? Je hebt toevallig ook geen switch of router liggen om daar even mee te testen? (Of die er juist tussenuit te halen).

Dan is daarmee het probleem namelijk gewoon duidelijk. Het is mogelijk dat het modem defect is, maar dat is niet erg waarschijnlijk. Zoals al eerder aangegeven, het modem zelf traint prima in.

Kan je wel inloggen op 172.19.3.1 met wachtwoord en gebruikersnaam user/user?

ja ik kan inloggen , en ik heb hem aangesloten met de bijgeleverde kabels , geen Router

ronix25
O nog iets Extra's Ik heb het geprobeert met een andere pc , kon een oude op zolder vinden ik downloaden wel een beetje instabiel , minimaal 900 max 1964 kb maar hoe zou ik de zelfde snelheid op mij Acer kunnen krijgen?

andere netwerkkaart ? en zo ja ? welke?
Gewijzigd door ronix25 op 16 juli 2009, 21:38

bruno001
Hi Ronix,

Er is een gratis tool om de settings te optimeren, advanced system care v.3.3.4.

Met deze tool kun je alle internet settings naar een optimale stand laten zetten, maak wel eerst een restorepoint, dan kun je terug als het fout gaat.
Er zijn meer klachten over Acer met bepaalde kaarten, dat deze niet optimaal functioneren, maar een driver update voor jouw netwerkkaart kan ook wonderen doen.
Eventueel een andere browser installeren, firefox ipv IE en zoals Weijer adviseert, probeer eens zonder security.
Bepaalde softwareconflicten kunnen samen met je netwerkkaart je verbinding om zeep helpen.
Wanneer je een nieuwe netwerkkaart inprikt uninstall de bestaande kaart en schakel uit in hardware.
Elke kaart, sweex, stecom, linksys met gigabit aansluiting kost 20 tot 30 euro, een 100 Mb kaart kost 10 euro, maakt weinig uit welke je gebruikt.

Bruno

ps je kunt ook de kaart van die oude PC in de Acer zetten en kijken wat er gebeurt.
Gewijzigd door bruno001 op 16 juli 2009, 22:45

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid Heel Traag , Hulp nodig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Laatste pogin: Hoe daadwerkelijk hulp te krijgen van Alice Webcare Alice 4 06 januari 2012, 13:53
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief