obey-robots.txt
19 Augustus 2018, 05:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

aansluiten router op copperjet --> snelheid halveert

Bandit
Met mijn pc direst aan de copperjet haal ik een downloadsnelheid van ca. 14 Mb/s. Voor mijn netwerk heb ik mijn oude router ( SMC 7404 WBRA) achter de copperjet als switch gezet en hier 3 vaste pc en 1 draadloze pc aan gehangen. Overal kom ik niet verder dan ca 7 Mb/s.
Het zit dus in mijn SMC. Hij is snel en stabiel, maar ergens verlies ik een stuk downloadsnelheid. Op welke plek in de configuratie, moet ik zoeken om de snelheid een beetje op te krikken, zonder in te boeten op betrouwbaarheid.

groet,
Bandit

bruno001
Hi Bandit,

Wat doet je snelheid als er maar 1 PC aan hangt
Hoe heb je de DHCP ingesteld en de kabels, probeer eens met een vast IP adres en switch de poorten op de router.

Indien er een slechte UTP kabel tussen zit, kan dat de snelheid achter de router negatief beinvloeden.

Bruno

Bandit
Als er 1 pc aanhangt blijft de snelheid ook op 7 Mb/s hangen. De DHCP is automatisch ingesteld. De reden hiertoe is dat de I-pod touch en PSP via WIFI ook direct internet opkunnen. Omdat de snelheid op alle aangekoppelde pc ongeveer gelijk zijn is het niet het kabelprobleem tussen de router en de pc. Maar ik zal de kabel tussen de copperjet en router nog eens wisselen. Deze kabel heb ik al eens getest en was toen goed. Maar ach baat het niet, schaadt het niet.

Bandit

TCP_IP
Kijk eens naar de instelling van je netwerkkaart, zet deze eens op 100mbit full duplex. Kan zijn dat deze nou op autosense staat en terugvalt op een 10mbit verbinding.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten router op copperjet --> snelheid halveert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief