obey-robots.txt
20 September 2017, 16:46
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Het vervolg....

anjad
Het leek al te mooi om waar te zijn! Zoals ik hierboven al eerder beschreef had (heb ) ik problemen met de portforwarding in mijn combinatie Copperjet/Sitecom. Enige tijd leek het erop dat alles naar behoren werkte, maar niets is dus minder waar. Als ik bij uTorrent de poort laat checken (ik vond nl. dat ik zo'n trage downloadsnelheid had) krijg ik de mededeling: "Checking port 49152 on 93.125.xxx.xx... An error has occurred!An error has occurred! Port 49152 does not appear to be open." Ik schreef hierboven dat ik DHCP op disabled had gezet. Dit heb ik weer op enabled moeten zetten omdat ik apparaten die ik geen statisch ip-adres kan geven (zoals de Wii, de NDS en de GSM) niet meer via de draadloze router met internet kon verbinden als DHCP op disabled staat. En nu is poort 49152 (en andere poorten die ik open wil hebben vanwege een paar games waar mijn kinderen op spelen) dus blijkbaar toch nog (of weer?) gesloten!

Ik heb nu echt geen idee meer wat te doen. Alice wil niet helpen omdat het hier de toevoeging van een router betreft. En bij Sitecom zegt men dat e.e.a. opgelost zou moeten zijn als ik de pc's in kwestie een statisch ip-adres meegeef, de poorten openzet in de Sitecom en ook in de Copperjet. Nou... niet dus!

Is er nog iemand die het winnende idee heeft???

Mijn eeuwige dank is de hoofdprijs Smile
Gewijzigd door bruno001 op 18 juli 2009, 21:35
"Je hoeft niet alles te weten, als je maar weet waar je het kunt vinden".

bruno001
Anja,

IP gewijzigd xxx, hoeft niet iedereen te kunnen zien.

Noteer eerst alle instellingen voor je gaat experimenteren.

schakel de firewall van de copperjet uit
koppel de sitecom af van de copperjet
log in op de sitecom volgens de instructies van de handleiding (192.168.1.1) (na reset)
schakel DHCP van de sitecom on.
geef de sitecom IP 172.19.3.2 aan de WAN side.
sluit de copperjet aan op de sitecom via de WAN poort

je hebt nu twee netwerken achter elkaar, aan de buitenkant Alice met de copperjet en de WAN side van de Sitecom 172.19.3.x
achter de sitecom je interne netwerk met 192.168.1.xxx

intern bij TCP/IP gateway 192.168.1.1 (= sitecom)
DNS 172.19.3.1 (= copperjet)

het kan nodig zijn op de advanced NAT configuration (onder security) aan te passen en alle poorten door te zetten naar de sitecom, maar het is mogelijk dat alles al werkt.
Je kunt nu de firewall van de sitecom gebruiken om poorten door te zetten.
Ik heb persoonlijk niet de games etc, maar dit zijn instellingen die veel gebruikers met succes toepassen.

Als je vastloopt, kun je altijd de pc met de rode crosskabel aansluiten en het internet opgaan.

Hoe minder je instelt in de copperjet, des te minder problemen, de copperjet is niet zo gebruiksvriendelijk en mist een paar mogelijkheden, bij de sitecom kun je meer instellen en je bent altijd zeker dat je nog internet en telefoon hebt.

Kom je niet verder, vraag dan nog even bij de nieuwe groep webcare, (Weijer)

succes

Bruno

TCP_IP
Kleine toevoeging:
Verander het LAN IP van de sitecom ook naar een IP in de range van de Copperjet ivm bereikbaarheid van sitecom.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

anjad
Allen bedankt voor jullie meedenken. Ik ga dit morgen proberen te realiseren. Ben er alleen nog niet uit hoe ik de Sitecom een vast IP-adres kan geven, maar dat kan ik vast wel ergens bij Sitecom uitvinden.
Ik laat het nog wel horen hoe e.e.a. verloopt.

Anja
"Je hoeft niet alles te weten, als je maar weet waar je het kunt vinden".

strip108
Ach ja ik ken dat probleem. Ook ik heb met dit probleem geworsteld (Utorent) en uiteindelijk boven gekomen.
Het onderstaande heb ik gedaan om het te laten werken.

In de Copperjet Configuratie, Security, advanced nat configuration

Reserved Mappings
IP Addresses, Transport, External Port Range, Internal Port Range
Global, Internal, Type, Start , End, Start, End,
Same as interface address, 172.19.3.2, tcp, 17495 17495 17495, 17495
,,

In mijn router (SMC).
Nat, virtual server
LAN Address, Type, LAN Port, Public Port
192.168.2.103, TCP, 17495, 17495,

Uiteraard kun je meerdere poorten openzetten. Dit is maar één voorbeeld.
Succes er mee.

Groet

MaXMhZ
Weijer_Webcarealice schreef:
Het probleem is een beetje dat zowel de Sitecom alsmede de Copperjet een firewall, NAT configuratie, DHCP server, etc. heeft. Dit betekend dat wanneer er een poort open gezet moet worden, moet dat op de copperjet en op de sitecom gebeuren.

De makkelijkste oplossing zonder al te veel geklooi is als volgt.

Stel de sitecom zo in, dat hij een DHCP-client is van de Copperjet. Geef de sitecom een vast-ip adres in de range van de copperjet, zodat hij te bereiken blijft. Vervolgens prik je de kabel van de copperjet naar de Sitecom in een van de LAN (dus niet WAN) poorten van de sitecom.

De sitecom fungeert dan als een switch met draadloos accesspoint. De copperjet regelt al het internet verkeer, routering en het DHCP gebeuren. Poorten open zetten doe je op de copperjet.

Sitecom kent geen switch functionaliteit. Je kunt dus geen verbinding van Copperjet naar LAN1 - LAN4 maken, maar MOET de WAN aansluiting op de Sitecom gebruiken.

Je moet port-forwarden van de Copperjet naar de Sitecom EN van de Sitecom naar de Computers. Je kunt de MAC van de computers koppelen aan vaste IPs in de Sitecom. Doe je dat niet, dan kunnen de lokale IPs veranderen. Deze worden dan toegekend in volgorde van inschakelen van de computers.

MaXMhZ
Ik heb dit zelf getest met een Sitecom WL312 300N router toen ik nog op Alice zat. U zegt niet welke router U dan wel heeft, maar ok, hier is op zijn minst 1 router die niet over een 4 port switch beschikt van Sitecom.

Met Linksys routers werkt het prima via de switch. Die hebben dan ook een 4 port switch ingebouwd, en adverteren er mee in tegenstelling tot Sitecom. Een LAN aansluiting kan dan ook bij de Sitecom niet gebruikt worden om de modem op aan te sluiten. Er zullen geen onplezierige dingen gebeuren, maar werken zal het ook niet. In ieder geval niet bij de WL312. De DC230 heeft overigens wel switch functionaliteit vind ik zojuist op de Alternate site.

Ik denk dat men dus eerst even moet controleren of die switch functionaliteit er is.

MaXMhZ
Nu breekt mijn klomp. Het staat inderdaad in het manual. k heb zelf mijn WL312 nooit als switch aan het werk kunnen krijgen.

Tegenwoordig gebruik ik een Linksys 160N. Die werkt perfect.
Gewijzigd door MaXMhZ op 25 juli 2009, 10:31

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het vervolg....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
afgesloten vervolg Algemeen 10 16 maart 2009, 20:16
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief