obey-robots.txt
19 December 2018, 03:20
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Linksys WRT54GC en Copperjet 1616

Joz-al-ip
Heb een Linksys WRT54GC hier met een netwerk adapter voor mijn laptop die ik wil aansluiten op een alice modem en dan met mijn laptop draadloos internetten heb alleen een laptop hier, maar wie weet hoe ik een Linksys WRT54GC moet aansluiten op een Alice modem en wat voor instellingen heb ik nodig?

Alvast bedankt.

TCP_IP
http://www.xpvista.nl/articles.php?article_id=1

Bij deze stap:

- Verander 'local ip address' naar 192.168.1.200

Maak daar 172.16.3.200 van
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

MaXMhZ
Zoals TCP_IP heeft aangegeven moet het werken met iedere Linksys router.

Andere routers (MET switch-functie) kun je op dezelfde manier instellen.

Het voordeel van een switch is, dat je hier niet hoeft te port-forwarden. Het wireless gedeelte is ook volledig functioneel.Ook ondeling kunnen de op de LAN poorten aangesloten apparaten communiceren.
Zoals vele andere routers ook heeft Linksys Auto MDI - MDIX zoadat het niet uitmaakt of je straight- of crossed UTP kabels gebruikt. Als het in de connector past doet 'ie het Grin
Gewijzigd door MaXMhZ op 24 juli 2009, 19:26

Bertbadkuip
Ik heb dezelfde combi met de wrt54gc,maar ik heb de rode kabel van alice vervangen door een eigen crosscable om het werkend te krijgen,uiteraard met de modem op een lan poort ipv wan.Instellen als switch: dhcp uit en ip adres in range van copperjet brengen dat is wat ik heb gedaan.
Leon de Peon

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WRT54GC en Copperjet 1616', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief