obey-robots.txt
28 Mei 2018, 03:05
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Hoe stel ik Bridge Mode in op een Copperjet 1616-2P??

Verdi
Om mijn miniservertje vanuit de buitenwereld te kunnen benaderen moet mijn wireless router een extern ip-adres krijgen. Schijnbaar (na uren hier en op andere fora lezen) moet je de Copperjet 1616-2P in Brigde Mode kunnen zetten.

Ik heb wat lopen spelen met de instellingen onder [Config -> ZIPB] maar kom er gewoon niet uit.

Welke router ik heb zou niet relevant moeten zijn, welke instellingen ik op de Alice modem maak wel.

Ik heb deze firmware: CopperJet 1616-2P RouterPlus VoATM v6.11.36 en via deze site ook de admin rechten.

Wie kan en wil mij hierbij helpen?
Gewijzigd door Verdi op 25 juli 2009, 22:26

redlek
heel even zoeken Wink
http://alice.gebr...ead_id=187

Anders even zoeken in google, kom je ook een hoop tegen.Cool
Gewijzigd door redlek op 25 juli 2009, 22:57

Verdi
@redlek: Bedankt voor de link, helaas geeft de pagina waar het naar verwijst geen antwoord op mijn vraag. Namelijk, hoe precies ik de Copperjet in moet stellen om als brug te dienen naar min router ZONDER veranderingen op de router aan te brengen.

Uiteraard heb ik gezocht op Google en op dit forum. Sterker nog, ik ben er nu voor de derde avond mee bezig en zelfs wanhopig genoeg om mijn vraag op een forum te plaatsen ;-)

bruno001
Hi Verdi,

Heb je dit al geprobeerd:
security enabled
firewall disabled
configuration / security /security interface

advanced NAT configuraton

global same as interface address
internal intern ip van de router
type tcp
en volgende regel type udp

poorten extern en intern naar wens invullen

met de firewall on is alles dicht, maar je moet dus wel de firewall van de router aanzetten (of niet, moet je zelf weten)

Hoor graag of dit helpt.

gr

Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 26 juli 2009, 17:37

redlek
Ook die instellingen staan op het forum maar verdi had het over zipb en niet over poortforward onder advanced nat...toch ?Frown

bruno001
Mee eens, maar om niets in de router te wijzigen, bereik je doel op deze manier wel, hangt natuurlijk van de router af.
Ik begrijp dat alles op de router is ingesteld, waarschijnlijk eerder bij een andere provider, dus met advanced NAT kom je verder.

redlek
Klopt, maar ik dacht toch echt dat je altijd wel iets in de modem zal moeten wijzigen .... anders kun je niks forwarden of met ZIPB zal de router er achter nooit het publiek adres krijgen.

Verdi
Helaas dit weekend pas weer tijd om het te proberen, ik houd jullie op de hoogte!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe stel ik Bridge Mode in op een Copperjet 1616-2P??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief