obey-robots.txt
18 December 2017, 21:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

DNS probleem met Linksys WAG354G

Marotick
Mijn 4 poorts modem draaide onder XS4ALL altijd als een zonnetje en daarom had ik weinig zin om het Alice modem te gaan gebruiken na mijn omschakeling naar Alice. (weer een kastje erbij, 30 euro op jaarbasis)
Toen mijn lijn was omgezet had ik, na aanpassing van de instellingen, direct internet.
Echter valt om de paar uur de DNS uit. Mijn internet radio gaat vrolijk door maar ik kan geen pagina meer bekijken.

Dit heb ik ingesteld.
Encap. RFC2364 PPPoA
Multiplex =VC
QoS= UBR
Autodetect disable
Virtual cicuit VPI=0, VCI=35
DSL modulation= Multimode
Keep Alive redail period 20 sec
MTU= manual en staat op 1492, de stand AUTO geeft geen verbetering.
DHCP=enabled
Het modem vind zelf de DNS gegevens maar zekerheidshalve heb ik deze ook nog ingevoerd maar de problemen blijven
Static DNS 1= 217.149.196.6
Static DNS 2= 217.149.192.6

Peak cell rate: 2415 kan ik nergens vinden op dit modem.

Kan iemand mij helpen?
Als het draait dan draait het goed, 14 MBPS in, ruim 1 MBPS uit.

Het modem heeft de laatste firmware

MisterSenseo
Volgens wat ik ervan weet zou alles redelijk in orde moeten staan zo............je zou je MTU op 1500 kunnen zetten en je DSL mode op ADSL2+

Als dit ook niet helpt kun je de OPEN DNS gebruiken en die zijn:

First DNS : 208.67.222.222
Second DNS : 208.67.222.220

Keep alive periode op 0 sec

Die RFC2364 PPPoA ben ik niet helemaal zeker van maar volgens mij moet die ook goed zijn.
Vervolgens je bekabeling zo kort mogelijk vanaf IS/RA naar je modem toe houden en er zeker van zijn dat deze kabel correct gemonteerd zit.

Als het dan nog niet naar behoren werkt,noemt Alice dit een "klapperlijn" die volgens mij niet bestaat maar dit houdt in dat je grondbekabeling niet in orde is.............zet dan je DSL mode op ADSL2 of Annex A.
Daarmee verlaag je wel je snelheid maar je krijgt dan een hopenlijk stabiele internetlijn.
Bij aanhoudende ellende zou je dan één van de Webcare leden kunnen aanspreken,die kunnen intern meer dan wij.......:-)
Ik hoop je hiermee een stukkie op weg te hebben geholpen.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Marotick
Bedankt, het houdt me wel even bezig
MTU kan niet hoger dan 1492 en de keep in alive kan niet lager dan 20 seconden.
Wel heb ik mijn telefoonlijn doorgetrokken vanuit de meterkast naar mijn werkkamer. Daar gaat het de splitter in en dan met een draadje naar mijn modem, ca 3 meter.
Vanuit de splitter gaat de POTS lijn weer terug naar de meterkast om daar naar de diverse telefoons te gaan. Dit heeft altijd gewerkt en zal nu ook moeten werken omdat ik in feite de lange draad van de centrale naar mijn huis iets verlengd heb met het stukje van de meterkast naar mijn werkkamer, een kleine 10 meter.
Jack

MisterSenseo
Wat je zou kunnen doen is de splitter in de meterkast doen en daarvandaan 1 lijn naar je modem en de telefoons wegplitsen vanuit de splitter,dus de splitter niet aan de verlengkabel doen maar in de meterkast en daarvandaan gaan uitsplitsen.
Je zou zeggen dat het op hetzelfde neerkomt,maar toch geeft het vaak een beter resultaat.
Ik zelf heb het uitgeprobeerd..............modem ongeveer 15 meter vanaf IS/RA punt...........eerst splitter vlakbij modem,daarna splitter bij IS/RA en het verschil was wel 4 Mbit.............

Succes maar weer,MisterSenseo
Gewijzigd door MisterSenseo op 28 juli 2009, 19:50
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Marotick
Ja precies, dat was het volgende wat ik wilde gaan proberen.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat ik het Alice modem eerst probeer.
Gaat dat wel goed dan is er toch wat mis met mijn Linksys WAG 354G

Jack

bruno001
Hi Jack,

Wat je ook vindt, alleen met de copperjet zal de helpdesk meewerken, de copperjet is een Alice bak en daar gaat de helpdesk de problemen op testen.
Dit betekent dan ook dat standaard wordt gevraagd om de copperjet direct op de ISRA aante sluiten om mogelijk signaalverlies door de verlenging van 10 mtr uit te sluiten.
Je kunt ook zelf een andere kabel testen voor die 10 mtr verlenging, veronderstel dat er een knik in zit, of als er meer aders in zitten kijk dan of je een ander paar in deze verlengkabel kunt aansluiten.

Zo ben je voorbereid op een gesprek met de helpdesk.

succes

Bruno

Marotick
Het Alice modem maar eens gebruikt en dat is iets stabieler.
Ik heb gemerkt als de telefoon gebruikt wordt dat dan de verbinding wegvalt, ook bij het Alice modem maar de verbinding komt vrijwel meteen weer terug. Met mijn eigen modem, Linksys WAG354G komt de verbinding nu ook terug maar dat duurt wat langer.
Ik ga nu de splitter in de meterkast plaatsen. Van daaruit kan ik meteen de lijnen naar de toestellen aansluiten. De verbinding naar mijn werkkamer daarover laat ik dan het signaal lopen wat naar mijn modem gaat.
Ik moet dit wel zo doen omdat al mijn netwerkverbindingen van al mijn kamers in mijn werkkamer uitkomen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Het signaal gaat nu 2 splitters door. De eerste splitter splitst de POTS en de ADSL en die splitter zit nu in de meterkast. Het signaal vanuit deze splitter naar mijn modem komt nu uit op de plek waar vroeger mijn splitter zat. Om nu het signaal door te kunnen voeren heb ik een tweede splitter genomen zodat de bekabeling op die manier doorloopt.
De ADSL snelheid loopt een fractie terug.
Maar helaas!
Als de telefoon gaat dan verliest het modem zijn ADSL signaal.
Daarom andere instellingen van WAG uitgeprobeerd.
DSL modulation stond op MULTIMODE
ergens anders las ik dat iemand hem succesvol gebruikt in de stand ADSL2+
Het probleem blijft. De stand ADSL+ werkt helemaal niet.
Met de stand G-LITE heb ik een hele langzame verbinding, maar...
de stand G.DMT geeft een betrouwbare verbinding waarbij ik 30% van de snelheid inlever. Daar valt mee te leven.
De laatste mogelijkheid is de stand T 1.413 (wat dat voorstelt weet ik niet) die is een fractie sneller bij het uploaden, die probeer ik dus nu uit.

Jack Marotick
Gewijzigd door Marotick op 08 augustus 2009, 15:34

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS probleem met Linksys WAG354G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
Linksys WRT160n aansluiten als accespoint Algemeen 2 12 december 2011, 20:07
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief