obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 04:04
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice Utp kabel Vraagje ..

ronix25
Ik heb me 10 juli aangemeld bij Alice en kwam wat probleempjes tegen , eerst met de snelheid maar oplossing is duidelijk , Ander Netwerkkaart, en daarna had ik een andere probleem namelijk dat ik totaal geen internet verbinding had , had de helpdesk gebeld en het bleek een PPP probleem te zijn , 6 dagen waren ze er mee bezig om het te Fixen , was blij dat ze klaar waren Grin , maar ik heb mijn Pc , (Acer) boven staan en de Modem beneden dus heb ik een Cat 5 Utp Cross kabel 10M gekocht bij de gamma , alleen blijkt dat ik bij de meegeleverde kabel van alice wel internetverbinding maakt en bij die van de gamma niet , die van alice , 800/1200 en die van de kabel van gamma aansluit, cat5 utp cross dan maakt hij geen internet verbinding ? waar zou het aan kunnen liggen?

ik bedoel maar het is een Cat 5 utp Cross. ? enkele antwoorden ? Wink

sorry voor de vele vragen , maar ik ben eigenlijk best wel nieuw op het gebied van Internet , (wan , Lan, enz..)

daarvoor zat ik bij Ziggo , 2mbit....... :S
Gewijzigd door ronix25 op 30 juli 2009, 16:33

MisterSenseo
Jammer dat je een cross kabel hebt gekocht,je kunt het veel simpeler oplossen.

1. Koop bij een telecomzaak een ISDN verlengblokje,sluit de rode crosskabel aan,verlengblokje erop,aan de andere kant van het blokje een gewone UTP kabel ( straight ) en klaar ben je.
Zeer waarschijnlijk is die gekochte crosskabel op de verkeerde manier gefabriceerd.
2. Je kunt die lange crosskabel opnieuw gebruiken door allebei de stekkers eraf te knippen en volgens http://www.2ics.b...calutp.htm nieuwe stekkers erop te maken volgens de T568-A variant.
De tang en stekkers kosten net zo veel als een nieuwe kabel en die tang kun je gebruiken voor als jij zelf of iemand in je omgeving een stekkertje stuk heeft,telefoon of ISDN of UTP..........:-)

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

ronix25
MisterSenseo schreef:
Jammer dat je een cross kabel hebt gekocht,je kunt het veel simpeler oplossen.

1. Koop bij een telecomzaak een ISDN verlengblokje,sluit de rode crosskabel aan,verlengblokje erop,aan de andere kant van het blokje een gewone UTP kabel ( straight ) en klaar ben je.
Zeer waarschijnlijk is die gekochte crosskabel op de verkeerde manier gefabriceerd.
2. Je kunt die lange crosskabel opnieuw gebruiken door allebei de stekkers eraf te knippen en volgens http://www.2ics.b...calutp.htm nieuwe stekkers erop te maken volgens de T568-A variant.
De tang en stekkers kosten net zo veel als een nieuwe kabel en die tang kun je gebruiken voor als jij zelf of iemand in je omgeving een stekkertje stuk heeft,telefoon of ISDN of UTP..........:-)

Succes,MisterSenseo

Voor de 1e optie , moet het een Utp Straight verbindings kabel zijn? of kan het ook met de Cross.?

bruno001
Hi Ronix,

cross verlengen met cross gaat niet werken. Omdat de lange cross ook niet direct werkt, zit er misschien een stekker niet goed of een breuk in de crosskabel.
Nieuwe stekkers erop (straight volgens de uitleg), een blokje ertussen en op de rode cross van Alice naar de modem.

Sommige kaarten zijn autosense en kunnen direct met een straight op de copperjet, dat kun je ook nog proberen voor je gaat werken met nieuwe stekkers.
Let wel op dat de lange kabel niet geknikt wordt of dat er over gelopen wordt, je hebt snel een kabelbreuk in UTP kabels.
Zie je het niet zitten met nieuwe stekkers etc kun je ook overwegen om een setje powerlan te nemen, dan sluit je een aan bij de copperjet en de andere boven bij de computer, deze zijn redelijk in prijs en makkelijk, geen installatie nodig.

succes

Bruno

Bertbadkuip
Heb hier er een router aanhangen van linksys de wrt 54gc(ingesteld als switch dus dhcp uit en in de range gebracht van de broodtrommel) Ook eerst hier veel problemen gehad,heb uiteindelijk de rode utp kabel van alice vervangen door een zelf gefabriceerd exemplaar waar wel alle bedrading in zit(cross)
Leon de Peon

burgkop
Ik gun iedereen zijn hobby.
Maar ik heb slechte ervaring met het zelf krimpen van UTP stekker.
Ik ben overdreven secuur en ga er zeer serieus mee om.
Heb in het velleden alles met kabels gedaan door het hele huis naar diverse computers.
Over het algemeen gaat het wel goed natuurlijk, maar soms gaat er iets fout en zoek je je rot waar en wat de fout is.
Blijkt er toch een stekker tussen te zitten waarbij het niet helemaal goed is gegaan, maar dat zie je niet aan de buitenkant.
En dat met een professionele tang, een van metaal.
Komt meestal door het geschuif met de computer of weer eens alles loshalen om in de kast te kunnen.
Uiteraard nooit aan de draad achter de stekkers trekken.
Toen ik dat weer eens bleek te hebben heb ik het gelijk met alle kabels zo gedaan:
Een bos juiste kabels gekocht met aangespoten stekkers en waar cross moest, cross kabels alles meen ik 1.8m.
Die door de helft geknipt.
Tientallen meters UTP kabel gekocht, door de muren heen gedaan en netjes aan de halve kabels kleur op kleur gesoldeerd en per stuk uiteraard met krimpkuis geïsoleerd en alles ook weer bij elkaar.
Nu heb je een absoluut zekere verbinding, nooit geen last meer gehad.
Kan uiteraard aan de kwaliteit van de stekkers/kabel hebben gelegen.
Uiteraard doet iedereen het op zijn manier.

Bertbadkuip
Ik heb dat ook gehad,je zoekt je dan iid rot, maar de oplossing hier voor heb ik ook gekocht , een zogenoemde utp tester.Deze is het https://www.netwerkwinkel.com/Gereedschap/Testen-en-meten/Kabel-Tester-UTP-STP-FTP-BNC-DX220-p_3131.html alleen de mijne is uit de groothandel en was dus ietsje goedkoper.
Leon de Peon

bruno001
Solderen is in bepaalde omstandigheden onvermjdelijk, maar dan kun je nog steeds een slechte stekker of kabelbreuk hebben, daarnast is de kabel gevoeliger voor storing op de soldeer.
Oplossing die altijd werkt:
koop twee simpel kontaktdozen RJ45, in 1 doos verbind je pin 1 met pin 2 tot 8. in de andere doos zet je de multimeter op pin 1 en meet je pin 2 tot 8.
Hier hoef je de kabels niet los te slopen als ze al zijn ingebouwd, je steekt het einde van de kabel in doos 1 en meet op het andere einde via doos 2.
De meetapparatuur is prima om een kabel te meten voor je aansluit, maar als je de connector erop zet na het leggen door de wanden( kleine gaatjes etc), kun je de speciale meter niet meer aansluiten op beide einden om te testen. Dit kan wel met professionele apparatuur, maar voor die enkele keer is dat een dure oplossing.

gr

Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 16 augustus 2009, 18:00

Bertbadkuip
Tuurlijk kun je wel op beide einden testen na het trekken van de kabel,op het ene kastje zit een schakelaar waarmee je pulsen kunt geven naar het andere kastje op het andere einde van de kabel,je moet alleen daar ook even kijken of al je signalen correct door komen.Op het kastje (beide zijden zitten 8 leds waarmee je dus kunt zien of alles goed zit en werkt.
Leon de Peon

burgkop
Om een goede indruk te krijgen is meten alleen niet voldoende.
Je zult volgens mij toch ook goed aan de kabel moeten vriemelen waar hij de plug in gaat.
Alleen zo kun je de net wel/niet contact onderbrekingen vinden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice Utp kabel Vraagje ..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief