obey-robots.txt
18 Oktober 2017, 02:20
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Ik kan zelf niet bellen maar wel gebeld worden

pebbels45
Hallo,

Vandaag de aansluiting van Alice bij mijn zoon. Internet werkt prima! Hij kan wel gebeld worden, maar niet zelf bellen. Er is wel een kiestoon. Druk het nummer in en krijg wederom een kiestoon. Of dat het nummer in gesprek is.

Het is een oude telefoon van de kpn. Wie o wie kan mij vertellen hoe we dit kunnen gaan oplossen?

Lantas
Het is bij de copperjet bekend dat veel dect telefoons het niet doen of niet goed werken.
Er zijn hier telefoon blokjes voor dat staat hier allemaal op het forum.
Misschien eerst het beste om een gewone telefoon met snoer aan te sluiten om te kijken of het aan alice of aan de telefoon ligt, dus geen dect toestel.
De telefoon met snoer moet altijd werken.
Als die het dan nog niet doet, telefoontje naar alice plegen.
Gewijzigd door Lantas op 31 juli 2009, 15:27

pebbels45
Het is een oud toestel dus nog geen dect. Lampje van phone 1 gaat wel branden als je wilt bellen. Toch geen verbinding te krijgen. Hij kan dus niet naar Alice bellen. Dat zal ik moeten gaan doen als ik thuis ben. In ieder geval bedankt voor de reaktie!

bruno001
Als de aansluiting vandaag gerealiseerd is, kan het zijn dat de portering van de telefoon van KPN naar Alice nog niet is doorgevoerd.
Heb je al een keer volgens de instructies alles aangesloten met splitter?
Het kan nl een dag of 10 duren voordat telefoon is geporteerd, tot die tijd gaan de uitgaande gesprekken via de splitter over het KPN netwerk en de inkomende komen dan ook via de splitter naar de telefoon, als de splitter er niet tussen zit heb je geen lijn naar buiten.

Ik hoop dat hiermee het probleem opgelost wordt, zo niet kan het een storing in de copperjet zijn en moet de helpdesk/2e lijn wat metingen doen. Kom je er niet uit, geef dan even exact op welke aansluitingen er zijn gemaakt.

gr

Bruno

pebbels45
Hallo Bruno,

Ja alles is aangesloten zoals het in de gebruiksaanwijzing staat. Dus met splitter. Ik heb gebeld en volgens Alice moest alles werken. Er was geen bestaande werkende KPN lijn aanwezig toen hij er kwam wonen. De KPN man die kwam om te kijken snapte er ook nx van maar vertelde dat dit niet zijn "pakkie" aan was. Ik heb nog gauw een goedkope telefoon voor hem gekocht bij de kijkshop. Misschien dat het straks wel wil met die telefoon. Maar vreemd blijft het wel. Alice wil binnen enkele werkdagen kontakt opnemen met mijn zoon en dan vertellen ze hem wat er aan de hand kan zijn. Ze willen de lijn op "afstand" gaan door meten of bij hem thuis. Wort vervolgd...

Als alles goed werkt laat ik dit weten.

Bedankt voor de reaktie!

bruno001
De splitter is alleen om het signaal van KPN voor de copperjet naar de telefoon tebrengen. Als er geen KPN signaal op de lijn zit, zou het zonder splitter ook werken. Het is wel mogelijk dat het Alice signaal voor internet al actief is, maar nog niet het telefoonsignaal, hier kan een vertraging van een paar dagen tussen zitten.

Als noodoplossing kun je VOIPBuster installeren en binnen Nederland uitgaand bellen over VOIP.

Hoor het vervolg wel

gr

Bruno

pebbels45
Hallo,

Mijn zoon kan nu wel bellen met de goedkope telefoon van de kijkshop....Erg vreemd en weet niet hoe het kan want die andere is een "oude" kompleet met snoer. Ben in ieder geval blij dat hij nu ook gewoon kan bellen. Iedereen bedankt voor de tips en reakties!!!

Lantas
Haal de splitter er is tussenuit en direct aansluit op het modem kijk of die het dan doet.
Ook ik had de splitter ertussen en deed ook niks ertussen uitgehaald en doet alles het perfect.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik kan zelf niet bellen maar wel gebeld worden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief