obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 18:00
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

nog niet goed

Bertbadkuip
Hoi allemaal,ik zit nu voor de 4e maand bij Alice en alice is niet zo duidelijk naar mijn ervaring.
Ik wil wel even aangeven dat opleveren op tijd ging en de verbinding supersnel is 15,5 mbit haal ik op div test sites.
Maar!!!!
Nummerweergave uit werkte eerst niet,contact HD.Brief gehad dat er wat gewijzigd was nummerweergave uitgezet???? Weer gebeld maar dit had men gedaan om administratief met bbned gelijk te komen, men zou hem gelijk weer aanzettenMinder dan een week later 2 dagen helemaal geen internet of telefonie.
HD gebeld;zou een week kunnen duren,dit bleef gelukkig bij 2 dagen.En nummerweergave uitbellen werkte ook weer.
Wel last van verbrekende telefoonverbindingen en hierover weer gebeld(telefoonkastje toegestuurd gekregen voor op de uitgang van de copperjet.Helaas helpt dit niet echt.
De volgende maandfactuur 10 euro te veel ivm wijzigingskosten?? Dit kwam volgens HD door de nummerweergave actie,ik moest hierover een brief sturen???Heb ik gedaan en een brief terug gekregen met de mededeling dat het verrekend zal gaan worden met de volgende factuur.

Volgende factuur gekregen ja er was idd 10 euro verrrekend (weer er bij) weer wijzigingskosten,hierover weer gebeld ,gelijk gekregen maar moet weer maar brief schrijven.Dit doe ik dus niet zeg ik,Men zou het nakijken en er op terugkomen,2 weken geleden was dit nu ik dit schrijf en nog niks gehoord.Die 20 euro zal ik heus nog wel terug krijgen.Dit is nog niet eens het ergste maar de telefoonverbinding is echt heeeelll slecht.Ik heb het geprobeerd met een handmatig weerstandje van 10 kohm Over de a/b draad(ik had regelmatig alleen maar ruis in de telefoon).Later kastje geplaatst van Alice op uitgang van modem.Dit helpt ook niet.Op dit moment geprobeerd met dect set philips cd135 trio,en ook nog met een ouder ptt toestel van het type bordeaux.In beide gevallen vallen de gesprekken weg ,meestal al in de eerste minuten en dan soms nog wel 4 a 5 keer.Een blik op het modem leert mij dat de verbinding dan weg valt(adsl lampje knippert.In pak hem beet 1 a minuten werkt alles weer.Als ik wat langer aan het bellen ben dan gaat het meestal wel goed,de eerste minuten blijken cruciaal te zijn.Vaak hoor ik ook wat tikkende geluiden in de hoorn.Ik voel me net een riool werker zo klinkt het telkens.
Weet iemand van jullie raad? anders misschien de vraag om ipv mijn 20 euro terug te storten ,20 duiven te sturen die gaan sneller en zijn betrouwbaarder.
Hierover de HD meerdere malen gebeld,maar er komt geen reactie op.Let wel de internet verbinding is wel stabiel.
Wie het weet is heel slim.
Gewijzigd door Bertbadkuip op 02 augustus 2009, 11:58
Leon de Peon

redlek
Webcare ????Cool

Bertbadkuip
heb vandaag alvast een mailtje gehad waarin staat dat ik idd 20 euro nog terug krijg en dit keer zonder brief te schrijven hallelujah! Dus het kan wel blijkbaar.Heb trouwens gister de aanpassings adapter er tussen uitgehaald,en vandaag al 5 gesprekken gevoerd zonder verbreken van de lijn.Kan iemand van het webcare team hierover wat meer licht in de duisternis brengen,het zal vast met een impedantie probleem te maken hebben icm een gevoelig copperjet phone uitgang.Maar wat is normaliter de belasting die dit ding dan mag of kan hebben.Of gaat dit op afstand mis?1 mijn eerste post staat exact beschreven wat er precies gebeurd tijdens verbreken.Mijn dank is groot en wie het weet is echt heel slim.
Oh ja ik ben NL00174578

te vroeg gejuicht: ik pak de telfoon op, de ptt bordeaux en hoor de kiestoon met wat klikkende geluiden,vervolgens na 5 secs weer een soort van storm op de hoorn en daarna een geluid van een springveer waarna de lijn weer stil is,en ja hoor het modem is weer aan het herstarten gegaan.Ik zou haast denken dat ik een slecht modem heb,hij lijkt wel verdacht veel op een broodtrommel
Gewijzigd door Bertbadkuip op 03 augustus 2009, 23:02
Leon de Peon

bruno001
Leon,

Linkerkant navigatie, zoeken, dect telefoon weerstand

Hier staan alle ervaringen met diverse telefoons.

De aansluitwaarde achter de copperjet mag niet meer zijn dan 2 REN, indien een zwaardere telefoon of twee toestellen doorgeschakeld aan de copperjet hangen, is dit voor de copperjet te zwaar en krijg je diverse problemen zoals in het forum worden gemeld.
Een bedraadde telefoon zit op max 1,5 maar een Dect met antwoordapparaat kan problemen veroorzaken. Het DECT blokje van Alice kan dit in veel gevallen compenseren.
Omdat de copperjets die geretourneerd zijn na een storing gerefurbished worden, behoren deze getest te zijn, maar niet in alle gevallen zijn ze perfect en er kan altijd een nieuwe storing optreden zonder zznwijsbare oorzaak.
Een combinatie van zware download met daarnaast een telefoongesprek zijn vaak de oorzaak van problemen.
Wordt de copperjet erg warm, dan is goede ventilatie nodig.
Wat ook kan helpen is de draadjes in de ISRA of tussen ISRA en copperjet om te draaien.
Bliksembeveiling in het netwerk?

Dagen van plezier om alles te lezen en te proberen.

gr
Bruno

Bertbadkuip
Dus als ik het goed begrijp mag de copperjet niet hoger dan factor 2 worden belast?
De dect die ik heb heeft geen factor er op staan en is ook niet vindbaar via internet of iets dergelijks.
Is dit niet te meten ofzo bijv met mulitmeter(je zou toch dan de interne weerstand van de dect kunnen meten) Of heeft de zogenoemde factor daar niets mee te maken.Heb atijd gebeld met online met de livebox ook niet echt een staaltje kwaliteit,maar die deed het wel altijd.
Geprobeerd tot dusver,alleen de dect met weerstand van 10 kohm de dect alleen,de dect alleen met aanpassingsadapter,de dect met de bordeaux en de dect en bordeaux met aanpassing en de bordeaux alleen.Meer smaken zijn er volgens mij niet hoor.Bedrading isra punt omdraaien heb ik ook al eens gedaan,had ik ook hier gelezen.En de oranje broodtrommel hangt met de lange kant naar boven tegen de muur in een grote meterkast en wordt ook niet echt heel warm.Downloaden doe ik wel met nieuwsgroepn maar met die snelheden is dat zo klaar ook dat verband kon ik nog niet leggen.Vaak staat er niet eens een pc aan.
Ik zou wel willen weten wat die adapter nu precies doet.Ga nog wat frobelen met weerstandjes(je lijkt wel gek zegt een kennis van me) Hij is de mening toegedaan dat het gewoon moet werken anders moeten ze die vermadelijde broodtrommel maar in de ban doen.Bij online zijn ze er inmiddels ook achter dat de livebox een flutding is en zij zijn over op speedtouch.
Gewijzigd door Bertbadkuip op 04 augustus 2009, 12:03
Leon de Peon

bruno001
Leon,

Om uit te sluiten dat de DECT telefoon de oorzaak is, krijg je van de helpdesk te horen een bedraadde telefoon aan te sluiten, als dan de storing niet optreedt, is de DECT telefoon het probleem. Doet ook een bedraadde telefoon het niet goed, blijft de copperjet met een interne storing als meest waarschijnlijke oorzaak over, dus vragen om vervanging.

gr

Bruno

Bertbadkuip
Idd alleen met een vast toestel heb ik het probleem ook,ze weten dat inmiddels ook al enige weken maar alles duurt lang daar dus misschien moet ik nog wat geduld betrachten wat overigens wel steeds moeilijker wordt.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval
Leon de Peon

bruno001
WEBCARE

Leon,

De oplossing is hier toch waarschijnlijk inside support.
Stuur een PM aan ALICE Webcare met je NL nummer en het verzoek dit te controleren.
Niet nuttig om je NL nummer in het forum te plaatsen

gr

Bruno

Bertbadkuip
misschien niet nuttig mijn klantnummer te plaatsen maar nu ben ik ook al 2 maanden opgezadelt met 20 euro teveel aan kosten dus wat kan er nog mis gaan zou je zeggen.
heb een pm gestuurd aan webcare.ben benieuwd!!!
Even nog over het dect probleem ,ik vindt dit niet het probleem, ik vindt de aansluiting cq modem van alice een probleem,deze behoort gewoon te werken zoals bijvoorbeeld de experiabox van kpn of de speedtouches van kpn of de liveboxen van online het ook gewoon doen.Dit is ook toegezegd toen ik de overstap reminder had ingevuld en werd gebeld door alice zelf.
Als men dit probleem niet wil onderkennen dan voorspel ik dat er veel abbonnees zullen vertrekken ,zeker de mensen met weing kennis.
Gewijzigd door Bertbadkuip op 05 augustus 2009, 23:10
Leon de Peon

Bertbadkuip
vanavond (donderdag) belt mij klant(ik heb een klein it zaakje)
telefoonverbreekt na ongeveer 40 secs.
Hierna snel het vast toestel eruitgetrokken ,dus alleen de dect,ook weer na 20 secs verbroken,toen de dect eraf alleen het vaste toestel dit ging na 10 secs al fout,toen nog een keer geprobeerd met alleen de dect met aanpassingsadapter,ook dit lukte niet,uiteindelijk maar met de mobile terug gebeld,best wel profi als je aan je klanten moet uitleggen dat je bent aangesloten op een internetprovider die europees opereerd en dit dan achterlaat als service.
Ik wordt er helemaal triest van.Het enige wat ik nog kan doen is een nieuw modem vragen lijkt me.
maar als dat niet werkt ga ik toch echt weer maar ergens anders proberen.
Weet iemand of ik alice alleen internet kan nemen en de kpn lijn er terug onder kan laten zetten?Want ik hoor bij vele mensen negatieve berichten over het bellen over internet,ik ken vrij veel mensen die bij hetnet en online zitten en ook regelmatig geen kiestoon of wat hebben.
misschein neem ik wel gewoon de kpn lijn terug die deed het altijd.
Leon de Peon

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog niet goed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief